Gå til innhold

Windows 10 PC avslutter ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk windows feil med oppstartlasteren, f.eks hvis du har installert annen oppstartlaster f.eks linux distribusjon.

Eller har installert noen oppdateringer som gjør avsluttning ikke funger.

 

Slik har hent meg, ble til jeg måtte reinstallere windows for å løse problemet.

Ellers kan det være noe prosesser som kjøres i bakgrunnen som gjør maskinen ikke vil slå seg av.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra. Tips: Høyreklikk på Windows-knappen (også kalt Start-knappen), du får da opp en litt annen meny - velg "Avslutt eller logg ut" - "Avslutt". (Jeg tror det er det det heter; jeg har engelsk Windows så er ikke sikker på hvordan det er oversatt til norsk.)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Typisk windows feil med oppstartlasteren, f.eks hvis du har installert annen oppstartlaster f.eks linux distribusjon.

Eller har installert noen oppdateringer som gjør avsluttning ikke funger.

 

Slik har hent meg, ble til jeg måtte reinstallere windows for å løse problemet.

Ellers kan det være noe prosesser som kjøres i bakgrunnen som gjør maskinen ikke vil slå seg av.

 

Er det noen måte jeg kan finne ut om det er et program som hindrer? Når jeg får opp meldingen om at et program hindrer windows fra å avslutte og jeg trykker på avslutt likevel, så skrur den seg av.

Lenke til kommentar

Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra.

 

Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg.

Endret av Feexy
Lenke til kommentar

 

Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra.

 

Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg.

 

 

Maskinen skrur seg ikke av når du avslutter via Startknappmenyen heller?

 

Redigert: Det høres ut som det er et program som hindrer avslutting ja. Får du ingen beskjed om hvilket program det er som hindrer Windows i å avslutte?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

 

 

Du bruker av/på-knappen på datamaskinen for å skru av? Ikke gjør det. Gå via Windows-knappen på startmenyen og slå av derifra.

 

Jeg må bruke den når den ikke skrur seg av på vanlig måte, vet at det ikke er bra, men har ikke noe valg.

 

 

Maskinen skrur seg ikke av når du avslutter via Startknappmenyen heller?

 

 

Det er det som er problemet, jeg må bruke av/på knappen etter at jeg skrur av via startknappmenyen fordi det bare blir svart og skrur seg ikke av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...