Gå til innhold

Acer Travelmate 803L..


Nopoint

Anbefalte innlegg

Noen som vet om tester på denne modellen? noen som har en? evt. negative og positive ting ved denne modellen?.

Jeg var på nippet til å gå for Acer TM803LMi, men ser at noen er misfornøyd med mye støy fra den (LCi). Er det andre modeller jeg burde tenke på?

Jeg vil ha en centrino maskin som kan kombineres med jobb/studier/"litt gaming",

må ha 512ram,bra skjermkort (1400*1050). solid chassi, men alikevel lett og liten.

lite støy. maskinen må ikke ligge over 20000.- har fått en pris på 18700.ink.mva. på Acer TM803Lmi.

finnes denne også med DVD+/-RW, ser noen annonserer den med støtte for begge systemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pratet med Acer i dag, ble en smule skuffet. de gutta hadde jo ikke peiling. men de "trodde" den nye modellen LX.T2506.207 kommer inn til dem i starten/midten av desember. pcen er helt lik, men den skulle vist ha som sagt støtte for dvd+/-rw og ha 5400rpm disk. den nye modellen er billigere også.

Lenke til kommentar

Jeg har en Acer803LMI_Dual(+ og -) som jeg kjøpte på Itbutikken for Kr.18200.-

den har 40GB 5400 disk som jeg byttet ut til en 60GB 7200 disk og den bråker ikke idet hele tatt, viften går bare en skjelden gang under stor belastning.

Det er en meget god maskin som jeg absolutt kan anbefale.

Lenke til kommentar

Xtrails: hvor mye betalte du med 60GB 7200 disk? og hvor lang tid gikk det fra du bestilte pcen til du fikk den. har hørt mye negativt om itbutikken.

så har derfor ventet til i dem fikk nyeste modell hos distributørene her i norge. men alle sitter forsatt på den eldre "115" modellen. og prisen fra dem ligger på 18900 til 19600.-, så den er jo billigere hos itbutikken en fra distributør i norge!!. tror maskinen itbutikken selger ender på "208", som er den nye danske modellen.

Høres ut som en sjefs maskin :-)

Lenke til kommentar

Som jeg sa så kjøpte jeg maskinen for Kr.18200.-med 40GB 5400 disk og byttet ut disken etterpå til en 60GB 7200- som jeg betalte Kr2300.-for på Flexi-data.

Kjøpte også en extern HD kasse som jeg har 40GB disken i

(slim eMagic harddiskkabinett 2.5" IDE

i aluminium,USB 2.0/Firewire (4/6-pin) ) det tok ikke mer enn 4 dager etter at jeg hadde bestilt maskinen til jeg hadde den.

Lenke til kommentar

xtrail (og evt. andre)

 

Jeg skal kjøpe en Acer803Lci. Pga bra priser hadde jeg bestemt meg for itbutikken.no, men nå er jeg i tvil:

 

- Leveres Acer 803 fra itbutikken.no med DANSK- operativsystem?

 

I så fall hva må gjøres for å bytte dette? Kjøpe en norsk/engelsk Win-XP-lisens og legge denne "oppå" den danske utgaven?

 

Er det andre butikker med bra priser på Acer 803, som leverer med NORSK operativsystem.

 

Skal også kjøpe office 2003, og etter hva jeg har fått vite må jeg da ha samme språk på det som på operativsystemet? Noen som vet sikkert?

 

Vil sette stor pris på om noen har svar på disse spørsmålene. :-)

Lenke til kommentar

Hei,

ACER 803LCi fra itbutikken.no leveres med Microsoft Windows XP Professional hvor du kan velge mellom tre forskjellige språk: Norsk, dansk og engelsk!

 

/Henrik.

_____________________________________________

Don't waste your life in front of the computer!

Endret av Jacuzzi
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående 7200 rpm disken.

 

Xtrails: Hvordan er støynivået på denne disken? Lager den vibrasjoner?

 

Har en kompis som har en Zepto 4100 med en Hitachi 7k60 7200 rpm disk. Den lager en del vibrasjoner og høres ut som en egen vifte som sviver hele tiden.

 

Har du de samme "symptomene" på Acer maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...