Rubba Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hei alle sammen! Jeg har en Intel P4 3,06 GhZ prossessor, med en Spire-Vifte Quie Tude II Socket 478 For P4 opp til 3,2 G. - Når jeg er i selve Windows viser CPU'en min fra 50 - 67 grader, så synker den og ligger stabilt på ca. 53 grader. - Hvis jeg skal spille et spill som for eks. Commandos 3 går gradene opp til 60 - 72 grader, er det meg eller har jeg grund til å være urolig? Håper det er noen som kan hjelpe meg å finne feilen!!! På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Prøvd å skifte kjølepasta? Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 72 grader er mye. Det må som sagt bli ny kjølepasta, ny og bedre vifte, eller noen kabinettvifter hvis du ikke har.... Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er maskinen ustabil? Hva bruker du for å måle tempen? Har du prøvd å kjøre med kabinettet åpent?... Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en P4 2,53 og min ligger på ca. 50-55 grader. Hvis du har P4 3,06 så er vel ikke den tempraturen så veldig høy? Men jeg vil tro at det er dårlig kontakt mellom vifte og prosessor. Ta den opp og sjekk kjølepastaen, og sett vifta skikkelig på plass igjen. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 På den CPU vifta var det hvit kjøle pasta på fra før, men det var bare en liten firkant under CPU vifta tror neppe den dekka hele CPU'ens over flate!!! så dere tror det er for dårlig kontakt mellom CPU kjøler å CPU ??? Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jeg glemte å si at jeg bruker PC Alert 4 til å se hvor mange grader CPU og SYS viser osv Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg glemte å si at jeg bruker PC Alert 4 til å se hvor mange grader CPU og SYS viser osv Prøv å skift kjølepasta du. Pass på å få fjernet dwen gamle, slik at kjernen og ribben er helt ren for pasta. SÅ påfører du et tynt jevnt lag med kvalitets goop Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Åssen måleinstrument bruker du? Sensoren i endel hovedkort (bl.a. endel Abit kort) viser typisk 10-15 grader for mye). Ellers kan det være mye å hente på kjølepasta og riktig bruk av det, ta en titt her Overklokking.no's goop guide. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 PC- alert er ikke alltid helt å stole på. PC-Alert viste 60 grader på cpu uten at jeg skjønte noen ting. Lastet ned siste BIOS og siste versjon av Pc- alert og vips viste tempen 45 grader. Uten fysiske inngrep i maskinen. (Men sjekk om kjøleren sitter ordentlig på cpu for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Tusen takk for deres svar!!! Er det noen som vet hvilken ver. den nye BIOS er på nå? Lenke til kommentar
Rage Against My Machine Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) går vifta rundt i d hele tatt? sjekk om du ikke har noen ledninger som stopper vifta... æ hadde ei ledning i vifta... æ fikk sjokk da æ så æ hadde cpu temp på 75grader... Endret 20. november 2003 av Rage Against My Machine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå