Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unormal kroppstemperatur?

Anbefalte innlegg

Hei

Til tider(for det meste)så virker det ut som jeg har en unormal kroppstemperatur kontra flest andre. For jeg Ser stadig rundt meg at folk kler seg godt: tykke jakker, lue, skjerf og hansker, mens jeg kan godt kle meg I tynnjakke uten lue og alt som følger med vinteren.

Vet ikke om det har noe si I lengden, men jeg arbeider på et sted hvor temperaturen er mellom 25-35minus grader. De første månedene hadde jeg på meg klær som holdte meg varm, og etterhvert som tiden gikk så droppet jeg de klærne fordi det begynte å bli for varmt. Nå I dag så kan jeg lett gå med tskjorte/genser uten å fryse eller synes at det er kaldt, noe mine kollegaer ikke skjønner

Kan ikke være normalt det vel?

Anonymous poster hash: c0072...277

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilpasningsdyktighet. Noen er sikkert flinkere til å akklimatisere seg enn andre. Jeg har merka det samme sjøl. Særlig hvis jeg trener mye virker det som om kroppen produserer mye ekstra varme. Jeg gidder som regel ikke å varme opp når jeg er hjemme på hybelen heller, fordi ovnen er litt enten eller i mengden varme den produserer. Temperaturen er derfor som regel under 20 grader. Når jeg drar på besøk til andre blir jeg nesten alltid overoppheta (når det er 20-25 grader). Tror ikke det det er tegn på noe galt, bare at en er vant med andre temperaturer. :) Hvis du i tilegg jobber og har mye muskulatur vil du nok også både produsere mer varme og holde bedre på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...