Gå til innhold

Best skjermkort til best pris.

Gnom2k3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
powercolor 9800pro til 2700+zalman heatpipe.

uten tvil.

Helt klart Power Color 9800 Pro.

Har bestillt den jeg *grin*

og zalman heatpipe.

hvilken heatpipe løsning valgte du ?

skal bestille mitt uti desember.

Lenke til kommentar

Hmm , saa PowerColor9800pro er det beste korte ifra 2000 til 3600 kr har og gi??? Ma vere helt sikker..

Forresten , Hva i finske er heatpipe? :cool:

Hadde egentlig lyst paa FX 5900 .. Men dere mener at ATI er bedre?

Viser til et annet 9800kort. : her

Endret av Gnom2k3k
Lenke til kommentar

Vifta på POWERCOLOR kortene har en tendens til å slutte å virke etter kort tids bruk. Har hatt to RADEON 9800 PRO kort fra POWERCOLOR og to ganger har vifta stoppa. Har gått over til CRUCIAL nå. Vurderte først og bare sette på en zalman heatpipe, men garantien gjelder vist ikke hvis man gjør dette. Er jo forsåvidt ikke noe problem og sette på orginal vifta igjen, hvis man skulle ha behov for garantien, men jeg valgte heller et annet merke for å være på den sikre siden.

Har du råd til det kan du like godt punge ut en ekstra tusing for f.eks et HERCULES kort og få skikkelig kjøling. Og JA, ATI er hakket vassere enn NVIDIA om dagen. Det viser ihvertfall alle tester rundt om på nettet.

Lenke til kommentar

du får hercules 9800 pro 128mb for 3495kr på elkjøp (!)... komplett selger det dyrere. Kjøpte mitt for 3000kr på elkjøp (var levert tilbake på returretten, og etter å ha testet at det ikke var noe galt med det, kjøpte jeg det. (har uansett 30 dagers returrett og 3 års garanti hos hercules, så da er det jo ikke no stress) ).

er et alternativ hvis du ikke er keen på å feste nye vifte på et powercolor kort.

Lenke til kommentar
Hvis vi ser på nVIDIA baserte kort, synes jeg dette kortet gir mer for pengene:

FX5700Ultra:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

test:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1910&p=1

Må si meg enig med deg der egentlig... Det er et relativt bra kort til en billig penge, men siden du da er NVidia kort til rundt 3600 så kan jeg jo kanskje anbefale:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Har ett sånt et selv og er meget fornøyd. Å karer... han spurte vel egentlig etter et NVidia-kort gjorde han ikke? Siden han ikke var no spesielt fan av ATI.

Endret av Pomfri
Lenke til kommentar

Uff, her er Gainward ute med sin elendige navnegivning igjen.

Kortet med 256Mb ram er et 5900Ultra, og yter en god del bedre enn det med bare 128, som er et vanlig 5900.

Er forresten helt greit at du er ute etter et nVidiakort, men det vi prøver å si er at et PowerColor 9800Pro til 2800,- faktisk yter BEDRE enn et 5900 Ultra. Og er nesten 1000,- billigere.

Men som sagt, det er ditt valg :)

Lenke til kommentar
Heisann , jeg skal ha meg nytt grafikkkort og tenkte egentlig paa et Gainward GeForce FX5900 256MB DDR 2.8ns

Har dere noen kort som er bedre " mer grafikk for penga " Er egentlig ikke personlig fan av ATI. :mrgreen:

Men alt av svar blir satt pris paa

MvH

Gn0M

*grin* Kjøp et Hercules R9800 Pro, beste merket og ser stilig ut i tillegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...