genesis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 jeg har ikke peiling, så svar meg seriøst: hvordan plansliper jeg overflater? (med hvilke(t) verktøy) kan jeg planslipe CPU? har amd xp2500, hvor få "nm" kan denne slipes? (den virker til å være litt skeV) Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 sånn http://www.overklokking.no/guides/plansliping/index.html Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 damid, at jeg ikke sjekket den (skylder det i kveld på: trøtt + sitter med nynorskoppgave) også merket jeg ikke før etterpå at jeg hadde postet dette på hw.no, det var ment å bli postet på overklokking.no sitt forum...... hadde jeg bare kunnet slette denne tråden......... (, får vel la den dø da) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Tviler på at det er så lurt å planslipe en xp2500. Var vel i gamle dager man planslipte celly 366 osv.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Tviler på at det er så lurt å planslipe en xp2500.Var vel i gamle dager man planslipte celly 366 osv.. Hvorfor? Ser ikke noe i veien med å planslipe en barton. Som trådstarter påpeker kan det være ujevnheter på denne, og siden kjerna er så liten i areal, så er det superviktig med full kontakt. (det er jo noe "lakk-aktig" stoff på toppen av kjerna, og det er ikke alltid plant) DrErling Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Er dette en spøk !! cpu kjernen er laget med noen av verdens mest nøyaktige instrumenter i et støvfritt rom, så du kan være trygg på at kjernen er plan. Men det er jo lov å prøve. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Er dette en spøk !! cpu kjernen er laget med noen av verdens mest nøyaktige instrumenter i et støvfritt rom, så du kan være trygg på at kjernen er plan. Men det er jo lov å prøve. Ikke ta utblåsninger på ting du ikke nødvendigvis har peiling på. Det har vært og er et poeng å planslipe prosessoren. Det holder å kjenne med fingeren på en XP cpu, så kjenner du skrifta som er printet i lakken på oversiden. Dette gjør selvfølgelig sitt til at ikke kontakten er så god som den kan være. Når folk alikevel er på ferie i ekstremkjølingsland, så er det ganske teit å ignorere effekten plansliping kan ha. Det som er problemet med nye xp prosessorer er at kjerna er så liten i areal at det blir vanskelig å planslipe på "celeron300A-måten", da man risikerer å få avrundede kanter på kjerna, som igjen fører til mindre kontakt. DrErling Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ikke minst så går alle former for garanti/reklamsjonsrett ut i dass ved å gjøre noe slikt. Personlig tror jeg ikke effekten er suuuper-merkbar. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ikke minst så går alle former for garanti/reklamsjonsrett ut i dass ved å gjøre noe slikt. Personlig tror jeg ikke effekten er suuuper-merkbar. Vel, merka selv 6c forskjell etter jeg planslipte cpu og kjøleribba.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå