Gå til innhold

Har du knust Core?

Stratos

Anbefalte innlegg

hehe, stakkar dere som er så uheldige.

Selv har jeg bare montert vifte 4-5 ganger på socket-A prosessorer og aldri klart å knekke noe. Håper så inderlig at det aldri skjer og da.

Men det ser ut som SuperOrb går igjen her, den må jo være noe dritt å montere?

Hvis det ikke står at man burde bruke shim med den skulle jo forhandleren ha erstattet deres CPUer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-22 17:02, The.Arisen.One skrev:

Quote:

Den 2002-02-25 13:02, Lego skrev:

Har ikke knukket noen, men har svidd to stk :sad: (Der e jo mange som gjør det også...) I mine tilfeller var det Reodor felgen prosjektene mine som hadde skylden.

LOL
:grin::lol:

-> Bruke en modifisert sykkelslange som vannkjølings-element og en modifisert pedal som motor?

Minner meg litt om MacGyver. Finner en hul trestokk, noen binders, og litt teip og lager seg en månerakett eller noe slikt... :grin:

Lenke til kommentar

Aldri knekt noen, såpass forsiktig er eg.

Men når det kommer til kokking.. Joa, freste av en 1600+ cpu med a7a266 HK og SilentViking kjøler..

a7a266 max størrelse på Kjøler er 80x60mm, hvor 60 er da bred.. kjipt som f*n siden jeg har lite kjølere jeg kan kjøpe uten å bytte ut alt :sad:

cpuen var ca. 1 år gammelt, kjøpt på komplett, men jeg har ikke sjekket med de om jeg fikk ny, bestilte en ny til halve prisen.. Steike dyrt er det likevell, og når skal de liksom ha 2000kr for en returnert pakke (pc bygd, feil bestilling) viste ikke jeg hadde bestilt pcen.. kjipt, og support avdelingen vil ikke hjelpe.. Min evige uflaks..

Lenke til kommentar

Faktisk har jeg bare eid en av prosessorene selv (den fulgte med en komplett maskin jeg fikk narret til meg av en blakk student :smile:

Selv har jeg hatt P4 pga hovedkortene, foretrekker Intel chipsetter fremfor VIA (sis hadde ikke noe socket a chipsett ute når jeg kjøpte P4).

Lenke til kommentar

jeg har nok svidd av 1-2 prosessorer, og knust 1 gammel Duron 750 og en T-Bird 1,33 :sad: UGH...

Ingen problemer når man har SHIM og passer på å ikke feste den på "kanten" liksom. Litt trening og det er ingen probZ.. bare n00bs som knuser 4-5 stk ass..

Lenke til kommentar

festemekanismen for p4 er TOTALT OVERLEGEN amd sin.. ingen fare for å ødelegge prosessoren og ingen fare for å ødelegge hovedkort og ram

(ja, det er mulig med amd-cpu'r/hovedkort.. hehe en fhv kompis skulle ta av vifta på et asus hovedkort hvor festet er inn mot hovedkortet og ram-brikkene... skrujernet glapp og han kjørte det inn i både ram'n og tracene på hovedkortet.. )

kjenner ingen som har klart å knuse en amd prosessor da.. *tenke* vet om 8 pc'r bygget på duron/athlon cpu'r...

Lenke til kommentar

Hei!

Joda. Jeg har klart å knuse en AMD Duron 700 MHz. Men det var ikke under montering, men FØR montering. Jeg mista den på gulvet, og i det jeg skulle plukke den opp mistet jeg å dytte den under stolfoten i det jeg satte stolen ned igjen etter at jeg flyttet den for å plukke opp den stakkars CPUen. :smile:

Ellers har jeg kun svidd CPUer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...