klompromp Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Hallo. Min pc krasjer ca 10 sekunder etter at jeg jeg har logget meg inn med passord på min bruker. Jeg kan fullt og helt bevege på musen og klikke på ting men ingenting skjer. Jeg tror dette handler om at Win 10 slutter og svare. Jeg har først hatt et problem ved å ikke kunne oppdatere Pcen min¨, så jeg har fått melding om at windows "angrer oppdatering", for så å restarte 2-3 ganger før den gir opp. Kanskje det har noe med dette og gjøre? Jeg har prøvd å kjappe meg inn å trykke på gjenopprett PC, men rekker det aldri. Jeg får heller ikke noe "oppstartsmeny" ved reboot. Hadde satt pris på hjelp. Bare spør i vei om dere trenger noe mer informasjon (jeg er ikke veldig high tec av meg) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Greit å vite: Har du tidligere oppgradert fra windows 7\8.1 til windows 10? Har du byttet hovedkort\skjermkort eller noe større deler også ikke fjernet alle drivere? Kan det være alt fra spyware\virus programvare feil etc? Har du sanforce SSD disk? Har du aktivert AHCI (SSD disk) i bios hvis ikke kan maskinen blir veldig treg. Overklokket maskinen? Hvis det ikke blir vanskelig for deg vil jeg prøvd med annen harddisk\SSD og installert windows der. Så finner du fort ut om det er samme problem der, er lettere å konkludere om det er software feil eller maskinvare feil. Tror kanskje noen windows oppdateringer kan gjøre ting vondt verre. Har hendt meg særlig hvis du installere technical preview (Preview build fast ring). Endret 4. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 > Jeg får heller ikke noe "oppstartsmeny" ved reboot. Få tak i oppstartsmenyen ved å bruke option 2 + step 4 (eller evt. option six) som vist i følgende link: http://www.tenforums.com/tutorials/2294-advanced-startup-options-boot-windows-10-a.html Bruk system restore til å gjenopprette systemfilene til før siste oppdatering (option one i flg. link): http://www.tenforums.com/tutorials/4588-system-restore-windows-10-a.html Lenke til kommentar
klompromp Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Greit å vite: Har du tidligere oppgradert fra windows 7\8.1 til windows 10? Har du byttet hovedkort\skjermkort eller noe større deler også ikke fjernet alle drivere? Kan det være alt fra spyware\virus programvare feil etc? Har du sanforce SSD disk? Har du aktivert AHCI (SSD disk) i bios hvis ikke kan maskinen blir veldig treg. Overklokket maskinen? Hvis det ikke blir vanskelig for deg vil jeg prøvd med annen harddisk\SSD og installert windows der. Så finner du fort ut om det er samme problem der, er lettere å konkludere om det er software feil eller maskinvare feil. Tror kanskje noen windows oppdateringer kan gjøre ting vondt verre. Har hendt meg særlig hvis du installere technical preview (Preview build fast ring). Takk for svar! Jeg byttet ut min harddisk med en gammel og alt funket som det skulle. Det sier meg vel at det er noe galt med software? noe galt med evt Operativsystemet på min nåværende harddisk. Jeg kommer inn i den oppstartsmenyen nå men uansett hva jeg velger, gjenopprett eller hva det skulle være, krasjer maskinen.. Det er uaktuelt og bruke den andre harddisken siden den er fra way back.. What to do? Ny harddisk rett og slett? Jeg kommer meg inn i BIOS hvis det hjelper. Step by step please, jeg er ikke en kløpper på datamaskin Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Ta diagnose på harddisken med produsentens programvare. Hvilken harddisk er dette? Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Det jeg ville ha gjort, er å gjøre følgende fra original HDD/SSD: Lag en Windows 10 USB pinne som maskinen din kan boote fra. start så maskinen inn i BIOS, og velg Boot Priority #1 som USB Drive. Dette vil la maskinen starte opp fra USB Pinnen, der du kan installere Windows. Det du gjør herfra, er å først legge inn språk, forså på skjerm 2 velge "Reparer denne pcen" nede i venstre hjørne. Dette vil sende deg inn i en meny der du kan velge forskjellige ting. Velg avanserte alternativer, og trykk på alternativet som sender deg inn i Ledetekst. (Du må kanskje innom "Feilsøk" for å finne denne). herfra, skriver du følgende: chkdsk. Dette vil sjekke disken din for feil, og evt. reparere de feilene som er på disken. Lenke til kommentar
klompromp Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Takk for svar alle sammen. Fikk en klassekamerat til å se på pcen, han fikk ordnet problemet! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hva var problemet? Hvordan ble det løst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå