Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du er ****** meg syk i hodet! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ja jeg vet det. Bra at USA ikke lar seg presse. Amerikanerne har heller ikke skrevet under på barnekonvensjonen. BRA! JoachimR: Kan du ikke gi opp like godt først som sist? Ingen som gidder å diskutere med meninger som stammer ifra urtiden! /me out Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Jeg skal forklare adaween hvorfor jeg sa dette: Jeg synes barnekonvensjonen slik den er i dag er tullette. For barn i afrikanske land, uten noen sjanser, er det bedre om de får arbeide i stedet for lediggang. Da kan de også tjene litt penger til familien. Jeg synes dette er MYE bedre enn om barn driver dank, men selvsagt er jeg enig i at alle skal ha rettigheter på skolegang og trygge forhold, at de ikke skal berøres i krig. Men sånn som barnekonvensjonen er utformet i dag, støtter jeg den ikke fult ut. Endret 26. november 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
lodott Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 JoachimR: du sier vel kanskje dette bare for å provosere, men jeg må likevel spørre: Er det bra at mindreårige blir henrettet? Kan det faktisk være at de ikke er helt klar over hva de har gjort? (om de har begått en kriminell handling). Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg skal forklare adaween hvorfor jeg sa dette: Hvorfor får ikke vi andre høre dette? Og du veit at det er å bryte retningslinjer det å poste KUN for å provosere så blir du kicket ut igjen så har de faktisk en veldig gyldig grunn denne gangen også, samme som sist! Jeg bare nevner det! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 En mindreårig bør nok ikke henrettes, men en tolvåring kan tenke selv oig vet hva han/hun gjør. Livsvarig fengsel er da et alternativ, men jeg synes som tidligere sagt, at dødstraff er mer humant. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Bare så du er klar over det JoachimR: ikke alle 12-åringer tenker like klart og de er mye letter å manipulere enn eldre folk. Eventuellt presse de til å gjøre ting! Så nå vet du det! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ja, men fengsel er et alternativ da. Jeg er overbevist om at min søster på 11 vet hva hun gjør hvis hun dreper noen. Til orientering: Adaween med fler: Jeg snakker om OVERLAGTE drap, ikke et drap som skjer dersom du kjørter på noen med sykkelen din! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Nei JoachimR: De klarer ikke å se konsekvensene evt. følgene av hva de gjør! De mangler evner til å resonnere, tenke klart, se fremover hvilke følger deres handlinger vil få! Men du klarer tydeligvis ikke å ressonnere deg frem til dette enda dette blir 2. gangen jeg sier det til deg! Endret 26. november 2003 av |Johnsen| Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Som sagt så har jeg en søster på elleve. HUn klarer da å tenke klart, og ihvertfall om hun kaldt skulle drepe noen! Lenke til kommentar
adawen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Er det virkelig nødvendig, JoachimR? For hvis ditt eneste mål med å bruke forumet er å provosere og komme med usakligheter, så kan du bare pakke sekken din og dra igjen. Og jeg lurer virkelig på hvor du har det fra at UNGER i en alder av 11-12 år klarer å tenke like rasjonelt som en voksen person. Og til orientering : gidd å orienter da - jeg blir ikke noe mer glad i deg av den grunn. (og dette med fare for å få warn level selv) Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ja jeg vet det. Bra at USA ikke lar seg presse. Amerikanerne har heller ikke skrevet under på barnekonvensjonen. BRA! USA har ikke skrevet under på barnekonvensjonen! Vet du i det hele tatt hva som står i den? Og fortsatt så synes du at det er bra at USA ikke har skrevet under på den? Opplys meg, vennligst gjør det... Lenke til kommentar
adawen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 JoachimR: btw - kan du være så vennlig å skrive nicket mitt riktig for en gangs skyld?! *flisespikke* (skal du være vrang, så kan jeg være det også) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Jeg skrev som du sier at barnearbeid i seg selv ikke er galt. Det er galt om barn sitter å fletter tepper dagen lang, men en tiåring kan gå med avisen eller gjøre annet enkelt arbeid. Dette setter barnekonvensjonen en stopper for. ELLERS er jeg enig med det som står der, men barnearbeid tror jeg kan redde mange familier i den dritten Welt. EDIT: Unnskyld; Adawen! Endret 26. november 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 37. Barn må ikke utsettes for tortur og skal behandles ordentlig hvis de må i fengsel.40. I stedet for å straffe unge lovbrytere skal staten hjelpe dem. Dette er vel de to mest aktuelle og likevel så synes du det er bra at ditt kjære moderland ikke støtter dette? Opplys meg nok engang Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 De bør straffes ved drap, men dette kan godt skje ved institusjoner, ikke nødvendigvis i fengsler. Selvsagt skal ingen, heller ikke barn, torturers. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg skrev som du sier at barnearbeid i seg selv ikke er galt. Det er galt om barn sitter å fletter tepper dagen lang, men en tiåring kan gå med avisen eller gjøre annet enkelt arbeid. Dette setter barnekonvensjonen en stopper for. ELLERS er jeg enig med det som står der, men barnearbeid tror jeg kan redde mange familier i den dritten Welt. EDIT: Unnskyld; Adawen! Først skriver du at man kan straffe barn som er ned til 11-12 or og deretter er du enig i alt som står i barnekonvensjonen. HÆ? Les den forrige posten min EN GANG TIL! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Enig i alt`? det sa jeg vel ikke? Ja, barn ned til ti år bør kunne straffes. Da bør deres lærer ha gått igjennom "rett og galt" og barna bør kunne dette. Selvsagt skal de få ordentlig rettergang, og gjerne også lukkete instusjoner. Fengsel bør kunne bli resultatet. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg skrev som du sier at barnearbeid i seg selv ikke er galt. Det er galt om barn sitter å fletter tepper dagen lang, men en tiåring kan gå med avisen eller gjøre annet enkelt arbeid. Dette setter barnekonvensjonen en stopper for. ELLERS er jeg enig med det som står der, men barnearbeid tror jeg kan redde mange familier i den dritten Welt. EDIT: Unnskyld; Adawen! ehem? Er ikke du enig i resten da? Du sier jo så her! Du skifter mening oftere enn vinden du! Det gjorde du helt klart på dine poster her Lenke til kommentar
adawen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 NÅ holder det! Nå er jeg svinlei av at gode tråder utarter seg til krangler, og blir helt ubrukelige, pga at en person ikke klarer å holde seg på matta. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg