Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Vurderer alarm i min bolig, og har fått tilbud fra de 2 store på markedet. Trenger ikke utrykning, men vil ha varsel til mobil ved innbrudd. Fant denne: https://www.kornersafe.com/ , som kommer med 3 sensorer og 1 mottaker, kan utvides med flere sensorer. Koster 99$, inkl 1. år til 39$/år for varsling til app. Noen som har prøvd denne? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det beste er jo kamera så man faktisk får identifisert tyven i etterkant. Hvis du har en alarm, alt blir stjålet og man ikke finner personen etterpå så er du like langt. Boligalarm er oppskrytt Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Jeg har en slags hybridløsning som jeg er fornøyd med. Jeg har alarm fra Verisure med brannvarslere, dørsensorer, vanndetektorer og fotoseller med kamera. Da får Verisure beskjed om innbrudd, brann og vannlekkasje som de kan reagere fort på ved å kontakte Politi, Brann og meg. I tillegg har de en app som jeg også får beskjed på. Jeg har utvidet med Yale Doorman som er knyttet opp mot alarmsystemet. Da slår alarmen seg automatisk av når jeg låser opp døren. Døren er alltid låst (autolås). Jeg får beskjed om låsing mislyktes og kan se status på alle dørene fra appen. Man får en logg på hvem som har kommet/gått, man kan enkelt lage engangskoder til hådtverkere osv. I tillegg har jeg diverse IP-kamera som tar opp de siste 3 dager å lagrer det til NAS. Da kan jeg enkelt se hvem som brøt seg inn, i tillegg til å se live fra boligen når jeg er ute på tur dersom alarmen skulle gå. Men hvis man setter opp en falsk basestasjon + kapper fiberen og stjeler NASen så er jeg fucked. Men da snakker vi om avanserte bander. Endret 3. mars 2016 av xibriz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Jeg hadde ikke tenkt å legge mer enn nødvendig i dette, og en initiell kost på 900, deretter 350 pr år, er litt mer moderat enn de 2 store kan tilby. Selvsagt er det ikke samme funksjonaliteten, men det at jeg får varsel er nok for meg. Jeg kan da sjekke om det ev. er noen som har glemt å slå av, og ringe politiet hvis ikke. Normalt går nok dette fort, jeg bor nær en politistasjon. Integrasjon mot dørlåser er ikke interessant for meg, og for kamera kan jeg (hvis jeg får behov) sette opp IP-kamera med bevegelsesdeteksjon både inne etter behov, og ev. utendørs også (villa med privat tomt). Endret 3. mars 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Da ville jeg bare kjøpt noen greier på Clas Ohlson som ikke har måned/årspris. Endret 3. mars 2016 av xibriz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg ønsker som nevnt varsling til våre mobiler, liten hjelp i en lokal alarm som står og piper for seg selv, mens alle naboene er på jobb. Årsprisen på Korner er for kjeden fra sensor til deres servere, og videre derfra til min app. Har sjekket mange steder, men alt de selger på Clas, Kjell, Jula etc er kun lokale alarmer, uten varsling til oss som ikke er hjemme. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Jeg ønsker som nevnt varsling til våre mobiler, liten hjelp i en lokal alarm som står og piper for seg selv, mens alle naboene er på jobb. Årsprisen på Korner er for kjeden fra sensor til deres servere, og videre derfra til min app. Har sjekket mange steder, men alt de selger på Clas, Kjell, Jula etc er kun lokale alarmer, uten varsling til oss som ikke er hjemme. http://www.clasohlson.com/no/Electia-Home-Prosafe-2745-alarmsentral-med-kamera-/36-6207#moreinfo Bakdelen er jo at den er litt dyrere, men etter x antall år er den tjent inn. Endret 3. mars 2016 av xibriz Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 I realiteten har ikke brannvesen lyst på direktevarsling fra privatboliger, de sender vekter ut som ser og så evt ringer brann. Så huset brenner nok like fort ned som om du får melding på mobilen og må hjem selv. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man har boligforsikring, så om det brenner ned så er det ikke store tapet uansett. Man får nyere bolig en den man har, så personlig så hadde det holdt med varsel på mobilen også for meg, slik at ved brann så kan jeg begynne å se igjennom huskataloger. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 I realiteten har ikke brannvesen lyst på direktevarsling fra privatboliger, de sender vekter ut som ser og så evt ringer brann. Så huset brenner nok like fort ned som om du får melding på mobilen og må hjem selv. Les avsnittet om IP-kamera Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Mitt lokale brannvesen NRBR har en avtale med lokal alarmleverandør om direkte varsling fra privatbolig. I det tilfellet var det de to store som krevde at alarmen måtte gjennom deres sentral før brannvesen. Brannvesenet ønsket det motsatte. Kan du ikke satse på noe hjemmeautomasjonsalarmanlegg? Endret 3. mars 2016 av Dreamfault Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Det virker da logisk at brannvesenet får beskjed asap, men det måles vel opp mot antall falske alarmer. Det er mange bomturer for brannvesenet, så at noen ønsker at dette siles er forståelig, men samtidig tar det vel rundt 10 minutter før et helt hus er overtent fra noe i det antennes og sprer seg godt. Det går ufattelig fort og derfor bør egentlig all strøm kobles ut og sprinkleranlegg aktiveres evt. slukkegass aktiveres. 1 liter vann blir 1000 liter damp. Endret 4. mars 2016 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå