Gå til innhold

Funker det med kjølepasta?

El Viking

Anbefalte innlegg

Har en XP 1600 som jobber på 50 grader.

Skulle gjerne ha fått den ned litt, og da lurer jeg på om det fungerer med kjølepasta, og hvor mye dette evt. senker gradene med?

Vil det hjelpe med kabinettvifte®?

Forresten kommer det noen dure-/skrangle/-riste lyder fra min nye vifte, Silent Viking. Skal det være sånn? Flere som har denne viften?

Bråker ihvertfall lite... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 grader... det er ikke all verden for så mye styr.

Tror jeg går for kabinettvifter i stedet.

Forresten holder kabinettet 31 grader. Det sier ihvertfal MBM. Men den sier også at jeg har noe som er -7 grader....Hva det kan være er jeg litt spent på... :eek:

Lenke til kommentar

Jeg må ha misforstått litt;

alle snakker om harddisker og cpu vifter som bråker,

Hos meg er det jo kun PSU'en som bråker... dvs de andre sakene bråker ikke slik at jeg merker det noe særlig.

Jeg har en Chieftec 340W PSU, og tre 7200rpm harddisker + 2 80mm vifter.

-Jeg merker faktisk nesten ingen forskjell når jeg kobler i fra de 2 80 mm viftene

-og jeg kan ikke høre om harddiskene er på eller av.

Finnes det ikke stillegående CPU vifter nå til dags?

Lenke til kommentar

340W strømforsyninga til Chieftech kan visst nok bråke når en bruker giver for vifteturtall koblet til hovedkort..vifta går da etter ryktene på full guff. Har Chieftech kabinett med 340W uten å bruke turtallgiver. kjøleren min med 19dB Papst og to nedjusterte Enermax bak, lager mer lyd, kobler eg alt fra bortsett fra vifta i Poweret går lyden ned.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 00:17, HAG skrev:

340W strømforsyninga til Chieftech kan visst nok bråke når en bruker giver for vifteturtall koblet til hovedkort..vifta går da etter ryktene på full guff. Har Chieftech kabinett med 340W uten å bruke turtallgiver. kjøleren min med 19dB Papst og to nedjusterte Enermax bak, lager mer lyd, kobler eg alt fra bortsett fra vifta i Poweret går lyden ned.

Har en Enermax 350W som går på full guffe hele tiden,

men hvordan kobler jeg ut turtallsgiveren?

Helge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...