Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lag i SC2 ved MYE units. CPU sin feil ?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at Starcraft 2 begynner å slite når det er mye som skjer. Type haugevis med zerglinger. Spillet sliter overhodet ikke ellers, så jeg lurer på hva som kan være problemet.

Det er ikke vanlig lag, men mer som om det hopper over noen frames, slik at det ser ut som at ting teleporter.

Byttet nylig ut et GTX 560ti med et GTX 970 og det var jo en helt ny verden

Derfor lurer jeg på om det kan være CPU som har skylden, eller ram kanskje ?

 

Specs:

 

Et eller annet ASUS hovedkort

AMD Phenom II X6 1090t BE 3.6Ghz

8GB Corsair Vengeance minne

ASUS Strix GTX 970

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SC2 kan knele den råeste maskinen. Prøv å spill 4vs4 med 400 unit cap eller noe. Det er bare kaos og lag.

 

Lagger det i singleplayer for deg? Eller bare i multi med mange spillere / max army?

 

SC2 bruker ikke flere kjerner noe særlig, så det hjelper ikke noe med de 6 du har.

2-4 kjerner klokket til 5 ghz vil kanskje være best.

Lenke til kommentar

Ok. Ja, det er på single player HOTS campaign. Det blir ofte litt units når man spiller zerg. Har installert LOTV, men ikke kommet så langt ennå. 

Jeg kan ikke huske å ha hatt noe problemer med WOL (på et GTX 560ti, medium/high settings full hd), men da var det ikke like mye greier som skjedde.

 

Så da har det ikke noe for seg å oppgradere noe..?

Alt annet f.eks witcher og dying light flyter fint maxet på 1080p. Division BETA gikk det bra med også 

Lenke til kommentar

Jo den har det, jeg bruker cpu-z på en liten ekstraskjerm for å følge med, og den ser ut til å ligge der den skal. 

Har godt med kjøling, blant annet en Corsair H60 på CPU. 

Jeg har forsøkt å overklikke litt men da tryner pcen, restarter, og setter standard innstillinger tilbake. Jeg tror det rett å slett er hovedkortet som er for kjipt.  

Tidligere når jeg har overklokket på mer påkostede hovedkort så har det gått fint.

Lenke til kommentar

Dersom spillet kjøres som en 32bits prosess - noe spill gjerne gjør fremdeles av en eller annen grunn - så er det noe begrenset hvor mye RAM OS kan allokere til denne prosessen, om lag 2 GB er det vel. Så om RAM er flaskehalsen vil det ikke hjelpe å utvide dette, fordi spillet kun får tilgang på 2 GB enten du har 8, 16, 32 eller whatever tilgjengelig i maskinen.

 

Jeg skal ikke si skråsikkert at det er dette som skaper problemer for deg, men du bør i alle fall lete frem spillets prosess i task manager og se om den kjøres som en 32- eller 64 bits prosess. Dette er indikert med "32 bit" i parentes etter navnet på prosessen hvis den kjøres som 32 bit, og ingen parentes hvis ikke.

 

edit: Forøvrig kan, som du sikkert kjenner til, en 32 bits versjon av et OS kun addressere opptil ca 4 GB RAM totalt (2^32 B = 4 GB), mens 64 bit OS kan addressere langt mer (2^64 B = 32 EB [exabyte / millioner terabyte]). Du kan imidlertid kun addressere 2 GB RAM per 32 bits prosess. Du vil dermed kunne ha nytte av 8+ GB RAM selv om du kun skal kjøre 32 bits prosesser, dersom du skal kjøre flere av dem samtidig.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...