Gå til innhold

plansliping

genesis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

damid, at jeg ikke sjekket den (skylder det i kveld på: trøtt + sitter med nynorskoppgave)

også merket jeg ikke før etterpå at jeg hadde postet dette på hw.no, det var ment å bli postet på overklokking.no sitt forum......

hadde jeg bare kunnet slette denne tråden......... (, får vel la den dø da)

Lenke til kommentar
Tviler på at det er så lurt å planslipe en xp2500.

Var vel i gamle dager man planslipte celly 366 osv..

Hvorfor?

Ser ikke noe i veien med å planslipe en barton. Som trådstarter påpeker kan det være ujevnheter på denne, og siden kjerna er så liten i areal, så er det superviktig med full kontakt.

(det er jo noe "lakk-aktig" stoff på toppen av kjerna, og det er ikke alltid plant)

DrErling

Lenke til kommentar
Er dette en spøk !! cpu kjernen er laget med noen av verdens mest nøyaktige instrumenter i et støvfritt rom, så du kan være trygg på at kjernen er plan. Men det er jo lov å prøve.

Ikke ta utblåsninger på ting du ikke nødvendigvis har peiling på. Det har vært og er et poeng å planslipe prosessoren.

Det holder å kjenne med fingeren på en XP cpu, så kjenner du skrifta som er printet i lakken på oversiden. Dette gjør selvfølgelig sitt til at ikke kontakten er så god som den kan være. Når folk alikevel er på ferie i ekstremkjølingsland, så er det ganske teit å ignorere effekten plansliping kan ha.

Det som er problemet med nye xp prosessorer er at kjerna er så liten i areal at det blir vanskelig å planslipe på "celeron300A-måten", da man risikerer å få avrundede kanter på kjerna, som igjen fører til mindre kontakt.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...