K1m Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Hei Jeg har drevet og redigert litt i Pinnacle studio 15 (bare et par ganer så er alngt fra non "kjenner" i programmet), men pga oppgradering til Windows 10 må jeg nå kjøpe meg et nytt redigeringsprogram. Jeg tenkte da at det var lurt å holde seg til Pinnacle siden jeg var litt vant med det, men det viser seg at studio 19 er ganske så forskjellig fra studio 15. Mitt spørsmål er da: Hvilken videoredigeringsprogram anbefaler dere? Jeg har sett litt på flere. Movaldi 15 så veldig enkelt ut, men er litt usikker på hvilke muligheter jeg har ift Pinnacle? Uansett får jeg kanskje det jeg trenger? Jeg har og sett litt på Cyberlink powerdirector 14 som virker bra, men skal jeg fjerne lydstøy fra filmen ser det ut som jeg må ha et eget adioprogram til det. (ser ut som jeg kan gjøre det direkte i Pinnacle, og det ser jeg som en fordel) Jeg har også snust litt på videospin som attpåtil er gratis, men vet ikke helt om jeg vil få dekket mine behov. For å forklare kort hva mine behov er så er det enkelt å kunne redigere film med overganger, tekst osv. Muligheten til å fjerne lydstøy som jeg hadde i Pinnacle ser jeg som en fordel. En fordel som jeg liker, som jeg ser at i hvert fall Pinnacle og Cyberlink har, er at jeg kan lage "hurtligfilm" Det å ha screencapture ser jeg at også hadde vært en fordel, men det har kanskje de fleste? Håper å få noen innspill på hva jeg skal velge i denne 2jungelen"? ps: For noen år siden brukte jeg litt imovie på mac. Det er ikke aktuellt å bruke det igjen (har ikke mac og programmet var veldig begrenset i den tiden) Men noe som ligner kanskje? Endret 6. mars 2016 av K1m Lenke til kommentar
yoyobroshan Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Anbefaler Sony Vegas, vegas er et avansert program, samtidig er det ganske enkelt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Sony Movie studio er et intuitivt program å bruke. Det er ikke av de mest avanserte, men du får en mer oppjazzet versjon i platimum eller suite alt etter hva du har bruk for. Sammenligningen tar også med Vegas. Personlig styrer jeg greit unna Powerdirector og Pinnacle, Det tar litt tid å finne riktig kombinasjon av hardware og software som trives sammen og som er brukervennlig. Har et inntrykk av at de fleste av disse programmene er litt crashprone, så jeg lagrer ofte. http://www.sonycreativesoftware.com/moviestudiope/compare Lenke til kommentar
K1m Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 Takk for innspill er det noen som har noen erfaringer med movaldi 15? Jeg må si at til nå så er det det som kanksje frister mest... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Mitt spørsmål er da: Hvilken videoredigeringsprogram anbefaler dere? Adobe Premiere Elements Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Takk for innspill er det noen som har noen erfaringer med movaldi 15? Jeg må si at til nå så er det det som kanksje frister mest... Har du en link til programmet ? Lenke til kommentar
K1m Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 Takk for innspill er det noen som har noen erfaringer med movaldi 15? Jeg må si at til nå så er det det som kanksje frister mest... Har du en link til programmet ? Jeg beklager, jeg skrev feil. Mente movavi 15: http://www.movavi.com/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg beklager, jeg skrev feil. Mente movavi 15: http://www.movavi.com/ No problem. Spurte bare fordi det var litt tynt med treff i Google. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Alle har sin favoritt. Det eneste du kan gjøre er å prøve dem ut selv. Den viktigste funksjonen innehar alle programmene uansett, og det er klipping og sortering. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Ja, de aller fleste vil bare ha noe som er enkelt å bruke og som er stabilt. De store programmene er som regel overkill så det holder. Derfor jeg foretrekker Sony, fordi det er stabilt og enkelt, samtidig som det er en motor i bunnen som jeg opplever er mer stabil enn det meste annet jeg prøvd. Lærekurven er også rimelig lav. Det som er komplekst følger en gjennomtenkt logikk og det setter man som regel pris på etterhvert. Det blir litt som Quark Express vs Adobe InDesign og Novell vs NT. Det er ikke alltid det som er best i bunnen som vinner, men det som er enkelt å bruke og som folk får kjappe og høvelig bra resultater med raskt. Endret 7. mars 2016 av vidor Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Har du sett på OpenShot? OpenShot kan minne om Sony Vegas, men er fri programvare. Programmet var opprinnelig ekslusivt tilgjengelig for Linux, men det er nå helt nylig kommet på plass versjoner også til både Windows og OS X. [Youtube] Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Ja, de aller fleste vil bare ha noe som er enkelt å bruke og som er stabilt. De store programmene er som regel overkill så det holder. Derfor jeg foretrekker Sony, fordi det er stabilt og enkelt, samtidig som det er en motor i bunnen som jeg opplever er mer stabil enn det meste annet jeg prøvd. Lærekurven er også rimelig lav. Det som er komplekst følger en gjennomtenkt logikk og det setter man som regel pris på etterhvert. Det blir litt som Quark Express vs Adobe InDesign og Novell vs NT. Det er ikke alltid det som er best i bunnen som vinner, men det som er enkelt å bruke og som folk får kjappe og høvelig bra resultater med raskt. Final Cut er vesentlig enklere å lære enn Vegas. Jeg bruker Vegas selv; og det krever også en vesentlig bedre maskin enn FC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå