Lillianw Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hei, Jeg har ikke peiling og søker derfor ekspert hjelp Jeg går skift, så jeg kan jobbe både natt ettermiddag og formiddag hver uke. Dette er en 6-ukers syklus. Kjenner noen et system jeg kan legge opp i skiftsyklus? Altså en innstilling repetere noe hver 6. uke? Eller et app system hvor jeg i det minste kan styre ting over Internett fra jobben? Jeg kjenner til Nexa, og at der er routere for app styring, men hvilke anbefales? Det jeg ønsker er å styre utelys, varme og andre lys i hjemmet fra mobilen. Spørsmålet er om jeg trenger elektriker for å legge inn bevegelsessensor ute? Kan jeg få full oversikt over strømforbruk? Evt. hvordan? Lenke til kommentar
Lillianw Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 *korrigering: ikke hver uke men i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det var mange spørsmål på en gang. Det korte svaret er selvfølgelig: "Ja, det er helt mulig". Det lange svaret er relativt langt. Spørsmål som kan være verdt å tenke gjennom: Bor du alene eller sammen med andre? Skal systemet ta hensyn til kun deg eller er det andre i samme bolig også? Er det egentlig noe som gjør at man må ta ekstra hensyn til at du jobber syklus? Hvor stort vil du gjøre det? Det er avhengig av: Budsjett. Alle har en begrenset mengde penger, men hvor mye er du villig til å bruke? I utgangspunktet trenger du ikke elektriker til å legge en bevegelsessensor ute. Eller for å si det på en annen måte: Det er ikke der jeg hadde begynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå