Feexy Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Har hatt et problem med at pc'en ikke avslutter helt, skjermen blir bare svart og skrur seg ikke av (Har ventet opp til 10-15 min). Må bare holde inne på knappen for å skru den av. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Typisk windows feil med oppstartlasteren, f.eks hvis du har installert annen oppstartlaster f.eks linux distribusjon. Eller har installert noen oppdateringer som gjør avsluttning ikke funger. Slik har hent meg, ble til jeg måtte reinstallere windows for å løse problemet. Ellers kan det være noe prosesser som kjøres i bakgrunnen som gjør maskinen ikke vil slå seg av. Endret 4. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra. Tips: Høyreklikk på Windows-knappen (også kalt Start-knappen), du får da opp en litt annen meny - velg "Avslutt eller logg ut" - "Avslutt". (Jeg tror det er det det heter; jeg har engelsk Windows så er ikke sikker på hvordan det er oversatt til norsk.) Endret 4. mars 2016 av thomit Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Typisk windows feil med oppstartlasteren, f.eks hvis du har installert annen oppstartlaster f.eks linux distribusjon. Eller har installert noen oppdateringer som gjør avsluttning ikke funger. Slik har hent meg, ble til jeg måtte reinstallere windows for å løse problemet. Ellers kan det være noe prosesser som kjøres i bakgrunnen som gjør maskinen ikke vil slå seg av. Er det noen måte jeg kan finne ut om det er et program som hindrer? Når jeg får opp meldingen om at et program hindrer windows fra å avslutte og jeg trykker på avslutt likevel, så skrur den seg av. Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra. Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg. Endret 4. mars 2016 av Feexy Lenke til kommentar
maximus61 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Hadde ett lignende problem , men da var det Norton internet security som var problemet. Fikk det oppdatert så slo den seg av som normalt Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra. Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg. Maskinen skrur seg ikke av når du avslutter via Startknappmenyen heller? Redigert: Det høres ut som det er et program som hindrer avslutting ja. Får du ingen beskjed om hvilket program det er som hindrer Windows i å avslutte? Endret 4. mars 2016 av thomit Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra. Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg. Maskinen skrur seg ikke av når du avslutter via Startknappmenyen heller? Det er det som er problemet, jeg må bruke av/på knappen etter at jeg skrur av via startknappmenyen fordi det bare blir svart og skrur seg ikke av. Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Skulle starte pc'en på nytt etter jeg hadde oppdatert nvidia driveren, men nå vil ikke engang avslutt knappen i windows menyen fungere, burde jeg bare installere hele windows på nytt? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Har du forsøkt tipsene på denne siden? http://www.thewindowsclub.com/windows-will-not-shut-down Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå