Mr.Anki Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hei, Noen som vet hva denne knappen brukes til? Bilen det gjelder er en Toyota Avensis 2007. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 tipper enten frontrute-varmetråder eller "vask dersom regn detekteres" men jeg vet ikke Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) varmetråder i ruta tror jeg... manualen sier det best Endret 3. mars 2016 av Rolf_X Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det er varmetråder nederst i frontruta, der hvor vindusviskerne ligger. Kjedelig å ikke få løs viskerne fordi de har frosset fast. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Etter et lite billedsøk og litt google translate har jeg funnet ut at det er knappen for å varme opp vaktmesterne. 3 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Ja, det er viktig at vaktmestrene ikke fryser på jobb =P 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Grunnen til det er at vindusviskere kalles for gatefeiere på russisk. Google translate er som kjent litt begrenset når det gjelder norsk, så da ble det åpenbart vaktmester. Om du tar oversettelsen til engelsk så ser du at det kommer opp både "janitor", "street sweeper" og "wiper". 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Er til å varme opp vindusviskerne ja. Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Er til å varme opp vindusviskerne ja. Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen. Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Er til å varme opp vindusviskerne ja. Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen. Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn Neppe spesifikt Toyota, men på jobb skjedde det på en 09 Avensis, 2 ganger på en 01 Subaru Legacy og 1 gang på 12 Subaru forester (fikk dog ikke bekreftet at det var grunnen på denne, men sprekken startet med varmetrådene her og) Heldigvis har man forsikring så blir ikke så dyrt å bytte. Edit: Holder til i nord, hvor det er vinter mesteparten av året. Sikkert ikke like stort problem sør. Forøvrig har Ford varmetråder i hele frontruten sin. Utrolig praktisk å slippe å skrape. Endret 6. mars 2016 av Complexity Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Og temmelig jævlig å kjøre mot sola. Varmetrådene var fine å ha av og til, men jeg foretrekker et bedre varmeapparat. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Det med temperaturstress gjelder alle ruter, som er grunnen til at du skal skrape bakruta før du skrur på varmetrådene. Det er ikke uvanlig å høre om bakruter som spotant har eksplodert etter at varmetrådene ble skrudd på. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Aha. Da lærte vi noe nytt idag og. Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått sprekt rute pga rute/viskevarme noengang. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Er til å varme opp vindusviskerne ja. Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen. Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn Neppe spesifikt Toyota, men på jobb skjedde det på en 09 Avensis, 2 ganger på en 01 Subaru Legacy og 1 gang på 12 Subaru forester (fikk dog ikke bekreftet at det var grunnen på denne, men sprekken startet med varmetrådene her og) Heldigvis har man forsikring så blir ikke så dyrt å bytte. Edit: Holder til i nord, hvor det er vinter mesteparten av året. Sikkert ikke like stort problem sør. Forøvrig har Ford varmetråder i hele frontruten sin. Utrolig praktisk å slippe å skrape. Jau. Har kjørt en Galaxy en tid (gammel utgave). Måtte gi meg med det, fikk hodepine fordi jeg anstrengte øynene så mye pga de varmetrådene. Øynene jobbet overtid med å fokusere. Har ikke noe synsfeil, men likevel. Snakket med øyelege, som sa at jeg ikke var første han hadde hørt med det problemet. Men de trådene er jo super for de som ikke opplever slike problemer. Den Galaxyen var jo en bil som knapt hadde nok vifte og varme til å holde duggen borte fra frontruten selv etter en times kjøring. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hat heldigvis aldri hatt noe problem med å varmetråder fremme. Ser de godt, men ikke noe problem å ignorere dem. Men har noen prøvd nye Superb? Den har visstnok ikke varmetråder, men noe folieaktig som er så godt usynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå