Gå til innhold

Burde Norge melde seg ut av NATO? På tide med en folkeavstemning?

Avstemning: for eller imot at Norge melder seg ut av NATO?  

86 stemmer

1. 1. Burde Norge melde seg ut av NATO?

• Ja
      8
    • Ja, med ny Skandinavisk forsvarsunion (Island, Norge, Danmark, Sverige, Finland, evt Tyskland som mindre deltager)
      5
    • Ja, med nye nordvest Europeisk forsvarsunion (samme som over+Tyskland+Benelux+Frankrike, evt med UK som deltager)
      2
    • Ja, med ny Europeisk forsvarsunion hvor alle land i Europa sammarbeider om felles forsvar uten USA
      5
    • Ja, med nytt integrert Europeisk forsvar, hvor alle land beholder uavhengige kapasiteter og delvis politisk/utenriks kontroll
      1
    • Fullt Europeisk forsvar, landene kan da fokusere på andre ting
      3
    • Nei, USA bør styre i Europa
      1
    • Nei, men USA bør overgi styret i Europa til Europeiske land
      4
    • Nei, NATO bør fortsette som idag (koloni av USA)
      45
    • Nei, NATO skal bli verdenspoliti og alle land må underlegge seg vårt styre
      5
    • Nei, vi skal bygge det fjerde riket
      2
    • USA skal eie verden, jeg skal flytte til USA
      5

Anbefalte innlegg

Soviet var styrt av paranoide diktatorer og brukte enorme ressurser på militær kapasitet til å slå tilbake dersom noen angrep dem. Men ingen angrep dem, og ingen er interessert i det heller. Soviet brukte militærmakt for å angripe mange andre stater og undertrykke folk, men det har vel ikke Russland interesse av idag? Hvertfall ikke Norge. Det er ingen krig mot Russland, ingen har interesse av det. Det eksisterte en kald krig mot Soviet derimot, og det var det god grunn til.

Du kan ikke sammenlikne det med Anders Behring Breivik. Det er noe helt annet og totalt irrelevant.

Overtakelsen av Krim var ulovlig, men hvorfor skjedde den? Det er det som er det viktigste. Krigen i Syria er forderdelig, men hvorfor skjedde den? Hvilket land hadde Syria på sin liste over land de skulle ødelegge? USA, USA, USA... USA,USA,USA-A, USA USA USA, USA-Ha a USA.

Det er Assad som er skyld i borgerkrigen i Syria. Det blir feil å skulle beskylde alle andre for at ting går galt når man har undertrykket befolkningen i årtier.

Du er jo nærmest bestatt på å gi USA skylden for alt som går galt i verden.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen krig mot Russland, tvert imot er det de som kriger med Europa (Ukraina). Russland er det digert land, og burde ikke være avhengig av Vest-Europa for å klare seg bra. Det må gå an å ikke være bestevenner, man blir ikke fiender av den grunn.

Når det slippes en bombe over Moskva, da har du en krig. Det skjer dog neppe med det første...

USA er ingen trussel mot Russland overhodet. Om de føler det slik må det være på et mer filosofisk plan, om hvem som skal være den største verdensmakten eller lignende. Ingen amerikansk invasjon er nært forestående, for å si det slik :)

Russland klarer seg uten vest Europa. Men det må jo ikke være et mål. Målet må være å ha et bra forhold til alle land, og behandle alle land på likt grunnlag. Alle land som bryter internasjonal lov må bli straffet av Europa, også USA. Og vi må ikke misbruke sanksjoner til å drive forskjellige typer krigføring mot andre land.

Når du slipper en bombe over Moska, da er du i krig?

Hvis det er det du ser for deg skal til for å kreve en krig mot Russland, da tror jeg du er naivt optimistisk. Se på situasjonen i Syria idag. Syria har vært på vestens hitliste i flere tiår, og nå er landet ødelagt. Det eneste landet som kjemper for fred i Syria er Russland.

Hvorfor det? Hvorfor er det slik?

Hva skjedde egentlig i Ukraina? Folk flest har ikke spurt seg om det. De har bare svelgt løgnene og propagandaen som ble servert om Ukraina gjennom mediene. Der var det lite om vårt skyld i sutiasjonen og lite om vår allierte USA sin "normalisering" av "regimeendring" i diverse land, som i bunn og grunn best kan beskrives som overtagelse av et land og innføring av USA diktat i det landet. Det er slik moderne krigføring fungerer. Det fungerer ikke med store frontlinjer og slagmarker.

Det heter assyemtrisk krigføring, og det er noe USA driver med over hele verden, som legger land i ruin, skaper store terrororganisasjoner, endeløse køer av flyktninger, nytt håp for satan, endeløs lidelse, millioner av døde og skadede osv.

Det er klart Russland ser på denne utviklingen i et forsvarsperspektiv og er redd for denne utviklingen. Landet vil jo ikke ha verdenskrig. USA ser ut til å gi blaffen i om verden nå ender i verdenskrig eller atomkrig. De pøser på, og folk i både USA og Europa sittter i knøttsmå informasjonsbobler, som best på gammelsags blir kalt hjernevasking, og blir gjennomført gjennom propaganda, fryktspredelse, løgner, manipulering, utpressing, kontroll og makt.

Russland blir tegnet som den nye fienden, fordi Russland er det neste målet. Folkets støtte ansamles gjennom ytterligere gjentagelser av de samme anti-Russiske mantraene. Russland er et av få uavhenige land igjen i verden. Den som vil beskrive Europeiske land som uavhenige er rett og slett ikke klar over virkeligheten eller unngår å se virkeligheten. For alle som har fått med seg den faktiske virkeligheten, så er Europa i praksis underlagt USA.

Bevisene på det er jo at Europa handler mot egne interesser og på vegne av USA bryter internasjonal lov og deltar i USA sin verdenskrig.

Benektelse er det klassiske symptomet i psykologien og det som er den første og sterkeste forsvarsmekanismen. Etterhvert vil det utvikle seg til en vrangforestilling, som i dette tilfellet er vrangforestillingen om at verden er slik våre politikere forteller oss. For ja, det er jo nesten kun våre politikere osm blir hørt i våre samfunn, og en meget stor del av informasjonen som treffer folk er uredigerte politiske utsagt fra maktsyke narsissister som styrer landet etter de ble valgt på de beste løgnene og den mest avanserte manipulasjonen av folket. Hva feiler det egentlige Norske medier? Ja, medier kan være fri så mye de vil, men om de aldri er kritiske er den friheten irrelevant, for da gjør ikke mediene jobben sin. Politiske utsagt i Oslo på morgene, treffer folket på ettermiddagen, kvelden og neste morgen, ofte i repitisjon. Politikere har VIP status i mediene og bruker disse til å spre sitt politske bløffmakeri.

Problemet er bare at dette ikke kun skjer i direkte intervjuer, men 99% av alle journalister skriver ned hva politikeren sier og trykker dette som "sannheten" uten å sjekke fakta, eller stille seg kritisk til utsagt, påstander eller annet som politikeren har sagt og som nå trykkes, helt ukritisk. Slikt sprer seg som ild i tørt gress i Norske medier. Det virker som de fleste ikke gidder å gjøre jobben sin, at de har bedre ting å drive med, timeslange luncher eller facebooksladder i sofaen på pauserommet hele dagen. Trykk trykk trykk, hvorfor ikke bare lime telefonen til panna?

Norsk journalisme har blitt til "copy/paste" journalisme, der uverifiserte fakta, psykopatiske påstander, løgner og ren og skjer dumhet blir fremstilt i mediene som normalen og sannheten. Kommer det først i en stor avis, så er det enkelt for alle å sitte på pauserommet og trykke copy og paste, vips så har man en artikkel i sin avis. Hovedjobben da er å omskrive det for å få det til å se ut som egenproduksjon. Å sjekke inneholdet er uviktig, så lenge overskriften fenger og folk trykker på artikkelen.

Selvfølgelig er USA en trussel mot Russland. Klarer du ikke innse det har du rett og slett ingen evne til å sette deg inn i andres ståsted, eller forstå andre synspunkter enn dine egne. Jeg følger ikke spesielt mye med på Russiske medier, men følger da spesielt mye med på disse når det er saker i media som omhandler Russland. Selv jeg har fått med meg flere dusin problemer Russland ser i forhold til USA sin "aggressjon" i Europa og posisjonering i verden i forhold til Russland. Løfter og avtaler har blitt brutt og USA har aldri vist noe som helst vilje til å faktisk følge opp eller forholde seg til disse eller internasjonal avtaler siden 2001. Russland har mange grunner til å se på det hele forsvarsmessig sett.

Når USA så i tillegg driver verdenskrig rundt i verden som de ønsker, utenfor internasjonal lov, så er alle disse tingene noe som gjør Russland nervøse.

Her er nok en grei tale som viser hvordan Russland ser på verden i bunn og grunn, og hvilke overordnede problemer vi igjen har i verden:

Den videoen så jeg faktisk ved en tilfeldighet idag når jeg leste denne artikkelen:

https://www.rt.com/op-edge/334789-nato-drills-norway-russia/

Den artikkelen er av en frilansjournalist og presenterer faktisk en interessant analyse av dagens situasjon.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er tilhenger av en felles europeisk forsvarsunion selv om jeg er EU og EØS motstander. Likevel er det mulig å være skeptisk til NATO så lenge det er USA som styrer politikken der og så lenge Tyrkia er medlem av NATO.

Hovedmålet i Europa måjo være maksimal sikkerhet, kombinert med maksimal uavhengighet, kombinert med maksimalt folkestyre og maksimale friheter.

Uavhengighet er faktisk en forutsetning for folkemakt aka demokrati. Alle er en balanse. Balansen vi har nå er helt ubalansert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Soviet var styrt av paranoide diktatorer og brukte enorme ressurser på militær kapasitet til å slå tilbake dersom noen angrep dem. Men ingen angrep dem, og ingen er interessert i det heller. Soviet brukte militærmakt for å angripe mange andre stater og undertrykke folk, men det har vel ikke Russland interesse av idag? Hvertfall ikke Norge. Det er ingen krig mot Russland, ingen har interesse av det. Det eksisterte en kald krig mot Soviet derimot, og det var det god grunn til.

Du kan ikke sammenlikne det med Anders Behring Breivik. Det er noe helt annet og totalt irrelevant.

Overtakelsen av Krim var ulovlig, men hvorfor skjedde den? Det er det som er det viktigste. Krigen i Syria er forderdelig, men hvorfor skjedde den? Hvilket land hadde Syria på sin liste over land de skulle ødelegge? USA, USA, USA... USA,USA,USA-A, USA USA USA, USA-Ha a USA.

Det er Assad som er skyld i borgerkrigen i Syria. Det blir feil å skulle beskylde alle andre for at ting går galt når man har undertrykket befolkningen i årtier.

Du er jo nærmest bestatt på å gi USA skylden for alt som går galt i verden.

Konflikten i Syria er USA sin skyld. Det er USA som har oppfordret til voldelig opprør i Syria. Det gjorde de når de skjønte at enda en ulovlig full krig ville gjør ytterligere skade på USA sitt image. Da tok de krigen "underground", noe som kan beskrives i et konsept med assymetrisk krigføring. Det betyr i bunn og grunn at man kan gjøre hva som helst for å oppnå sine mål.

F.eks er Cyberwarfar en del av det assymetriske spekteret av krigføring. Å starte revolusjoner i andre land som Ukraina og Georgia er også en del av denne type krigføringen. Store summer og store resurser har blitt brukt av USA på å skape situasjonene i Georgia og Ukraina, og i mange andre land også forsåvidt.

Alt er den del av den assymetriske krigføringen. Når du i tillegg er klar over at USA har hatt Syria på sin liste over stater de vil "ta over/ødelegge" så er det nesten åpenbart at driten som flyter i Syria lukter hamburger og Amerikansk mat, ikke Shawarma eller vodka.

USA har støttet terrorisme i Syria, de har støttet rebeller med våpen (noe som er ulovlig), de har trent og deltatt i ulovlige aktiviteter i Syria, noe de enda holder på med. USA overtramper mot Syria sin uavhengighet hver dag. USA er ulovlig inne i Syria. Russland er lovlig inne i Syria, på invitasjon fra mynidghetene og folket.

USA har skapt terrororganisasjonen IS ved sin invasjon av Iraq og sine aktiviteter i Syria. ISIL er Islamic State of Iraq and Levante og oppstod som følge av USA sin krig i Iraq.

Som så vil jeg faktisk si at minst 90% av situasjonen i Syria idag er USA sin feil. Så ja, jeg vil pålegge dem skylden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at en som snakker Russlands sak babler ivei om propaganda og hjernevasking. Arven derifra er jo ikke tuftet på annet enn nettopp dette. Du har jo Kina, som er så låst inne i sin egen propagandaboble at de ikke ser hvem som står bak fredsprisen, engang. Nord-Koreas propaganda trenger ikke dokumenteres ytterligere. Jeg ler og rister på hodet. Er ikke noe glad i USAs innblanding overalt, men du har flere parter som har tonnevis med skyld for situasjonen, også - Russland inkludert. Den eneste grunnen til at USA har mer skyld i problemene er at de har deltatt lenger, etter hvert jevnes dette ut. Det beste begge to kan gjøre er å dra soldater og materiell langt vekk fra området.

Å kjempe for fred gjøres ikke med bomber og granater. Fucking for virginity, for å si det slik.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Morsomt at en som snakker Russlands sak babler ivei om propaganda og hjernevasking. Arven derifra er jo ikke tuftet på annet enn nettopp dette. Du har jo Kina, som er så låst inne i sin egen propagandaboble at de ikke ser hvem som står bak fredsprisen, engang. Nord-Koreas propaganda trenger ikke dokumenteres ytterligere. Jeg ler og rister på hodet. Er ikke noe glad i USAs innblanding overalt, men du har flere parter som har tonnevis med skyld for situasjonen, også - Russland inkludert. Den eneste grunnen til at USA har mer skyld i problemene er at de har deltatt lenger, etter hvert jevnes dette ut. Det beste begge to kan gjøre er å dra soldater og materiell langt vekk fra området.

Å kjempe for fred gjøres ikke med bomber og granater. Fucking for virginity, for å si det slik.

For noe vrøvl. Jeg snakker ikke Russlands sak, jeg snakker sannhetens sak, den dype diskusjons sak, analysens sak, saken for å se alle sider av saker, jeg snakker folkestyre aka demokratiet sak, jeg snakker frihetens sak, jeg snakker menneskerettens sak. Jeg snakker for alle de og mange andre, men ikke for Russland.

Hvis løgner om Russland, USA, Norge eller andre land blir spredt rundt omkring, da vil jeg egentlig kun avklare disse og få sannheten frem i lyset. For det er sannheten som teller, det er kun i NAZI Tyskland at nasjonslojalitet uten sannhet teller.

Jeg synes vestlige mediers vri på Russland er helt absurd, jeg VET den er basert på løgner og at de som har kommet med utsagnene har regnet med at mottakerne var idioter. Jeg er ikke idiot, og om noen kommer med en påstand så aksepterer jeg ikke bare den automatisk og antar det er fakta. Jeg analyseser utsagnet og påstandene det bærer, jeg vurderer så sannsynligheten for at budskapet er sant basert på det meste av kjennskap jeg har til ting som skjer, for deretter å sjekke fakta, selv om budskapet støtter under om mitt syn. Man skal ALLTID sjekke fakta, man skal alltid undersøke, man skal alltid stille seg kritisk til påstander, man skal alltid analysere og man skal alltid ta en totalvurdering av hele situasjonen for å kunne se underordnede situasjoner i riktig lys.

Ja. Jeg siterer for tiden ofte Russiske medier. Hvorfor gjør jeg det? Jo, fordi jeg har funnet ut at deres medier rett og slett er bedre til å forholde seg til fakta. I motsetning til vestlige medier skyr de ikke kritikk av vårt samfunn. Kritikk av eget samfunner sunt å få med seg, ellers har man lite å vurdere ting utifra om man går rundt og tenker man er perfekt og at det ikke finnes forbedringspotensial. De fleste i vesten, spesielt i politiske sirkler velger å innta en slik dogmatisk holdning. Da blir det egentlig bare tragikomisk når alle disse klovnene, løgnerne, psykopatene og avskummet som har klart å klore til seg "makt" i vestlige land påstår at vi har demokrati her i våre land når vi egentlig ikke har demokrati. Demokrati betyr folkemakt, og hvor demokratisk et land er må vurderes utfra det som det aller viktigste vurderingspunktet: hvor mye styrer egentlig folket land X eller land Y?

I Norge styrer folket nesten ingenting, folket har til og med nesten ingen innflytelse. Det er et politikervelde, hvor flertall på stortinget gir rett til å diktere (foreslå+vedta). Ok, vi lever i et bra samfunn, men det samfunnet er ikke bra nok og kan bli mye mye mye mye mye bedre. Det virker som vi har gitt opp et bedre samfunn, enten fordi vi tror at et bedre samfunn ikke er mulig, eller fordi vi sammenlikner oss med direkte dårlige samfunn eller vår egen dårlige historie.

Vårt samfunn er tragikomisk, og jo mer jeg diskuterer vårt samfunn og blir møtt med sinne fordi jeg er kritisk til eget samfunn, dess mer er jeg overbevist om at hjernevasking på ganske høyt nivå foregår i våre samfunn.

Bare fordi jeg snakker Russlands sak mot USA betyr ikke det at jeg støtter Russland. Jeg støtter Russland på NOEN områder. Russland er idag det eneste landet som tør å stå opp og beskytte internasjonal lov mot USA sine overgrep. Dette er en helt ny dynamikk i verden. USA driver krig overalt, men først nå har Russland virkelig begynt å stå opp mot USA sine global overgrep og peke til internasjonal lov som USA i praksis har brent. Russland og Kina er faktisk de landene som nå beskytter internasjonal lov. Tror det eller ei.

Overgriperen er USA, som stadig får til nye angrep på internasjonal lov, driver propaganda mot menneskerettsforskjempere som Amnesty, og driver propaganda mot FN når USA ikke kan diktere. Da er plutselig FN unyttig organ, og internasjonal lov for tullinger.

Russland er et meget viktig land i denne tiden og viktig motstander mot den største fascistiske trusselen i dette århundret, USA. Derfor støtter jeg Russland og Kina, for uten de vil hele verden bli slukt av USA sitt tyranni, og alle friheter og all demokrati vi tidligere har blitt kjent med vil forsvinne.

USA er villige til å legge hele land i ruin for å kunne klare å undertrykke Russland og Kina. USA har og forsøker fortsatt å ta over hele verden. Om man ikke kan se det, så er man blind.

Du vet hvorfor Nord Korea er som det er idag? Jo, det er også USA sin skyld faktisk.

Det er bare du som er blind for virkeligheten fordi du ønsker at satan midt i vårt samfunn er en engel og ikke satan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av skylden i Syria idag er Assad sin feil. Han og familien hans har gjort seg styrtrike på å undertrykke befolkningen i årtier.

Nei. Mesteparten av det som skjedde før den Syriske krigen, det er Assad sin feil.

Ansvaret for den Syriske krigen bør tilfalle USA som ledet til Islamic State of Iraq and Levante og USA sin ulovlige støtte til opprørere i et annet uavhengig land, og USA sin støtte til voldelig opprør i det landet, og forsendelse av våpen til grupperinger i det landet.

Hadde Kina gjort det samme i USA, hadde nok alle idiotene som idag støtter krig og massakre i Syria, skreket at Kina ikke kan gjøre det og utfører ulovlige overgrep mot USA.

Men nei, folk er så blinde for USA, at de rett og slett ikke evner å ta til seg/huske negtive ting som USA har gjennomført.

Lenke til kommentar

NATO som forsvars allianse, ja. men slik som det er i dag er jeg helt imot.

Jo, men problemet i NATO er jo USA.

Det som blir igjen da er en Europeisk forsvarsallianse. Det støtter iallefall jeg.

Helt enig :) men det mangler fullstendig politisk vilje til å gå imot USA.  

Lenke til kommentar

NATO som forsvars allianse, ja. men slik som det er i dag er jeg helt imot.

Jo, men problemet i NATO er jo USA.

Det som blir igjen da er en Europeisk forsvarsallianse. Det støtter iallefall jeg.

Helt enig :) men det mangler fullstendig politisk vilje til å gå imot USA.  

Hvorfor det? Er det ikke åpenbart for alle nå at USA har en negativ innflytelse i Europa og dårlig adferd i verden?

Lenke til kommentar

For noe vrøvl. Jeg snakker ikke Russlands sak, jeg snakker sannhetens sak, den dype diskusjons sak, analysens sak, saken for å se alle sider av saker, jeg snakker folkestyre aka demokratiet sak, jeg snakker frihetens sak, jeg snakker menneskerettens sak. Jeg snakker for alle de og mange andre, men ikke for Russland.

Hvis løgner om Russland, USA, Norge eller andre land blir spredt rundt omkring, da vil jeg egentlig kun avklare disse og få sannheten frem i lyset. For det er sannheten som teller, det er kun i NAZI Tyskland at nasjonslojalitet uten sannhet teller.

Jeg synes vestlige mediers vri på Russland er helt absurd, jeg VET den er basert på løgner og at de som har kommet med utsagnene har regnet med at mottakerne var idioter. Jeg er ikke idiot, og om noen kommer med en påstand så aksepterer jeg ikke bare den automatisk og antar det er fakta. Jeg analyseser utsagnet og påstandene det bærer, jeg vurderer så sannsynligheten for at budskapet er sant basert på det meste av kjennskap jeg har til ting som skjer, for deretter å sjekke fakta, selv om budskapet støtter under om mitt syn. Man skal ALLTID sjekke fakta, man skal alltid undersøke, man skal alltid stille seg kritisk til påstander, man skal alltid analysere og man skal alltid ta en totalvurdering av hele situasjonen for å kunne se underordnede situasjoner i riktig lys.

Ja. Jeg siterer for tiden ofte Russiske medier. Hvorfor gjør jeg det? Jo, fordi jeg har funnet ut at deres medier rett og slett er bedre til å forholde seg til fakta. I motsetning til vestlige medier skyr de ikke kritikk av vårt samfunn. Kritikk av eget samfunner sunt å få med seg, ellers har man lite å vurdere ting utifra om man går rundt og tenker man er perfekt og at det ikke finnes forbedringspotensial. De fleste i vesten, spesielt i politiske sirkler velger å innta en slik dogmatisk holdning. Da blir det egentlig bare tragikomisk når alle disse klovnene, løgnerne, psykopatene og avskummet som har klart å klore til seg "makt" i vestlige land påstår at vi har demokrati her i våre land når vi egentlig ikke har demokrati. Demokrati betyr folkemakt, og hvor demokratisk et land er må vurderes utfra det som det aller viktigste vurderingspunktet: hvor mye styrer egentlig folket land X eller land Y?

I Norge styrer folket nesten ingenting, folket har til og med nesten ingen innflytelse. Det er et politikervelde, hvor flertall på stortinget gir rett til å diktere (foreslå+vedta). Ok, vi lever i et bra samfunn, men det samfunnet er ikke bra nok og kan bli mye mye mye mye mye bedre. Det virker som vi har gitt opp et bedre samfunn, enten fordi vi tror at et bedre samfunn ikke er mulig, eller fordi vi sammenlikner oss med direkte dårlige samfunn eller vår egen dårlige historie.

Vårt samfunn er tragikomisk, og jo mer jeg diskuterer vårt samfunn og blir møtt med sinne fordi jeg er kritisk til eget samfunn, dess mer er jeg overbevist om at hjernevasking på ganske høyt nivå foregår i våre samfunn.

Bare fordi jeg snakker Russlands sak mot USA betyr ikke det at jeg støtter Russland. Jeg støtter Russland på NOEN områder. Russland er idag det eneste landet som tør å stå opp og beskytte internasjonal lov mot USA sine overgrep. Dette er en helt ny dynamikk i verden. USA driver krig overalt, men først nå har Russland virkelig begynt å stå opp mot USA sine global overgrep og peke til internasjonal lov som USA i praksis har brent. Russland og Kina er faktisk de landene som nå beskytter internasjonal lov. Tror det eller ei.

Overgriperen er USA, som stadig får til nye angrep på internasjonal lov, driver propaganda mot menneskerettsforskjempere som Amnesty, og driver propaganda mot FN når USA ikke kan diktere. Da er plutselig FN unyttig organ, og internasjonal lov for tullinger.

Russland er et meget viktig land i denne tiden og viktig motstander mot den største fascistiske trusselen i dette århundret, USA. Derfor støtter jeg Russland og Kina, for uten de vil hele verden bli slukt av USA sitt tyranni, og alle friheter og all demokrati vi tidligere har blitt kjent med vil forsvinne.

USA er villige til å legge hele land i ruin for å kunne klare å undertrykke Russland og Kina. USA har og forsøker fortsatt å ta over hele verden. Om man ikke kan se det, så er man blind.

Du vet hvorfor Nord Korea er som det er idag? Jo, det er også USA sin skyld faktisk.

Det er bare du som er blind for virkeligheten fordi du ønsker at satan midt i vårt samfunn er en engel og ikke satan.

Ja, dette virker jo svært gjennomtenkt og grundig analysert :p Kom gjerne med disse analysene dine, tror det er flere som har lyst å ta en titt på dem.

Du har en liten gjeng som kaller USA og andre for "krigshissere" og jatter med uansett hva de finner på. Kina er en Mikke Mus-nasjon, som lager sin egen fredspris når de furter over at feil person fikk den som faktisk betyr noe.

Vestlige medier er ikke spesielt harde med Russland. Du kan jo sammenligne med det tullet Nord-Korea har gående mot USA, for eksempel - der har du propaganda og hjernevasking. Det som skrives om Russland i mediene er generelt mildt, men at de får på pukkelen for Krim er på sin plass.

Du kan jo sammenligne kritikk av Norge på sosiale medier (halve befolkningen furter over at regjeringen sender landet til helvete, og blir det skifte sitter den andre halvparten der og gjør det samme) med Nord-Korea og Kina. Sistnevnte er ikke overbegeistret over kritikk, og Nord-Korea lar jo ikke engang folk flytte fra landet. Kritikk av regimet? Arbeidsleir og dødsstraff. Er det noen her på planeten som aksepterer at befolkningen kommer med kritikk er det det den vestlige verden. Festlige valg i disse landene, også. Det grenser også til parodi når du mener VI har liten innflytelse - som om den jevne russer/kineser/nord-koreaner har mye den skulle ha sagt. Ikke akkurat flust av politiske partier å velge i, for å si det slik. Forøvrig kan vi godt endre oss i mer liberal retning, men disse landene du mener taler sannhetens ord ligger i bakevja sammenlignet med oss.

USA er et mindre onde enn Kina og Russland, men det får være grenser for hva de skal ha skylden for. Nord-Korea er skyld i sin egen situasjon, og det er godt at det bare ble en halvpart av Korea som ble slik. Den andre har det ganske brukbart. Rart, det der, hvordan kommuniststaten - Russlands bestevenn - går så rett åt skogen som vi aldri har sett det før, mens landet som vendte seg vestover går så det griner.

At USA tar over verden er tegneseriemateriale. Selvsagt vil de skaffe seg handelspartnere o.l., men hele verden blir aldri et giga-USA. Tvert imot er det Russland som driver og ekspanderer om dagen...

Hvis du ønsker å skrive 500 setninger til foreslår jeg du lager en anti-USA-tråd på UFO-forumet, det er der disse ville "sannhetene" hører hjemme.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, dette virker jo svært gjennomtenkt og grundig analysert :p Kom gjerne med disse analysene dine, tror det er flere som har lyst å ta en titt på dem.

Du har en liten gjeng som kaller USA og andre for "krigshissere" og jatter med uansett hva de finner på. Kina er en Mikke Mus-nasjon, som lager sin egen fredspris når de furter over at feil person fikk den som faktisk betyr noe.

Vestlige medier er ikke spesielt harde med Russland. Du kan jo sammenligne med det tullet Nord-Korea har gående mot USA, for eksempel - der har du propaganda og hjernevasking. Det som skrives om Russland i mediene er generelt mildt, men at de får på pukkelen for Krim er på sin plass.

Du kan jo sammenligne kritikk av Norge på sosiale medier (halve befolkningen furter over at regjeringen sender landet til helvete, og blir det skifte sitter den andre halvparten der og gjør det samme) med Nord-Korea og Kina. Sistnevnte er ikke overbegeistret over kritikk, og Nord-Korea lar jo ikke engang folk flytte fra landet. Kritikk av regimet? Arbeidsleir og dødsstraff. Er det noen her på planeten som aksepterer at befolkningen kommer med kritikk er det det den vestlige verden. Festlige valg i disse landene, også. Det grenser også til parodi når du mener VI har liten innflytelse - som om den jevne russer/kineser/nord-koreaner har mye den skulle ha sagt. Ikke akkurat flust av politiske partier å velge i, for å si det slik. Forøvrig kan vi godt endre oss i mer liberal retning, men disse landene du mener taler sannhetens ord ligger i bakevja sammenlignet med oss.

USA er et mindre onde enn Kina og Russland, men det får være grenser for hva de skal ha skylden for. Nord-Korea er skyld i sin egen situasjon, og det er godt at det bare ble en halvpart av Korea som ble slik. Den andre har det ganske brukbart. Rart, det der, hvordan kommuniststaten - Russlands bestevenn - går så rett åt skogen som vi aldri har sett det før, mens landet som vendte seg vestover går så det griner.

At USA tar over verden er tegneseriemateriale. Selvsagt vil de skaffe seg handelspartnere o.l., men hele verden blir aldri et giga-USA. Tvert imot er det Russland som driver og ekspanderer om dagen...

Hvis du ønsker å skrive 500 setninger til foreslår jeg du lager en anti-USA-tråd på UFO-forumet, det er der disse ville "sannhetene" hører hjemme.

Det du skriver her er jo et klassisk eksempel på hva jeg allerede har nevnt.

"Fordi alle de andre er så dårligere, trenger ikke vi bli bedre"

Tankegangen som råder hos en del folk som er villige til å la våre demokratiske samfunn bli til autoritære samfunn, fordi alle andre er det. Overåkning, instramming på rettigheter, stadig økende militarisering av politiet, brudd på grunnlov, vold mot fredelige demonstrasjoner, sabotasje, ødeleggelse og nedtramping av "bevegelser"/protester, mer ekstremisme, et kontrollert media, propaganda og mange andre ting har blitt normalen i USA nå. Det var det ikke tidligere. Ok som en frosk som har blitt lagt i kaldt vann, hvor varmen settes på og varmer vannet sakte, tilpasser folk seg dekonstruksjonen av demokrati og frihet som foregår i de vestlige land.

Du går faktisk så langt som å sammenlikne Norge med Nord Korea for å "bevise" et eller annet som egentlig ikke henger sammen.

USA er krigshissere, det er et faktum. Se bare på historien de siste 15 år. Klare bevis. Kina driver ikke kriger i andre land slik som USA gjør. De få krigene Russland har bedrevet i andre land er bare en liten prosent av alt USA har holdt på med.

Men alikevel klager hjernevaskede nordmenn over Russland mens vi begår krigsforbrytelser sammen med USA og bryter internasjonal lov med megamani. Overtrampene USA driver med mot verden nå har blitt såpass alvorlig at de samlet sett ikke kan måles opp mot noe etter andre verdenskrig og man må begynne å sammenlikne USA sin kriger, dødsofre og andre ofre med de groteske handlingene utført av NAZI Tyskland under andre verdenskrig.

Foreløpig er 1.5 millioner døde som følge av USA sin verdenskrig som startet i 2001, ingenting i forhold til NAZI Tyskland, men antall døde som følge av USA sine kriger aksellererer. Antal skadede på 1-10 million mennesker er også bare smårusk i forhold til NAZI Tyskland foreløpig. De rundt 50 million skadelidende som følge av USA sin "post 2001 utenrikspolitikk" er et stort antall, og nærmer seg antall skadelidende som følge av NAZI Tyskland. Antall land lagt i total ruin og ødelagt er nå 5 som følge av USA sin politikk.

Det er nok litt lite i forhold til NAZI Tyskland, men det finnes ingen andre sammenlikningsgrunnlag etter andre verdenskrig. Man må sammenlikne antall døde, ødelagt land, skadede, skadelidende osv med NAZI Tyskland sine forferdeligheter.

Vietnam var bare ett land. Her er det snakk om 5 land USA har ødelagt totalt på 15 år.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Nei. Mesteparten av det som skjedde før den Syriske krigen, det er Assad sin feil.

Ansvaret for den Syriske krigen bør tilfalle USA som ledet til Islamic State of Iraq and Levante og USA sin ulovlige støtte til opprørere i et annet uavhengig land, og USA sin støtte til voldelig opprør i det landet, og forsendelse av våpen til grupperinger i det landet.

Hadde Kina gjort det samme i USA, hadde nok alle idiotene som idag støtter krig og massakre i Syria, skreket at Kina ikke kan gjøre det og utfører ulovlige overgrep mot USA.

Men nei, folk er så blinde for USA, at de rett og slett ikke evner å ta til seg/huske negtive ting som USA har gjennomført.

Hadde kina gjort hva? Hjulpet mennesker som blir drept av militæret når de protesterer mot undertrykkelse, sensur, tortur og henrettelser?

Kina bruker mer penger på å beskytte seg mot sin egen befolkning enn mot andre land, så det er nok det siste landet som ville hjulpet andre i sin kamp for frihet.

Lenke til kommentar

Hadde kina gjort hva? Hjulpet mennesker som blir drept av militæret når de protesterer mot undertrykkelse, sensur, tortur og henrettelser?

Kina bruker mer penger på å beskytte seg mot sin egen befolkning enn mot andre land, så det er nok det siste landet som ville hjulpet andre i sin kamp for frihet.

Nei, hadde Kina støtte voldelig opprør i USA, og gi våpenstøtte til opprørsgrupper, finansiere propaganda i USA og hjelpe til å spre voldelige protester helt til landet er i fullt opprør. For så å erklære "no fly zone" over USA, og deretter bombe alle forsøk USA sine myndigheter gjør for å få kontroll over landet igjen.

Det hadde nok folk ansett som et overgrep eller ulovlighet, men når USA gjør det, da er det ok, spesielt når de ødelegger land vi har blitt fortalt at vi ikke skal like.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har en diktator som sensurerer media, bruker militæret til å drepe de som protesterer, undertrykker og sender gestappo på de som kritiserer, kan du da skylde på usa for at befolkningen blir voldelig? Samtidig som diktatoren gjør seg selv styrtrik ved å ta pengene fra folk?

Hadde ikke du blitt voldelig da?

Lenke til kommentar

Hvis du har en diktator som sensurerer media, bruker militæret til å drepe de som protesterer, undertrykker og sender gestappo på de som kritiserer, kan du da skylde på usa for at befolkningen blir voldelig? Samtidig som diktatoren gjør seg selv styrtrik ved å ta pengene fra folk?

Hadde ikke du blitt voldelig da?

Alle forsøk på poliske bevegelser i USA blir hardt slått ned på. Occupy Wall Street kunne faktisk gjort at samfunnet hadde endret seg til det bedre, men bevegelsen ble sabotert, knust og brutalt slått ned på av myndighetene.

Nå er det faktisk slik at det er en hevelse av konflikten og betyr i prinsipp at folkets eneste måte for endring i USA er væpnet opprør. Folk flest vil ikke gå fra protest til væpnet opprør. Terskelen for det er rimelig stor, og det må isåfall ha stor støtte i folket. Noe det utvilsom vil ha om ikke altfor mange år om ting fortsetter som nå i USA.

Landet har mistet sin egen identitet og trenger sårt en demokratisk revolusjon. Europa trenger også demokratisk overhaling, men er ikke i like alvorlige problemer som USA, fordi Europa har uavhengige demokratisk stater i en superstat med demokratisk parlament. Det tilsvarer at alle statene i USA har egne parlament og at alle stater må enes før USA kan vedta noe. USA har langt mindre demokrati enn Europa generelt sett.

Om ting ikke endrer seg i Europa nå, blir jeg nødt til å endre jobb og flytte til Brussel for å bli protestant på permanent basis. Vi må rett og slett bli uavhengige av USA. Så enkelt er det. Og om USA bryter internasjonal lov, så må vi sanksjonere mot USA også.

Så ja, jeg hadde som du spurt om blitt fredelig protestant om tingene fortsetter som de gjør med USA og Europa. Steget til voldelig protest eller bruk av vold er veldig stort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er absurd å høre deg snakke om de som blir "brutalt slått ned på av myndighetene" i USA uten at du engang var klar over at barn og sivile blir torturert og henrettet i syriske fengsler på Assads ordre.

Hvor mange av de som protesterte i USA ble torturert og henrettet av politiet?

I USA står folk fritt til å stille som politiske kandidater og danne politiske partier. I Syria er det kun Assad som har lov til å stille til valg, og de som danner andre partier blir skutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er absurd å høre deg snakke om de som blir "brutalt slått ned på av myndighetene" i USA uten at du engang var klar over at barn og sivile blir torturert og henrettet i syriske fengsler på Assads ordre.

Hvor mange av de som protesterte i USA ble torturert og henrettet av politiet?

I USA står folk fritt til å stille som politiske kandidater og danne politiske partier. I Syria er det kun Assad som har lov til å stille til valg, og de som danner andre partier blir skutt.

Her sammenlikner du oss igjen med de dårligste for å rettferdiggjøre at det er greit om vi er dårlige.

Jeg snakker ikke om Syria nå. Jeg snakker om USA.

Hvor mange som har protester i USA og blitt torturert og henrettet av politiet vet jeg ikke. Men jeg vet at en hel del mennesker ble trakassert av politiet i USA kontinuerlig, bare fordi de stod opp for sin rett til å protestere.

I USA har de 2 parti, det er ett mer enn 1 som de har i Kina. Syria har vel også i praksis hatt et ettpartisystem med Baat partiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...