oggeldoddeli Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg lurer på om man bruker 3G når vi ikke bruker telefonen eller om vi er koblet på wifi. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det kan brukes i bakgrunnen dersom du har gitt apper tillatelse til det. Dette kan du justere i Instillinger og bakgrunnsoppdatering. Anbefaler også å slå av funksjonen Wifi hjelp. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 I tittelen din skriver du "når telefonen er avslått". Nei, den bruker ikke mobildata når den er skrudd av. I posten din skriver du "når den ikke er i bruk eller på wifi". Den skal normalt ikke bruke mobildata når den er på wifi. Så lenge mobildata (3G/4G) er aktivert, vil den også bruke dette i standby (hvis du ikke er på wifi). Som personen over skriver, dette kan du styre via innstillingene på mobilen. Normalt vil den sjekke etter ny epost, Facebook-varsler, osv. Dette har blitt smartere med årene, slik at den ikke gjør dette konstant, men i korte perioder for å ikke bruke opp batteriet. iPhone bruker derfor lite strøm i standby (etter min erfaring). Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 snip. På to små setninger har du stilt tre spørsmål, jeg skal forsøke å svare det jeg tror er riktig... 1. Bruker du mobildata når telefonen er avslått? Svar: Nei. 2. Bruker du mobildata når du ikke bruker telefonen? Svar: Det er ikke bare du som bruker telefonen, appene du har installert bruker den også. Dermed er det avhengig av hvilke innstillinger du har skrudd av eller på i dine apper. 3. Bruker du mobildata når du er koblet på wifi? Svar: Normalt ikke. Det kan være enkelte ting telefonen sender over mobilnettet likevel, men da er det nok svært begrenset. Den vil nok forsøke å sende mesteparten over wifi så lenge du er koblet på wifi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå