Bjerknez Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Driver ikke med dette ! Ok. Da skjønner jeg hvorfor du skriver som du skriver Endret 7. desember 2018 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Hei Har erfaring med webdesign, så jeg tenkte å ta på meg webdesign oppdrag for mitt enkeltmannsforetak. Mitt spørsmål er hvordan få kunder. Jeg har hørt man kan betale for plassering på finn.no eller på mittanbud.no. Vet dog ikke hvor bra de nettsidene er for slike oppdrag. finn.no vil jo ha 800,- per måned, og ser få webdesign firma er registrert der.. På mittanbud fant jeg kun ett oppdrag.. Har portifølje med nettsider jeg har laget og gode referanser. Bare lurer på hvordan skaffe kunder. Jeg kan jo ringe til noen og spørre om de vil ha nye nettsider, men det fungerer dårlig for meg. Er ikke så dreven i telefonsalg. Hvis jeg skal lage en mockup som forslag til nye nettsider så vil det ta mye tid og energi.... Håper noen der ute kan komme med noen gode tips, hører gjerne fra noen som har drevet et enkeltmansforetak som drev med webdesign Det er andre gang jeg siterer deg, men tenkte å komme med noen råd som kanskje kan hjelpe deg i starten. 1. I steden for å bruke pengene på finn.no etc. så legge heller pengene i Google Adwords som linker til nettsiden din. Bygger du opp nettsiden på en overbevisende måte slik at førsteinntrykket blir som best så vil jeg tro at dette vil skape litt trafikk. Det gjorde det vertfall for meg helt i starten i 2008. Det skal sies at konkuransen dog var litt mindre for 10 år siden. kanskje... Tenk deg selv. Du går inn på en nettside etter et klikk via google. Du vet hva du er ute etter og du klikker på en link som tar deg til en side du håper kan hjelpe deg best mulig. I løpet av noen få sekunder så bygger du deg opp et førsteinntrykk. Er siden rotete og uoversiktlig samt ikke har noe kjent merkenavn så har du tapt etter få sekunder. Derfor er det veldig viktig å bruke mye tid på og plassere innhold på nettsiden riktig. Drit i effekter og alt som snurrer rundt. Hvitt på svart fungerer best (mer eller mindre). Fortell hva du kan hjelpe kunde med. Vær spesifikk slik at kunde med en gang ser hva du driver med. Overbevis fra første stund. Hvis førsteinntrykket er reddet og kunde blir værende litt til vil han mest trolig gjøre følgende: 1. Han vil lese mer om hva du kan hjelpe han/hun med. 2. Han/hun vil ha et bevis på at du kan det du driver med (referanser) Unngå selvskryt. Ikke skriv feks. "vi er best i norge på markedsføring" Vær ærlig. Er du liten, så er du liten. Da retter du deg mot de mindre bedriftene. Små bedrifter stoler ofte mer på likesinnede. Det føles generelt tryggere for en liten bedrift med smalere budsjett og kontakte bedrifter i samme størrelse. Ingen fast regel, men det er en grunn til at Telenor og større selskaper ikke engasjerer Ole Jacobs Webdesign på Toten. Drit i telefonsalg. Det virker desperat og de fleste er allergiske mot slikt. Sats som nevnt på en skikkelig ryddig og forklarende nettside. Bruk pengene på Google Adwords. Gjør du det riktig er jeg ganske overbevist om at du kommer til å få oppdrag. Eller vertfall henvendelser. Det er når telefonen ringer du skal vinne kundens tilit. Sett deg inn i prosessen, lytt til kunden. Kanskje er det ikke hjemmesiden som er problemet i det hele tatt, men markedsføringen av den. Du skal ikke selge hjemmeside til noen som ikke trenger det. Det er ikke alltid det er hjemmesiden det handler om. Lykke til 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 1. I steden for å bruke pengene på finn.no etc. så legge heller pengene i Google Adwords som linker til nettsiden din. Ikke bare er Google AdWords lagt ned, og migrert over til tjenester som Google Ads og DoubleClick, men dersom trådstarter ikke har fått noen kunder på de tre årene som har gått siden han postet dette spørsmålet, så trenger han neppe hjelp nå ? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Ikke bare er Google AdWords lagt ned, og migrert over til tjenester som Google Ads og DoubleClick, men dersom trådstarter ikke har fått noen kunder på de tre årene som har gått siden han postet dette spørsmålet, så trenger han neppe hjelp nå ? Jøss.. det så jeg ikke før nå. La oss håpe han har klart og få til dette de siste tre årene Jeg regner med de alle fleste uansett skjønte hva jeg mente når jeg skrev Adwords. Lenke til kommentar
hepfp Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Søkemotoroptimalisering også kalt SEO er en langsiktig og viktig investering dersom du ønsker å drive med dette over lang tid. Det kan være vanskelig å få resultater i starten men etterhvert som noen søker opp ditt/bedriftens navn eller om du publiserer innhold vil Google øke relevansen og dermed gi deg en høyere plassering på noen nøkkelord. Anbefaler å sjekke ut Brian Dean på youtube ( ) og Neil Patel. - Marketin Markedsføringsbyrå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå