Eirik_R Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er vel eit ganske utbrukt namn då, men..... Problemer med støy av kabinettviftene mine. Særlig ei av dei, har to. Dei lagar lite lyd når dei arbeidar fritt, så eg trur det er pga turbulens frå "grillen" bak, chieftec alu kabinett med vifte montert i stnd feste på bakside. Går det an å fikse støyen uten å skjære vekk "grillen". Har ikkje godt nok utstyr, kunne klart det, men det ville ta eit par døgn. Evnt ville ein ny grill over eit utkutta hol lage like masse bråk? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hvis det er samme "grillene" på alu-kab'et som på stålkabinettene til Chieftech bør det ikke være noe stort problem. Brukte selv avbitertang (!!) til å fjerne en av grillene . Skal du sette på ny grill etterpå, så bruk en helt vanlig tråd-grill. De perrer ikke for veldig mye luft, og har ingen skarpe kanter, og skaper dermed ikke samme støyen som "grillen" som er der fra før. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er vel eit ganske utbrukt namn då, men..... Problemer med støy av kabinettviftene mine. Særlig ei av dei, har to. Dei lagar lite lyd når dei arbeidar fritt, så eg trur det er pga turbulens frå "grillen" bak, chieftec alu kabinett med vifte montert i stnd feste på bakside. Går det an å fikse støyen uten å skjære vekk "grillen". Har ikkje godt nok utstyr, kunne klart det, men det ville ta eit par døgn. Evnt ville ein ny grill over eit utkutta hol lage like masse bråk? Skaff dere et sånt regulerbar viftestyring, er ikke så dyrt og funker veldig bra samtidig blir kabinttet mye kulere... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ved å bruke viftestyring fjerner du ikke turbulensen bak vifta, du bare demper den litt. Ved å gjerne grillen fjerner du turbulensen helt. Så kan man evt montere viftestyring senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå