bennybandidos Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg vurderer å investere i bolig, jeg er student og har 170k i egenkapital, inntekt på rundt 13k i måneden. Er det noe vits for meg å prøve å komme inn på boligmarkedet helt på egenhånd? eller må jeg ha noen til å skrive under på lånet? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg vurderer å investere i bolig, jeg er student og har 170k i egenkapital, inntekt på rundt 13k i måneden. Er det noe vits for meg å prøve å komme inn på boligmarkedet helt på egenhånd? eller må jeg ha noen til å skrive under på lånet? Tror nok du må ha en til. Jeg er i samme situasjon som deg, bare med større med egenkapital, men tilsvarende samme inntekt (ink. lånekassen). Og to kausjonister, men fikk det likevel ikke innvilget, måtte ha en medsøker. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 170k er ikke mye i EK, og når du er alene kreves det stor sikkerhet eller fast jobb. 13k inntekt blir da ganske puslete. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) 13k ved siden av studielån eller inkludert studielånet? Hvor i landet bor du? Klarer fint å finansiere bolig til ca. en million på de tallene, men du finner ikke stort for det om du bor i de større byene. Særlig mye over det har du i utgangspunktet for lite egenkapital for. Du har ikke foreldre du kan kjøpe sammen med, for eksempel? Endret 5. mars 2016 av Herr Brun Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Vil inntekt på 13k si i tillegg til det du får fra Lånekassen, og er dette nettoinntekt? Hvis det er inkludert studielånet så virker ikke dette som en gjennomførbar plan. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Med 170 000 kan du kjøpe bolig til ca 1,1 million. Hvis du nedbetaler dette på 25 år blir det ca 4000 i måneden med en rente på 2,2%. Altså det er fullt mulig hvis du er fornøyd med en litt gammel leilighet som ikke ligger på et attraktivt sted. Om banken godtar det kan ikke jeg svare på, men hvis du har 13k netto så bør det være gjennomførbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå