Gå til innhold

Er hk dødt?

andnet

Anbefalte innlegg

Etter at pc ikke startet opp koblet jeg fra alt.

Sjekket psu og den virket fint på en annen pc.

For øyeblikket er det kun psu,cpu og ram som er koblet til, men får ikke startet opp for det.

Det lyser en rød diode (på hk) når psu er koblet til, og idet jeg skur på går en grønn diode på i et halvt sekund.

Er det tegn på at hk er dødt? eller kan dere vere noe annet som er problemet, evnt hvordan fikse det?

trenger sårt hjelp, takker for svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at pc ikke startet opp koblet jeg fra alt.

Sjekket psu og den virket fint på en annen pc.

For øyeblikket er det kun psu,cpu og ram som er koblet til, men får ikke startet opp for det.

Det lyser en rød diode (på hk) når psu er koblet til, og idet jeg skur på går en grønn diode på i et halvt sekund.

Er det tegn på at hk er dødt? eller kan dere vere noe annet som er problemet, evnt hvordan fikse det?

trenger sårt hjelp, takker for svar :love:

Den røde dioden viser at du har strøm på hovedkortet. Den grønne viser at maskinen er på .

Lenke til kommentar

Har hatt skjermkort i også... men skal jo gå an å starte opp pc selv om skjermkort ikke er i, er bare det at du liksom ikke får bilde, eller er jeg helt borte vekk nå?

Pc`n starta opp et par ganger, kom inn i bois og sånt. stod forresten en feilmelding helt i starten: "CPU is unworkable or have been changed, check CPUsoftbios" ...eller noe i den duren.

Alt såg fint ut i bios og cpu tempen var 32 grader, så jeg fortsatte til innstallasjon av harddisk osv. Men der låste den seg helt, gikk ikke an å restarte med ctrl-alt-del. Så jeg prøvde manuel restart, men da slo den seg av isteden for å restarte, og etter det har det ikke vert noe liv bortsett fra den røde dioden og et lite glimt fra den grønne...

er det bare å sende det i retur?

Lenke til kommentar

Dioden skal vel lyse grønt uansett om pcen er på eller ikke.. Lyser den rødt er det noe feil.. Sett i et skjermkort du... hvis du ikke har prøvd.. men hvis du ikke har skjermkort i skal det komme 4 raske piplyder (hvis jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
trur ikkje du veit ka du snakker om ass....

Ikke vær så bastant før du uttaler deg ;)

Ta deg et lite søk..

nå er det ikkje meininga at rammen skal koste meir enn maskina heller

Har jeg da aldri sagt heller da ;)

Trådstarter: vis det grønne lyset slukker etter 1 sec er det nok noe galt med hkèt dit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...