Gå til innhold

[Løst] Passer nytt skjermkort med "eldre" hovedkort?

Anbefalte innlegg

Her er et forslag mhp ditt budsjett

http://www.prisjakt.no/list.php?l=257104&view=b

Tipper du kan finne det du trenger fra netonnet og komplett for å holde fraktkostnad til minimum / null.

Forslaget er basert på et billig Z97 ATX hovedkort /m i5 4690K prosessor. Nevner at hovedkortet ikke støtter mer enn ett skjermkort.

Byttet ut GTX 970 med R9 390 - Det er ikke et dumt valg men du får bestemme selv.

Tok med 2*8 GB lavprofil minne

Tok med en litt lavere CPU kjøler, da jeg er usikker på hvor mye klaring du har i ditt kabinett når du har vifter på sidepanelet montert. Du kan godt måle opp her og ta en større/dyrere kjøler hvis du vil.

Tok med en god og relativt rimelig PSU - burde holde noen år den.

850 Evo SSD er et godt og billig valg.

Så kan du leke litt med dette oppsettet. Kanskje du finner noe brukt også ja, som nevnt ovenfor her.

Øker du budsjettet med en 600 sånn ca så kan du gå over på s1151 (siste plattform fra intel), da i5 6600K og et hovedkort med Z170 brikkesett. Du må da også bytte ut DDR3 med DDR4.

Edit:

Jeg får legge til de obligatoriske setningene da...:

"Både AMD og nvidia kommer med nye skjermkort, mest sansynlig i løpet av året. Vi vet ikke når, og vi vet ikke hvordan disse kortene stacker mot dagens kort mhp pris/ytelse. Om du ønsker å vente på dette må du vurdere selv".

:)

Kyrre S. Med tanke på at R390X kortet til AMD kan være veldig hissig på PSU'en hadde jeg prøvd å fått til en 750Watts , ikke nødvendigvis fordi en 650 ikke vil greie det , men kjekt å ha litt mer å gå på og man får til gjengjeld en noe mer stillegående pc.

Okeiokeoiokei, konge :D

Dritten er at jeg allerede har kjøpt RAM-brikker, PSU og GTX-kortet. 

Jeg kjøpte hovedkortet, SSD-disken og intel-prosessoren du linket.

Problemet nå (i forhold til diskusjonen deres) er at PSUen er 600W, men vil dette være nok?

Corsair CX600M
KINGSTON Simm DDR3 PC2133 16GB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CX600 vil fint dra GTX 970.

Men om den vil støye for mye for din del kan ikke vi svare på. Den har ikke no-fan mode, viften vil gå hele tiden.

Hvis det er vanlig DIMM 240-pin DDR3 så vil de funke fint med et s1150 Z97 hovedkort. Bare pass på at det ikke er SO-DIMM 204-pin du har kjøpt :) Og pass på at du har kjøpt 2 * 8  GB, ikke 1 * 16.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CX600 vil fint dra GTX 970.

Men om den vil støye for mye for din del kan ikke vi svare på. Den har ikke no-fan mode, viften vil gå hele tiden.

Hvis det er vanlig DIMM 240-pin DDR3 så vil de funke fint med et s1150 Z97 hovedkort. Bare pass på at det ikke er SO-DIMM 204-pin du har kjøpt :) Og pass på at du har kjøpt 2 * 8  GB, ikke 1 * 16.

Per i dag er det skjermkortet mitt som støyer (Type fly-avgang-støy), så det blir nok en drøm i forhold til det jeg har idag uansett.

Det er 2x8, ja!

Ingen SO-DIMM her i gården, men det var farlig nærme at det var dét som havna i handlevogna  :tease:

Takk for god hjelp - nå gjenstår det bare å se om alt passer i kabinnettet!

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...