eab Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har en 1986 Scorpio der knappen for å slå av og på varmetrådene i bakruta har begynt å slå seg vrang. Det må sies at denne har vært byttet tidligere (fordi den rett og slett hadde kortsluttet og delvis smeltet inni). Nå, derimot, er problemet at lyset i bryteren slukker etter å ha lyst i 2-5 minutter når man skrur på varmetrådene. Det virker som om varmetrådene i bakruta fortsatt virker selv om lyset forsvinner, men jeg er ikke sikker. Det jeg lurer på er da følgende: Er det vanlig at en pære (eller er det en diode?) som dette slutter å lyse slik som beskrevet? Er det bare dårlig kontakt i bryteren som gjør at lyset slokker? Hvordan måle om det går strøm i varmetrådene etter at lyset har slukket? selve knappen ser slik ut Lenke til kommentar
L&D Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er ikke helt sikker på hva problemet kan være men jeg på scorpioen jeg hadde virket ikke varmetrådene i bakruten. Dette var pga bryteren var ødelagt. Byttet bryter med den for tåkelys bak (hvis du har) og denne funket helt fint (selv om den ikke er helt lik... Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Bryterne er jo ikke like, varmetråden har 3kontakt "flater", mens tåkebaklyset har fire. men skal prøve det du sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå