Gå til innhold

Hjelp en nybegynner


ainie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er egentlig ikke så inne i dette med pc deler og sånn, men skal prøve å forklare problemet mitt så godt jeg kan:

 

- Kjøpte en komplett gamer pc, fikk den i går.

- Skjermkortet er MSI GeForce GTX960 2GB GDDR5 PCI-E

- PCen lister skjermkortet som Microsoft Basic Display Driver

- Spillene ser altså ikke så bra ut

- Prøvde å laste ned driver til skjermkortet 3 ganger, 2 ganger via programmet Geforce Experience og en gang herfra: https://forums.geforce.com/default/topic/838744/geforce-900-series/nvidia-geforce-960-gtx-is-not-suitable-for-win10-/  Får opp at alt gikk greit hver gang, og at jeg bare må restarte for at virkningen skal tre i kraft. Restarter, men ingenting er endret.

- Føler jeg famler litt i blinde her, hva gjør jeg nå? Hadde satt stor pris på litt hjelp. 

 

Litt om pcen: 

Komplett Gamer

Windows 10 Home

843950 AMD FM2+ Athlon X4 840
812846 HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB Blue
822241 PC PROD Seagate Barracuda® 1TB SATA3.0
835163 MSI GeForce GTX960 2GB GDDR5 PCI-E
850230 MSI FM2+ A78M-E45 V2
853469 Corsair VS550 550W KPC Bulk Edition
781710 Corsair Carbide 200R Komplett Edition

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at kortet er defekt eller at maskinen ikke senser det ordentlig. Er du heldig er det så enkelt som at strømmen ikke er plugget i eller at kortet står skjevt i og ikke har ordentlig kontakt med hovedkortet.

Uansett kan du jo høre med supporten til Komplett.

Lenke til kommentar

Nå løste det seg, lastet ned denne gamle driveren og den fant den: http://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/352.84/352.84-desktop-win10-64bit-international-whql.exe&lang=us&type=GeForce Spørsmålet nå er, bør jeg tørre å oppdatere til nyeste? Nå virker spillene topp, nemlig...

Det lønner seg alltid å ha de nyeste driverne. Du kan jo laste ned den gamle, så kan du ha den som backup i tilfelle de nye ikke fungerer? Nvidia Geforce Experience oppdaterer mine automatisk, jeg ville brukt det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...