Fearling Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Skal lage en database til i morgen hvor det skal være en oversikt over kunder, også skal det være en oversikt over leveransene til kundene osvosv. Så jeg trenger hjelp til den oversikten over leveransene. Det skal være en tabell med antall leveranser, tidspunkt til leveransene, og hvilken kunde leveransene er registrert til. I tabellen må leveransene være sortert etter person, i tillegg til at de nyeste leveransene skal være først. Jeg har fått til å sortere leveransene etter person, men ikke etter tid. Hos meg kommer de nyeste leveransene først. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Kan eventuelt sende koden eller bilde av tabellen eller noe hvis jeg må Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Skal lage en database til i morgen hvor det skal være en oversikt over kunder, også skal det være en oversikt over leveransene til kundene osvosv. Så jeg trenger hjelp til den oversikten over leveransene. Det skal være en tabell med antall leveranser, tidspunkt til leveransene, og hvilken kunde leveransene er registrert til. I tabellen må leveransene være sortert etter person, i tillegg til at de nyeste leveransene skal være først. Jeg har fått til å sortere leveransene etter person, men ikke etter tid. Hos meg kommer de nyeste leveransene først. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Kan eventuelt sende koden eller bilde av tabellen eller noe hvis jeg må Legg ut koden her, med kode formatering. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 Vet ikke om det er koden jeg må gjøre noe med, eller recordsettet, men dette er recordsettet: SELECT kunder.fornavn, kunder.etternavn, leveranser.tid, leveranser.antall, leveranser.idleveranser FROM kunder, leveranser WHERE leveranser.knr = kunder.idkunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå