Gå til innhold

Counter-Strike GO pc ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpe pc kun ment for cs go, men hva er bra nok ?

Planen er å spille med low/med settnings med 1080p og 120 fps.

Tenker da om dette holder:
Intel Core i3 6100 3,7Gh

MSI Geforce GTX 750Ti 2GB

Ram 4GB 2133 Mhz

120 GB SSD

Vil dette oppsettet være i stand til det ?
Blir da max å kjøre cs og kanskje skype i bakgrunn eller ventrilo.

Mvh Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal gå, her er en som har testa for deg. Så hvis dette er OK ytelse for deg så er det jo ikke noe problem.

Hvis du føler det ble litt snaut, så blir steget opp fra i3-en og kjøre på en i5, som CS liker bedre og evt vurdere Gtx 950/60 

Lenke til kommentar

Ikke dumt med bare litt kraftigere, ofte at spill blir tyngre etterhvert som det kommer oppdateringer og patcher.

Kjedelig med noe som klarer det AKKURAT, da får du høyere kostnader og kortere levetid på maskinen.

This, det kan lønne seg å spare litt til og gå for hakket bedre skjermkort og prosessor. Jeg ville kanskje gått for 8gb ram også.

Lenke til kommentar

This, det kan lønne seg å spare litt til og gå for hakket bedre skjermkort og prosessor. Jeg ville kanskje gått for 8gb ram også.

Absolutt, men det er samtidig langt lettere å legge til litt mer RAM om man finner ut at man har for lite, enn det er å legge til litt mer prosessor.

Den videoen er ikke full HD, og viser ikke graf over FPS, gjennomsnittlig FPS, minimum FPS eller 99th percentile.

True dat. I tillegg tar den kun for seg deathmatch på dust 2, uten noen form for nades. De nye mapsene som nå ble sluppet ifm. Operation Wildfire er også mer detaljerte (de skrudde faktisk opp terskelen for hvor mange map-detaljer spillet kan laste inn fordi denne terskelen var for lav for noen av de nye mapsene). CS:GO er et av de aller mest populære spillene på Steam, og Valve slipper i snitt en ny operation, med nye maps, bortimot to ganger i året. Om du har en maskin som akkurat takler spillet i dag, er det ikke garantert at den takler det like bra neste mnd.

Forøvrig, er det flere enn meg som synes videoen hakker voldsomt? For alt jeg vet kan det skyldes dårlig framerate på Youtube eller begrensninger i opptaksprogramvaren, eller det kan hende at knølen som spiller har høy ping.

Uansett: jeg personlig ville ikke gått for noe dårligere enn en firekjerners i5 (ikke nødvendigvis siste generasjon) og GTX 960/760/660Ti eller bedre om du skal bygge ny maskin. Tråler du bruktmarkedet en stund kan du sikkert finne gode kjøp. Har du allerede en maskin med i3-6100, 750 Ti og 4 GB RAM er det vel bare å prøve den og bestemme selv om den strekker til eller ikke?

Lenke til kommentar

Så en

Intel® Core™ i5-6400 2.7GHz (turbo 3.3GHz) Quad Core (hyper threading)

Framfør

Intel® Core™ i3-6100 3,7GHz (ingen turbo) Dual Core (hyper threading)

Er å anbefalle ? Selv om i5-6400 har en del lavere klokkefrekvens ? Ifølge det jeg har lest på nett så tar cs go gjerne i bruk 1 max 2 kjerner å da er det vel høyest ghz som teller ?

Dette er en pc som kun blir brukt til cs go.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...