Gå til innhold

Skrivefeil i jobbsøknad!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har med en slurvefeil fått skrivefeil i jobbsøknaden. Har nå sendt over 20 søknader og har tre skrivefeil i søknaden og de er "prasktiseres", "vidergående" og "medabeidere"

Det skal jo stå praktiseres, videregående og medarbeidere.

Alt annet i søknaden er topp.

Forstår ikke hvordan jeg har klart å overse disse feilene.

Har dette mye å si? Har spurt noen bedrifter om jeg kan sende på nytt. Er redd jeg ikke blir kalt inn til intervju nå. 

Endret av winmedi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.google.no/search?q=telenor+sigve+brekke

Telenor-sjef Sigve Brekke anklages for å ha pyntet på CV-en med en bachelorgrad han ikke har. Nå innrømmer Telenor at han feilaktig har hatt en grad fra Høyskolen i Telemark på CV-en.

Sigve Brekke oppga til prestisjeskolen Harvard at han hadde studert landbruk på Kongsberg. Det viste seg å være en skogskole uten akademisk status.

Lenke til kommentar

Tror det går helt bra, si du er semi dyslektiker viss de spørr. Det har hjulpet meg ut fra ett par skrivefeil :)

haha! Det blir vanskelig å forsvare det når man har 6er i norsk... 

Derfor jeg synes det er helt håpløst av meg selv å skrive feil i søknaden!

Lenke til kommentar

semidyslektiker må nok skrives som ett ord, men hvis det ikke er sant er det bedre å si at man må ha oversett det, synes nå jeg.

Bare ikke bortforklar det med "jeg var redd for å ikke få jobben, og jeg presterer dårlig under press."

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

De skrivefeilene er nok ikke avgjørende for om du går videre i søknadsprosessen. De som har ansvar for ansettelsen ser antakelig fort over flere søknader og sjansen er stor for at de ikke engang ser alle skrivefeilene dine.

Det som derimot er mer alarmerende er at du har sendt samme søknad til over 20 arbeidsplasser. Den søknaden kan umulig være tilpasset noen av arbeidsplassene i tilstrekkelig grad. Derfor tror jeg arbeidsgiverne kommer til å kaste og glemme søknaden din.

Å spørre om du kan sende på nytt kan du også spare deg for. Det beste er å la det ligge, men hvis du ikke kan det, sender du bare søknaden på nytt og opplyser om at du rettet skrivefeil, uten å spørre.

Lenke til kommentar

De skrivefeilene er nok ikke avgjørende for om du går videre i søknadsprosessen. De som har ansvar for ansettelsen ser antakelig fort over flere søknader og sjansen er stor for at de ikke engang ser alle skrivefeilene dine.

Det som derimot er mer alarmerende er at du har sendt samme søknad til over 20 arbeidsplasser. Den søknaden kan umulig være tilpasset noen av arbeidsplassene i tilstrekkelig grad. Derfor tror jeg arbeidsgiverne kommer til å kaste og glemme søknaden din.

Å spørre om du kan sende på nytt kan du også spare deg for. Det beste er å la det ligge, men hvis du ikke kan det, sender du bare søknaden på nytt og opplyser om at du rettet skrivefeil, uten å spørre.

Har jo selvfølgelig endret til bedriftens navn og grunnen til at jeg søker hos akkurat den bedriften.

Lenke til kommentar

Har jo selvfølgelig endret til bedriftens navn og grunnen til at jeg søker hos akkurat den bedriften.

Det er lov å gjenbruke ting i søknad, ting som hvor du er fra, gammel etc kan puttes inn i et avsnitt. 

Men du er nødt å tilpasse søknaden for jobbutlysningen du skriver på. Det er viktig å svare på jobbutlysningen, få fram at du har de egenskapene som arbeidsgiver søker. Dersomd et er åpen søknad kan du lese på hjemmesiden til bedriften, skaffe deg info og prøve å få fram at du har de egenskapene og verdiene som bedriften har.

Slike masseproduserte søknader skinner det blankt gjennom at noe er muffens på.

Lenke til kommentar

Det er nok ikkje noke stort problem med nokre få skrivefeil, sjølv om du helst skulle ha luka dei ut på forhånd.

Og utan å analysere feila så veldig mykje så er dette feil som typisk skyldes rask skriving, noke som ikkje er like problematisk som utydelig skriftlig framstillingsevne eller andre ting som gjer teksta vanskelig å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...