Gå til innhold

[Løst] Pant i bil etter billån?

Øyvri

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 2 biler som er kjøpt med billån og hvor det er pant fra banken i begge. Men jeg har et par andre kreditorer som har tatt pant i begge bilene etter billånene? Bilånene er ajour og blir betalt hver måned. Men jeg ønsker nå å selge begge bilene for å innfri begge billånene men dette blir jo selvsagt vanskelig når det ligger flere kreditorer bak hva er fremgangsmåten her? og er dette i hele tatt lov å gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er lov å gjøre. Det er den måten det skal gjøres på, hvordan skulle ellers kreditorene dine sikre seg dekning? Betal regningene dine, så slipper du at kreditorene tar utleggspant.

Hva får du solgt bilen for uten heftelser, og hvor store er panteheftelsene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er lov å gjøre. Det er den måten det skal gjøres på, hvordan skulle ellers kreditorene dine sikre seg dekning? Betal regningene dine, så slipper du at kreditorene tar utleggspant.

Hva får du solgt bilen for uten heftelser, og hvor store er panteheftelsene?

Er snakk om 2 kredittkort på 10 tusen som er havnet der, jeg har lite peiling på hva en kreditor har lov eller ikke lov til derfor jeg spør her. Har heller ikke vært borti sånne ting før. Jeg tok kontakt med kreditor og forklarte at verdien på bilene er akuratt til å innfri førstelånet. De gikk med på å slette pantet visst jeg tok en verditakst på bilen og sendte det til de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...