Stratos Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Detter er ikke ment som noen Intel reklame. Jeg ser det er blitt en god del saker her om folk som har knust kjernen på sin kjære AMD både 1 og 2 ganger. Samtidig hører jeg at de gjerne kjøper AMD siden det er billigst. Det må da bli dyrt å kjøpe alle disse prosessorene?!? Hvordan klarer dere det? Jeg har montert noen AMD prosessorer, og jeg har enda ikke knust noen, det er VIKTIG å ikke få presset på kanten av kjernen. Der tåler den lite. Kommer presset rett ovenfra tåler den en del. Men jeg lurte egentlig på hvor mange det er her som har knust en eller fler? Og gleder vi oss til AMD også begynner med varmespreder så slipper vi problemet? :smile: Lenke til kommentar
Lego Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har ikke knukket noen, men har svidd to stk :sad: (Der e jo mange som gjør det også...) I mine tilfeller var det Reodor felgen prosjektene mine som hadde skylden. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har knust min stakkars T-Bird 1400 (Snufs) når jeg skulle montere TermalTake Super(dårlig)Orb. Så nå har jeg XP1700+ i stedet med Taisol CGK760. Jeg har planer om og bytte vifte på Tasiolen men jeg tør ikke i frykt for og ødelege XP1700 min. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har montert drøssevis av Socket A-prosessorer m/ulike kjølere og aldri opplevd å knuse kjernen på noen av de. Så lenge man er påpasselig med å la trykket komme rett ovenfra og ikke "vingle" med kjøleribben fra side til side går det helt fint. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Knekte nokre hjørner på ein Duron 800 med god hjelp av ein Super(crap)Orb :razz: Solgte Super(crap)Orb'n til ein kar som skulle overklokka T-bird 1.33'n sin.. (Nai, eg lurte han ikkje, han sa at den var mykje betre enn den gamle kjølinga hans..) Anyway, har ikkje knokke hjørner på min nåværande Duron 800. Bruker nå ei kvalitetsribbe frå Thermalright (SK6), og det blir straks vanskeligare då.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har aldri most noen kjerne nei, og jeg har montert mange ribber! coolermaster og mye annet dårlig sjit, men det har da alltid gått bra.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har ikke knust noen cores, men har svidd av en duron 700.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 12:52, Stratos skrev:Men jeg lurte egentlig på hvor mange det er her som har knust en eller fler? Og gleder vi oss til AMD også begynner med varmespreder så slipper vi problemet? :smile: Selvsagt har jeg knust litt av Duronen min. Bare et bitte lite stykke oppe i det ene hjørnet så den funker helt flott, men litt av coren er vekke ja. Det hele skjedde da en Taisol ribbe skulle på. Lagde et flott hakk i HKet også den dagen :wink: Vet seff, hvordan man skal og bør montere en ribbe, men jeg er typen som legger rambrikkene på et teppe, har ikke PC-en i jord og generellt sett er veldig uforsiktig med alt utstyret mitt. Har aldri ødelagt noe da, bare skada det litt, hehe. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har først knust og deretter svidd av min 1200mhz T-birds. Nå har jeg skaffa meg 1.33ghz T-bird Fy filler`n å plagsomt detta problemet er. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 AHHHHH PC MORDERE DØØØØD OVER PC MISHANDLERE caps på med vilje !!! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-02-26 20:39, CS_eR GøY skrev:AHHHHH PC MORDEREDØØØØD OVER PC MISHANDLEREcaps på med vilje !!! Til tross for denne skremmende posten, så får vel jeg også si at jeg knuste min første Core i går når jeg skulle montere på ei kembovifte på maskinen til en kamerat av meg. 2000XP bortevekk. :sad: Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 jeg har aldri knust noen core, tiltross for MAAANGE bygde maskiner. *stolt* :razz: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Til tross for denne skremmende posten, så får vel jeg også si at jeg knuste min første Core i går når jeg skulle montere på ei kembovifte på maskinen til en kamerat av meg. 2000XP bortevekk. :sad: Uff da.. da ble han vel gretten.. Må kjøpe ny til ham du da? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det er bare uforsiktige folk som klarer å knuse core. På min gamle Duron 800Mhz hadde jeg en GW FOP-32 kjøleribbe... og jeg lover dere.. DEN var stram å få på. Men jeg har aldri ødelagt prosessor ved å knekke core. (heller ikke svidd noen) Da jeg drev å låste opp min brors AMD XP, så lånte han min Duron 800Mhz... (han har en Alpha PAL8045) Jeg glemte å putte på shimen da jeg stappa i duronen, trodde seff jeg hadde tatt den på.. skrudde ned en og en skrue helt i bånn.. ikke sånn litt og litt som du helst bør gjøre, men det gikk helt fint. Så flax hadde jeg nok, fordi trykket på core blir en del når du har bånna skruene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 knekt en duron 800 med en super orb. (som jeg nå har gitt bort som mobilholder.) Og så har jeg fått knekt en t-bird 800. gud hvet hvordan. Så hadde jeg en duron 800@1050 som en kamerat mista i gulvet. fikk en duron 1000MHz på garanti. Kjører nå duron 1000@1100. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Montert 40-50 stk... kunst ein, men det var pga ***** ribbe... huska ikkje om den blei svidd eller knekt... , men fikk ny fra komplett anyway. Lenke til kommentar
Günther Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-02-25 13:39, Anders Leipsland skrev: Quote: On 2002-02-25 12:52, Stratos skrev: Men jeg lurte egentlig på hvor mange det er her som har knust en eller fler? Og gleder vi oss til AMD også begynner med varmespreder så slipper vi problemet? :smile: Selvsagt har jeg knust litt av Duronen min. Bare et bitte lite stykke oppe i det ene hjørnet så den funker helt flott, men litt av coren er vekke ja. Det hele skjedde da en Taisol ribbe skulle på. Lagde et flott hakk i HKet også den dagen :wink: Vet seff, hvordan man skal og bør montere en ribbe, men jeg er typen som legger rambrikkene på et teppe, har ikke PCen i jord og generellt sett er veldig uforsiktig med alt utstyret mitt. Har aldri ødelagt noe da, bare skada det litt, hehe. LEV FARLIG ! Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 har to ord å si: alpha, swiftech! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 JEg hadde også den Superorben, klarte å knuse to Duron 700! Da klikket det! Kjøpte Taisol og min t-brid 1400 har over levd mang en montering... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Har svidd, knust totalt 6 eller 7 CPU'er. Vannkjøling og "modda" CAK-et-elle-anna er farlige greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå