Gå til innhold

Hvordan beskytte seg mot slike java virus ?

Anbefalte innlegg

java virus 1 Info

java virus 2 info

Vbs Virus Info

Disse tre typene har infisert 16 filer på min maskin.. alle ligger i temp mappen så det er tydlig at de kommer via explorer. AVG antivirus programet mitt fant ikke disse filene men når jeg da kjørte online scanner på maskinen min så ble de oppdaget. Hva kan jeg gjøre ? Har lastet ned alle patchene til windows update, kjører daglig oppdatert avg antivirus program. Sitter bak en Smc Bredbånds router med firewall.

Noen som har noen gode forslag ?

Får man slike problemer hvis man bruker browseren Opera ?

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
java virus 1 Info

java virus 2 info

Vbs Virus Info

Disse tre typene har infisert 16 filer på min maskin.. alle ligger i temp mappen så det er tydlig at de kommer via explorer. AVG antivirus programet mitt fant ikke disse filene men når jeg da kjørte online scanner på maskinen min så ble de oppdaget. Hva kan jeg gjøre ? Har lastet ned alle patchene til windows update, kjører daglig oppdatert avg antivirus program. Sitter bak en Smc Bredbånds router med firewall.

Noen som har noen gode forslag ?

Får man slike problemer hvis man bruker browseren Opera ?

Mvh

Ole

Du kan jo alltids støte på andre sikkerhetsproblemer, men akkurat de problemene du beskriver vil ikke komme i Opera fordi sistnevnte bruker Sun's Java-implementasjon.

Internet Explorer bruker dessverre en utdatert Microsoft Java VM som ikke blir oppdatert lenger.

Moralen er: Bruk Sun Java istedenfor MS sin!

Det går jo selvsagt også an å bruke Sun Java i MSIE også vha en plugin (www.javasoft.com)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...