Dejan Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Jeg har hatt dataproblemer de siste par ukene og trenger hjelp å løse de hvis det er mulig. Jeg bruker windows 7. Det startet med at jeg kjørte flere programmer samtidig og fikk heng i windows. Ved oppstart av datamaskinen får jeg dette: Sata Port 2: Samsung HD103SJ S.M.A.R.T. status bad, backup and replace Press F1 to run setup Når jeg trykker F1 kommer jeg til Bios hvor jeg vet ikkehva jeg skal gjøre. Boot menu i Bios er: P2:Samsung HD103SJ P4:ATAPI iHOS104 UCFI: P4: ATAPI iHOS104 Når jeg går ut fra Bios starter disklesing hvor jeg får bla denne beskjeden: filpost segmentet kan ikke leses. Disklesingen tar ca 30 min og når den er ferdig starter maskinen på nytt (hvis jeg husker riktig) og alt gjentar seg innkludert ny disklesing. Hvis jeg avbryter disklesingen kan jeg logge meg inn på Windows og bruke datamaskinen, men den jobber saktere enn tidligere. Kaspersky Internett Security fungerer ikke opptimalt, men jeg får ikke reinstalert det da jeg får en feilmelding ved avinstallering. Har også fått feilmeldinger ved reinstallering av noen spill jeg har brukt tidligere hvor jeg ikke får slettet alle filer fra spillet. Av og til får jeg bluescreen Kerner_data_impage_error. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre systemgjennopprettning. Hvor skal jeg starte? Endret 4. mars 2016 av Dejan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Med å kjøpe en ny disk, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) ta backup av alt du har over på en annen disk dersom du får startet opp og kjøp ny. harddisken har seriøse problemer og holder på å ta kveld. Edit. om du ikke får tatt backup så når du harkjøpt ny disk og reinnstallert kobl til den gamle som sekundær disk og prøv å redde ut så mye som mulig. Endret 4. mars 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
Dejan Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg får startet og brukt PCen. 98% fungerer som det skal, men merker at jeg får flere og flere feilmeldinger på programmer som tidligere virket normalt. Kunne jeg brukt samme hardisk med en ren Windows installasjon? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Ta backup av viktige filer mens disken fremdeles lever.Inpage error er vel feil på disken afaik, ville ikke benyttet den mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 https://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Når du skal avinstallere/reinstallere applikasjoner, og får feilmelding, er det fordi at maskinen din prøver å få tilgang til en del av disken som er korrupt.. Kjøp ny disk, og redd ut så mye som mulig før det blir forsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå