Gå til innhold

Beste skjermkort som har 4x AGP

eiriksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hovedkortet ditt må ikke støtte 8X AGP for å kjøre f.eks Radeon 9800pro.

Det er dessuten INGEN ytelsesforskjell mellom 4X og 8X AGP speed.

Er det ikke forskjell paa 4x AGP? og 8x AGP??

Vist er det det.. st0tter hovedkortet ditt 8x AGP kjoper du ikke et 4xagp kort.. Forskjellen er stor.. Og ytelsen er mindre..

Men du kan kj0re et 8xAGP kort paa et hovedkort som kun st0tter 4xAGP..

Men du burde oppgradere.. Jeg har ogsaa kun 4xAGP hovedkort.. ATM kjorer jeg GF2 pro/ultra.. Og skal ha et nytt hovedkort og prosessor.. og grafikkkort..

Men.. penger spart ./.

Lenke til kommentar

Vist er det det.. st0tter hovedkortet ditt 8x AGP kjoper du ikke et 4xagp kort.. Forskjellen er stor.. Og ytelsen er mindre..

Men du kan kj0re et 8xAGP kort paa et hovedkort som kun st0tter 4xAGP..

Men du burde oppgradere..

Sorry ass, men det her er bare tull...

Lenke til kommentar
Radeon 8500 er vel det siste kortet fra ATi som kjører på APG 4X tror jeg.

På nVidia sin side, er det GeForce 4 Ti4600.

For å pirke litt er vel RV250 eller R9000 den siste kjernen fra ATI med kun 4x støtte. 8x ble så inkludert senere og kalt R9200.

Endret av sheriff
Lenke til kommentar
Radeon 8500 er vel det siste kortet fra ATi som kjører på APG 4X tror jeg.

På nVidia sin side, er det GeForce 4 Ti4600.

For å pirke litt er vel RV250 eller R9000 den siste kjernen fra ATI med kun 4x støtte. 8x ble så inkludert senere og kalt R9200.

:yes:

Leste et sted at forskjellen mellom 4X AGP og 8X AGP ligger på 1,3fps i snitt :p:

Edit: ja jeg har selv prøvd 8X agp på et hovedkort med 4X agp og det gikk helt greit :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Okey, så i teorien så kunne jeg kjørt 9800XT på kortet mitt? Men ytelsen ville blitt deretter?

Du ville ikke sett forskjell fra et 8xAGP HK i det hele tatt. Kanskje noen testprogrammer ville målt ytelsen til 1fps mindre... men du klarer ikke å se det selv :p

Selvsagt ikke, for da måtte du kjøpt et gammelt skjermkort, hvis det skulle støtte kun 4xAGP... Ellers foreslår jeg at du leser litt rundt på nett, og får i deg litt lærdom før du poster slike utsagn. Det er nær ingen høyere ytelse på 8xAGP vs 4xAGP.... Teoretisk sett skulle det vært stor forskjell.. menmen.

Spørsmålet er heller om du kan sette ned alle 8xAGP kort i hvilken som helst 4xAGP port, utifra fysiske kompabiliteter og AGP volt osv. Dette vet jeg ikke helt selv, så det får andre svare på. ;)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...