flair Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg har et ASUS Sabertooth P67 hovedkort og en i7 2600K cpu. Jeg vurderer å oppgradere gpu, og lurer på om det er vits i å kjøpe GTX 970, eller om hovedkortet uansett blir en flaskehals, slik at jeg ikke får utnyttet potensialet i gpu-en. Hvilken gpu bør jeg i så fall heller kjøpe? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Kjøp et 970. Cpu blir ikke en flaskehals. Og uansett så kan du overklokke. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Jeg har et ASUS Sabertooth P67 hovedkort og en i7 2600K cpu. Jeg vurderer å oppgradere gpu, og lurer på om det er vits i å kjøpe GTX 970, eller om hovedkortet uansett blir en flaskehals, slik at jeg ikke får utnyttet potensialet i gpu-en. Hvilken gpu bør jeg i så fall heller kjøpe? Regner med du tenker på Pcie 2 vs pcie 3? Det har veldig liten betydning så la ikke det stoppe deg Endret 5. mars 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Kjøp et 970. Cpu blir ikke en flaskehals. Og uansett så kan du overklokke. Man kan ikkje si at cpu ikkje blir flaskehals, fordi det blir det i gitte situasjoner. Selv 5960x @ 5ghz blir det.Alt kommer ann på hvilke programmer og spill man bruker. Det kommer også ann på faktorer som oppløsning/eyecandy og fps man prøver å få Utrolig mange som ikkje skjønner det med flaskehals. Får man flere fps og høyere minimumsfps med bedre cpu, så er cpu flaskehals. Samme gjelder hastighet på systemminne og skjermkort. I noen tilfeller er alt flaskehals Endret 5. mars 2016 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå