Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bestille i andres navn

Chromos

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært på besøk hos min kjæreste i 3-4 måneder nå, og vi bor ca 1 time fra hverandre. Vi har begynt å snakke mer og mer om samboerskap, men det er nok et halvt års tid unna før det skjer. Men det hender jeg bestiller ting fra USA i hennes navn til E-cigarettene mine fordi mitt navn ikke står på postkassen hennes, så det jeg lurer på er om det er noen lov mot dette? Kan jeg eventuelt spores opp og straffes for dette etter å ha bestilt en del produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingenting galt så lenge hun syntes det er greit :)

Neida, sånn sett er det ingenting galt, jeg snakker ikke om moralsk, men siden jeg ikke BOR her på papir, er det straffbart å bestille produkter fra utlandet og til hennes hus? :)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke straffbart. Bestiller du noe ulovlig så kan hun få konsekvenser hvis politiet tror/ vet at hun har godkjent kjøpet.

Se det slik; Er det ulovlig å bestille/ kjøpe blomster til noen og få det levert på døra dems? :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Er ingenting galt så lenge hun syntes det er greit :)

Neida, sånn sett er det ingenting galt, jeg snakker ikke om moralsk, men siden jeg ikke BOR her på papir, er det straffbart å bestille produkter fra utlandet og til hennes hus? :)

Snakker ikke om moralsk sett jeg heller, så lenge hun ser det er greit så er det jo ikke noe problem. Sånn sett er det ingenting i veien for å bestille i ditt navn til hennes adresse heller, heller ikke f.eks sette navnet ditt på postkassen om du/dere vil det, selv om du ikke bor der. Problemene starter når hun ikke syntes det er greit.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...