Gå til innhold

[Løst] pendle 4 timer hver dag i kortere engasjement

Anbefalte innlegg

Heisann, har søkt på en jobb, og fått avslag. Men var en god kandidat og innstilt som nr 2, så jeg er tilbydt vikariat, der det kunne åpne seg for mere jobb etterpå mente han. 

Problemet er, 2 timer til jobb, og 2 timer hjem. 

Jeg tror det kommer til å bli slitsomt å pendle så mye. Kan jeg kreve å få dekt bokostnader? Vet ikke helt hva lønnen blir enda, men er stilling som lærer automasjon videregående. 

Noen som har erfaring rundt dette? er ikke noen hybler ledig i området, kun hus til kr 7000 per måned som billigste, men ligger 20 min unna. billigste hotellrom var 710kr dagen.

Faen, kjipt om denne muligheten glipper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, har søkt på en jobb, og fått avslag. Men var en god kandidat og innstilt som nr 2, så jeg er tilbydt vikariat, der det kunne åpne seg for mere jobb etterpå mente han

Problemet er, 2 timer til jobb, og 2 timer hjem. 

Faen, kjipt om denne muligheten glipper.

Har du lyst har du lov, har du vett kjører du på ;)

Lenke til kommentar

710kr dagen er vel ikke sååå hinsides når alternativet er 4 timer i bil. Det er potensielt 4 timer du kunne vært på jobb og fått overtidsbetaling. I tillegg kommer 200kr(?) i bensin og et ukjent antall kroner i slitasje på bilen. 

Arbeidsgiver plikter ikke å betale for bostedet ditt, men det er mulig du kan få passe i pendlerfradrag med pendlerbolig. 

Alternativt kan du flytte. Med normal arbeidstid og 4 timer kjøring vil du uansett ikke se noe til fritidslivet ditt eller vennene dine...

Lenke til kommentar

Har pendlet 2 timer hver vei i snart 8 år. Ingen problem så sant du er innstilt på det, disiplinert (for å stå opp) og lojal (ikke skulk) overfor arbeidsgiver. Nå skal det sies at deler av reisetiden min tilbringes på ferje.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Få de til å lage kontraktsforslag som inneholder varighet, hva som skal skje ved opphør, hva som skal betales ved beredskap, hva betalingen er i helg og ikke minst hva som skal betales ved opphør tidligere enn forventet.

Få også gjerne inn evt fortrinnsrett på fast jobb dersom arbeidsmengden øker til 100%

Dere er sikkert gjensidig enige nå, men det betaler ikke regninger eller lån hvis noe uventet skjer.

Lenke til kommentar

Om du kan kjøre kollektivt så kan jo tiden benyttes til nettsurfing og kanskje jobbplanlegging osv. Om du selv må kjøre tror jeg dette blir i overkant slitsomt. Det å leie bolig gir ett sabla trekk i lønna for å si det sånn - ikke har man venner og familie heller, men mulighet for ett spennende dobbeltliv kan jo starte ;)

Ved å leie må man kanskje også skaffe møbler etc. så blir en kostnad dette også.

Om det skulle blir for slitsomt så kan man også sykemelde seg i perioder. Alternativt si opp.

Personlig ville jeg sett meg om etter noe annet, men i NØDEN spiser fanden fluer.

Lenke til kommentar

En ting til  er at jeg er i en situasjon hvor jeg har vært arbeidsledig i over 1 år. Jeg har fra før av kun 1.5år med arbeid innen min utdanning. 

Denne jobben vil gi meg 2 måneder med jobb som lærer på CVen. Kanskje får jeg videre jobb der også hvis noen slutter og de finner meg passende for jobb der. Kanskje andre velger å ansette meg fordi jeg har tatt strøjobber innimellom. 

Trenger bare å bo borte 4 dager i uken, evt 3 hvis jeg kjører hjem en dag i uken og tilbake morgenen etterpå. Må sjekke ut hva lønnen blir, regne på boutgifter på hotell og passe på at jeg ikke går i minus. 

kollektivt er ikke mulig grunnet 7 timers reisetid, og jeg kødder ikke nå. 

Lenke til kommentar

Dropp hotell, du kan leie huset en måned for samme pris som 10 netter på hotell.

Om du sover på hotell 4 netter pr uke er jo dette 16 netter på en måned, altså betydelig billigere og større muligheter til å f.eks lage mat osv. Og du kan bo der hele tiden om du vil.

Sats på å lei huset, eller få tak i noe billigere om du skal bo der, om ikke er pendling en mulighet men å kjøre 4 timer daglig, pluss 8 timer jobb, så er man jo oppe i 12 timer "på jobb", hver dag, det høres veldig mye ut.

Lenke til kommentar

Dropp hotell, du kan leie huset en måned for samme pris som 10 netter på hotell.

Om du sover på hotell 4 netter pr uke er jo dette 16 netter på en måned, altså betydelig billigere og større muligheter til å f.eks lage mat osv. Og du kan bo der hele tiden om du vil.

Sats på å lei huset, eller få tak i noe billigere om du skal bo der, om ikke er pendling en mulighet men å kjøre 4 timer daglig, pluss 8 timer jobb, så er man jo oppe i 12 timer "på jobb", hver dag, det høres veldig mye ut.

Syns egentlig ikke det.

Mange, veldig mange har lett både 13 og 14 timer per dag som går til jobb, minst 3 dager i uka.

Lenke til kommentar

hmm, har regnet litt og sett på ting her nå.

Er ikke mange som er villig til korttidsleie, så den ideen kan vell nesten skrinlegges.

kan sove på hotell på mandagen og onsdagene under engasjemanget. Slik at jeg kjører 2 timer hver dag utenom fredagen hvor jeg kjører 4 timer. Kostnaden her blir 5680kr per måned. Siden det ikke er påkrevd kontortid hele dagen som lærer kan jeg jobbe inn noen timer i uken slik at fredagen ikke blir så lang. 

Men uansett, jeg må ringe imorgen å prøve å forhandle litt. Er ikke sikkert jeg får en full jobb i det hele tatt. Som lærer er det vell 44 timers uke. 

Noen som vet hva en vikar yrkesfag på videregående får i lønn?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Jeg tok et vikariat en gang da jeg var nyutdannet og arbeidsmarkedet var trangt.

Jeg stod opp halv seks, kjørte bil i en halvtime, tok deretter buss i en time til Oslo, hoppet av ved Nationaltheatret og tok T-bane til Vollebekk.

Dette varte i 4 mnd. Fikk tilbud om fast stilling, men en jobb mye nærmere hjemme dukket opp istedet.

Er veldig glad for at jeg tok den jobben i dag. Jeg tror det har spilt positivt inn på CV-en at jeg var fleksibel og villig til å strekke meg for å jobbe.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Må takke for alle innspill, jeg har vært superaktiv på finn og facebook i jakt på billig boplass. har fått tilbud om leie av rom med strøm og internett til 3500kr. Må dele med 3 andre men dette er ikke et problem da eg i hovedsak skal benytte bolig for å sove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...