Gå til innhold

Overklokking av 980 ti - lite hjelp av ekstra core voltage

Anbefalte innlegg

Hei,

Leker meg med et MSI 980 ti med ref hastighet, dvs core 1000 MHz og boost 1075MHz. Vannkjølt og ligger på ca 40 grader ved load i furmark og unigine valley. Bruker afterburner der jeg har satt power limit til 110% og fjernet hake på link temp/power, startet med +0mV core voltage.

Startet med nitidig økning av core clock til det ble ustabilt. Kom da stabilt opp til +255MHz, som sammen med boost 2.0 tok meg opp til 1470MHz. Fikk da 88 FPS avg og score 3681 i unigine valley. Begynte deretter å øke core voltage til stabilt, for så å øke på core clock osv osv.

Ble litt overrasket over at det sa fullstendig stopp på +270MHz med +20mV, som ga meg 88.8 FPS avg og score 3717. Dette er jo bare 15 små MHz over der jeg måtte starte med å øke core voltage. Fra +275MHz ikke mulig å bli stabil med +85mV. Temps er som skrevet maks 40 grader hele tiden.

Er dette vanlig for 980 ti? Innspill? Virker ikke som det er noe poeng med ekstra core voltage når avg FPS nesten ikke øker noe (<1).

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1470 begynner å nærme seg grensen, men om du vil presse mer så er det custom bios som er tingen

(høyere spenning og powertarget) da det sannsynligvis er power limit som begrenser deg nå.

Kjører selv på med bios under @1500Mhz 24/7, men kan kjøre benchmarks på 1530-35ish, men det er ikke helt game stable.

Here is a modded BIOS with 425W power target AND 1.281v when under load

Lenke til kommentar

1470 begynner å nærme seg grensen, men om du vil presse mer så er det custom bios som er tingen

(høyere spenning og powertarget) da det sannsynligvis er power limit som begrenser deg nå.

Kjører selv på med bios under @1500Mhz 24/7, men kan kjøre benchmarks på 1530-35ish, men det er ikke helt game stable.

Here is a modded BIOS with 425W power target AND 1.281v when under load

Nice! Har også overklokket minnet til 8 GHz. Er ikke temp sensor på dette. Hvordan kan man ev vite om temps er ok da?

Lenke til kommentar

regner med jeg kan bare spøre her istedefor og lage ny tråd. har økt klokk med 180+ mhz på core og 800mhz på memory. har 110 prosent på power target. bruker evga precicion. men får ikke økt mer og holdt kortet stabilt. så tenkte og øke volt litt, men da får jeg advarsel om at og kjøre på økt volt over tid kanskje kan skade skjermkortet. vil helst holde meg innafor trygge grenser mtp klokk da det ikke er verdt og skade skjerkoret for 1-2 fps xD så spørsmålet er hvor mye kan jeg trygt øke + mv med?

Lenke til kommentar

980 TI kan man gi 1,28volt uten hard-mod (med custom BIOS). Gitt nok kjøling kan jeg ikke se noe problemer med dette.

Men, det er veldig forskjellig hvor mye ekstra spenning faktisk hjelper. I mitt tilfelle hjalp det nær null, bare noen få mhz. Ved stock BIOS klarte jeg 1557 i 3D Mark Extreme, og med custom BIOS (1,28v, null throttle og økt power limit) klarte jeg 1570.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...