FuzzFuet Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hei! Etterhvert vil jeg bygge om den eldre stasjonere pc'en til TV/media PC for å frigjøre plass på soverommet og plassere den under TV'en. Mac'en synger på siste verset.. Så jeg vil bytte ut de to mot en "stasjoner-bærbar" om man kan kalle det det Så jeg er på utkikk etter en bærbar i 15" eller 17" klassen som jeg kan ha litt lagringsplass på (En SSD og en snurredisk) og som kan kjøre spill som Fallout 4 greit. Klarer den det dekker den nok de andre behovene jeg har også. Vekt, størrelse og batteridtid er ikke noe jeg legger så mye vekt på, da den blir mest stående på stuebordet eller på soverommet. Jeg trenger ikke å kjøpe i morgen, så om det er noe nytt rett rundt hjørnet kan jeg vente litt. Ute etter noe med mest mulig futt som ikke støyer ved normalt bruk og som kan ha to harddisker til MAX 9000kr, helst mindre. Optisk enhet vil jeg ikke ha, med mindre jeg kan bytte den ut med en HDD som jeg gjorde med Mac'en. Mac er ikke et alternativ. Go styreflate er viktig. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Hva er å kjøre Fallout 4 "greit"? Hvis du mener middels grafikkinnstillinger og 1366x768 oppløsning, da kan du klare deg med GTX 950M som skjermkort, helst GTX 960M. Da har du noen få laptoper å velge mellom innenfor budsjettet. Hvis du mener 1920x1080 og middels til høye innstillinger er greit, trenger du GTX 965M minimum, helst GTX 970M. Da begynner budsjettet ditt å få vanskeligheter, for å si det mildt. Redigert: Hvis GTX 950M er ok for deg, har jeg et forslag. Acer Aspire V5-591G Core i5 6300HQ 8 GB DDR4 RAM GTX 950M 128 GB SSD 1 TB snurredisk 1920x1080 15,6 tommer skjerm Win 10 Home. På papiret mye for pengene, og - med tilbudet - innenfor budsjettet. Det mest åpenbare minuset (for meg i hvert fall) er at det er en TN-skjerm, ikke IPS. Jeg har ingen anelse hvordan det står til med støy eller styreflate, og dette er i alle tilfelle høyst subjektivt. Her er en test av Acer Aspire V5-591G, bare med en sterkere prosessor (Core i7 6700HQ), dobbelt størrelse på minnet i skjermkortet, uten SSD og mindre (500 GB) hybriddisk.. Endret 7. mars 2016 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå