andnet Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Etter at pc ikke startet opp koblet jeg fra alt. Sjekket psu og den virket fint på en annen pc. For øyeblikket er det kun psu,cpu og ram som er koblet til, men får ikke startet opp for det. Det lyser en rød diode (på hk) når psu er koblet til, og idet jeg skur på går en grønn diode på i et halvt sekund. Er det tegn på at hk er dødt? eller kan dere vere noe annet som er problemet, evnt hvordan fikse det? trenger sårt hjelp, takker for svar Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du må jo ha skjermkort tilkoblet da. Eller er det onboard på det hovedkortet? Er det svart skjerm kan det være psu, hovedkort og skjermkort som er ødelagt. Minne og cpu feil ville gitt pipelyder. Har du forsøkt å resette biosen? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Etter at pc ikke startet opp koblet jeg fra alt.Sjekket psu og den virket fint på en annen pc. For øyeblikket er det kun psu,cpu og ram som er koblet til, men får ikke startet opp for det. Det lyser en rød diode (på hk) når psu er koblet til, og idet jeg skur på går en grønn diode på i et halvt sekund. Er det tegn på at hk er dødt? eller kan dere vere noe annet som er problemet, evnt hvordan fikse det? trenger sårt hjelp, takker for svar Den røde dioden viser at du har strøm på hovedkortet. Den grønne viser at maskinen er på . Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hadde akkurat samme symptomer på mitt IC7-G. Det var dødt Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hadde samme symptomer på samma kort. Det var dødt. (bare døde dagen etter at jeg fikk det) Vifter og disker spinner opp, men bare svart skjerm. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Har hatt skjermkort i også... men skal jo gå an å starte opp pc selv om skjermkort ikke er i, er bare det at du liksom ikke får bilde, eller er jeg helt borte vekk nå? Pc`n starta opp et par ganger, kom inn i bois og sånt. stod forresten en feilmelding helt i starten: "CPU is unworkable or have been changed, check CPUsoftbios" ...eller noe i den duren. Alt såg fint ut i bios og cpu tempen var 32 grader, så jeg fortsatte til innstallasjon av harddisk osv. Men der låste den seg helt, gikk ikke an å restarte med ctrl-alt-del. Så jeg prøvde manuel restart, men da slo den seg av isteden for å restarte, og etter det har det ikke vert noe liv bortsett fra den røde dioden og et lite glimt fra den grønne... er det bare å sende det i retur? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 nice maskin, særlig rammen, den er knallbra... kor masse du ga for den? Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 nice maskin, særlig rammen, den er knallbra... Ikke det beste til en Amd maskin,nei Lave timings som gjelder her Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 nice maskin, særlig rammen, den er knallbra... Ikke det beste til en Amd maskin,nei Lave timings som gjelder her trur ikkje du veit ka du snakker om ass.... nå er det ikkje meininga at rammen skal koste meir enn maskina heller Lenke til kommentar
Murty Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Dioden skal vel lyse grønt uansett om pcen er på eller ikke.. Lyser den rødt er det noe feil.. Sett i et skjermkort du... hvis du ikke har prøvd.. men hvis du ikke har skjermkort i skal det komme 4 raske piplyder (hvis jeg ikke husker helt feil) Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 trur ikkje du veit ka du snakker om ass.... Ikke vær så bastant før du uttaler deg Ta deg et lite søk.. nå er det ikkje meininga at rammen skal koste meir enn maskina heller Har jeg da aldri sagt heller da Trådstarter: vis det grønne lyset slukker etter 1 sec er det nok noe galt med hkèt dit Lenke til kommentar
andnet Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 ok, takk for svar! da blir det retur på komplett.no :-) Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 trur ikkje du veit ka du snakker om ass.... Ikke vær så bastant før du uttaler deg Ta deg et lite søk.. nei takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå