Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny firmabil (leasing)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 08 Berlingo som jeg eier privat, men bruker den så og si bare til mitt firma. Nå vurderer jeg å lease en bil og har sett på transit connect og en caddy. Hva ville dere foretrukket av de. Finnes det andre alternativer? Jeg er litt lei Berlingo/Partner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Caddy med den siste faceliften er peeen, men det er fortsatt bare en faceliftet utgave av tredje generasjon som kom i 2004. Jeg hadde i alle fall prøvd både den og Transit Connect før jeg hadde tatt en beslutning. Og jeg hadde ikke satset på Berlingo/Partner, Kangoo/Citan eller Combo/Doblo.

Lenke til kommentar

Courier er basert på fiesta/b-max plattformen.

Mindre , mindre lasteevne (vekt), rimeligere , personbil komfort, morsom å kjøre.

Nye connect er basert på Focus/C-Max plattformen er også bra på komfort.

Kjenner en som har gått fra gammel connect til ny courier og er kjempe fornøyd. Og at en ikke skal undervurdere denne om størrelsen er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Courier er vel en del mindre. Isåfall så kan jeg ikke velge den.

Sammenliknet med Berlingo som du kommer fra er det for min del ikke unaturlig å nevne denne.

Innvendig i lasteplanet så er Berlingoen større en Connect t.o.m. (har jeg lest) hvis dette stemmer så Courier for liten.

Lenke til kommentar

Har et par i firmaet som bruker Connect som arbeidsbil, og de virker ekstremt driftsikre utifra det jeg har hørt.

Ellers bruker jeg selv mye Caddy i arbeid, og de er veldig gode biler etter min mening. Gode å kjøre, god komfort og greit med plass.

Som sagt egentlig mest viktig at du finner ut selv hva du foretrekker, begge er gode biler :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

2 av kollegaene mine kjøpte nettopp ny firmavarebil (som også brukes mye privat) og sto igjen med Connect og Caddy som de eneste fornuftige alternativene. Alt annet ble for simpelt/utdatert/undermotorisert.

De endte opp med Caddy Maxi pga innvendig plass, bedre interiør, 4x4, mulighet for mer utstyr osv. Skal sies at de endte opp med Caddy til 400k til slutt...

Lenke til kommentar

Så mye gidder ikke jeg å bruke.

Fått tilbud på Caddy 102hk, med alt av utstyr. Bi-xenon multiratt alt av utstyr inne utenom navigasjon.

2084,- i mnd. Prisen er god, nå venter jeg bare på tilbud fra Ford. Jeg håper den også blir bra, da jeg helst bør ha tre seter..

Lenke til kommentar

Hva er forskuddet på? Og hvor lang varighet, 3 eller 4 år?

Leasing uten forskudd er å foretrekke.

Dersom du krasjer bilen etter et par måneder og den blir vraket er hele innskuddet tapt.

Mange er ikke klar over dette og er kun ute etter lav månedsleie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...