URGE84 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hei, Nå er det på tide å bytte ut min 40" tv, den bruker 2 min på å slå seg på og ser ut som div ting begynner å svikte. Har egentlig ikke sett på så mange tver, men sikler litt på denne: Phillips 65pus760012 Størrelse: Sitter vel en 3 - 3,5m una tven, men det kan justeresPrisklasse: Helst 10k-15k, max 20kHva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? UHD hadde vært fint, Hva slags kildesignal har du? Har ikke tv signaler, kommer til å bruke mest til netflix og ting via ps4Hva annet enn tv skal du bruke den til? Ps4 (bluray, netflix, dlna, spill), kommer sikkert til å kjøpe noe mer etterhvertSkal du koble til pc? Skal ikke koble til pc Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Hva å kjøpe deg ren PC skjerm? Philips 32" 4K LED BDM3275UP/00 3840x2160 UDH IPS, 4ms, 50m:1, Spekaers, VGA/DVI/DP/HDMI Så slipper du unna NRK avgift? Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Hva å kjøpe deg ren PC skjerm? Philips 32" 4K LED BDM3275UP/00 3840x2160 UDH IPS, 4ms, 50m:1, Spekaers, VGA/DVI/DP/HDMI Så slipper du unna NRK avgift? Ikke noe i veien for det, men 32" blir litt i det minste laget, har 40" nå og vil ha noe større Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Hva med en monitor? Du får ikke 4k uten å blø veldig for det, men etter å ha sett en 70" NEC E705, så fant jeg ut at 4k egentlig ikke er behøvelig, med mindre du MÅ ha det. Satt forøvrig 2m unna skjermen, og det funka veldig bra. Lysstyrken er jo også helt fenomenal. Du må regne med et veggfeste i prisen, da det ikke følger med noe fot på de fleste monitorer. https://prisguiden.no/kategorier/skjermer?f[70][]=45&f[70][]=98&s=price%20asc http://www.necdisplay.com/category/large-screen-displays Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hei, Nå er det på tide å bytte ut min 40" tv, den bruker 2 min på å slå seg på og ser ut som div ting begynner å svikte. Har egentlig ikke sett på så mange tver, men sikler litt på denne: Phillips 65pus760012 Størrelse: Sitter vel en 3 - 3,5m una tven, men det kan justeres Prisklasse: Helst 10k-15k, max 20k Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? UHD hadde vært fint, Hva slags kildesignal har du? Har ikke tv signaler, kommer til å bruke mest til netflix og ting via ps4 Hva annet enn tv skal du bruke den til? Ps4 (bluray, netflix, dlna, spill), kommer sikkert til å kjøpe noe mer etterhvert Skal du koble til pc? Skal ikke koble til pc Hvis du har litt tålmodighet, så følg med på tilbud som kommer av og til. Da får du fort en veldig god TV til en billig penge. Komplett har hver uke gode tilbud. Elkjøp har spesielle tilbud hver søndag (nettbutikken), og har der tidvis meget gode priser på TVene. Men normalt så er det gjerne 50" og større de gode tilbudene er, da dette er TVen folk flest går for. Philipsen du nevner er løp og kjøp hvis komplett fortsatt har den på tilbud. Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Hva med en monitor? Du får ikke 4k uten å blø veldig for det, men etter å ha sett en 70" NEC E705, så fant jeg ut at 4k egentlig ikke er behøvelig, med mindre du MÅ ha det. Satt forøvrig 2m unna skjermen, og det funka veldig bra. Lysstyrken er jo også helt fenomenal. Du må regne med et veggfeste i prisen, da det ikke følger med noe fot på de fleste monitorer. https://prisguiden.no/kategorier/skjermer?f[70][]=45&f[70][]=98&s=price%20asc http://www.necdisplay.com/category/large-screen-displays Som sagt, har ikke noe problem med monitor. Men veldig lyst på uhd (hdr), og har egentlig ikke noe vegg å feste tven på. så den må kunne stå på tv bord. Men problemet er uansett å velge Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Philipsen du nevner er løp og kjøp hvis komplett fortsatt har den på tilbud. Den er enda på tilbud, 30% rabatt er jo ganske bra. Vanlig pris er 27k EDIT: fant denne på tilbud på expert UE65JU6075U, hva med den? Endret 5. mars 2016 av URGE84 Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg har PUS 8901 (forrige gen), og Android-systemet som følger med er litt buggy og TVen må jeg "restarte" fra tid til annen. Utover det er det et veldig bra bilde på Philips-ene og bra bildeflyt osv. Så om du tåler en reboot fra tid til annen så er det bare å peise på. DinSide gav den jo gode skussmål. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Philips sine TVer har hatt høy input lag, så du bør ev sjekke hvordan denne gjør det før kjøp. Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Hmm, går for samsungen jeg trur jeg. En del lavere pris og den ser veldig grei ut Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 Tv kjøpt, takker for innspill selv om det ble noe helt annet enn det for anbefalte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå