Krgb Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Et lite spørsmål i forumet, kanskje noen har opplevd liknende.. Jeg har nettopp anskaffet en SGS5 neo etter mange år med iPhone. S5en virker i og for seg som den skal jeg er foreløpig relativt fornøyd. Men ved flere anledninger har jeg lagt merke til at det indikerer fryktelig dårlig radiosignal på telefonen, og at lydvaliteten - det jeg hører - ved samtaler ikke er allverdens.. Det virker rett og slett som det "skurrer" litt i høyttaleren når personen i den andre enden snakker? Det er ikke noen stor plagsom sak, men etter å ha lest flere tester hvor talekvaliteten får mer enn godkjent, er jeg litt overrasket over denne skurringen. Og på meg virker det som det er en sammenheng mellom signalmottaket og lyden. Jo dårligere indikasjon på telefonen - desto mer "skurr" på linja. Men det rare er at jeg i disse situasjonene har vært på steder (kontoret, jobb, etc), som min gamle iPhone 5 har hatt ganske godt mottak, og overhodet ikke har hatt noen støy på lyden. Og jeg har hele tiden trodd at min gamle i5 har vært ganske langt ned på listen over telefoner med god antenne... Noen som har noen erfaringer med dette? Skal innrømmes at jeg har et nanosim kort i et adapter i telefonen, men trodde ikke dette skulle ha betydning på signalmottaket? Burde jeg skifte til microsim? -k. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Bruker du nettet til Netcom (nå Telia) eller Telenor? Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Bruker du nettet til Netcom (nå Telia) eller Telenor? Telenor. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 OK, har nylig lest at enkelte med Telia dekning har klaget på lydkvaliteten under samtale på denne modellen. Du kan eventuelt høre med butikken eller et verksted om det er en kjent feil. Hvis ja, så fikses feil via programvareoppdateringer. Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 OK, har nylig lest at enkelte med Telia dekning har klaget på lydkvaliteten under samtale på denne modellen. Du kan eventuelt høre med butikken eller et verksted om det er en kjent feil. Hvis ja, så fikses feil via programvareoppdateringer. Telefonen har absolutt siste progravare tilgjengelig (5.1.1), så jeg synes det også skulle være rart.. og så lenge den er så sporadisk er det litt merkelig.. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Sjekk om støydemping er skrudd på - isåfall skru det av og test. Har fått noen tilbakemeldinger av kunder etter en androidoppdatering (ifjor vel og merke) som gjorde samtalekvalitet dårligere enn det var. (sony/samsung) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Flere Samsungmodeller er kjent for både dårlig samtalekvalitet (utydelig tale) og signalstyrke. Når det gjelder skurr så er det kanskje høytaleren i selve telefonen det er noe galt med. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Flere Samsungmodeller er kjent for både dårlig samtalekvalitet (utydelig tale) og signalstyrke. Når det gjelder skurr så er det kanskje høytaleren i selve telefonen det er noe galt med. Har du noen kilder? "Kjent" kan bety så mangt. Endret 3. mars 2016 av mandela Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Det er nytt for meg og... Trodde det med hvertfall samtalekvalitet var en av samsungs bedre sider.. Og har alltid hørt fra flere hold at den har bedre antenne enn iPhone.. Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg har i dag gjort et forsøk. Fikk låne en Motorola Moto G som jeg satte mitt simkort i. Det merkelige var at jeg med denne telefonen opplevde akkurat de samme lydproblemene, på de samme stedene som jeg hadde dårligere lyd med S5NEO. Da er det vel bare å konkludere med at det er telenor som har dårlig dekning på de plassene...? Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Flere Samsungmodeller er kjent for både dårlig samtalekvalitet (utydelig tale) og signalstyrke. Når det gjelder skurr så er det kanskje høytaleren i selve telefonen det er noe galt med. Utydelig tale vil jeg ikke akkurat kalle det. Men den er heller ikke så klar som jeg hadde forventet av en såkalt "HD VOICE" telefon.. Dårlig signalstyrke er vel noe alle smart-telefoner er belemret med på en eller annen måte siden produsentene prioriterer design og funksjoner fremfor antenner... Tviler også på at det er noe galt med høyttaleren, siden dette er en sporadisk "feil", og det virker som den kommer i områder hvor jeg ser telefonen har dårlig radiomottak. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Har merket dette selv. Iphone og Samsung blir ofte utydelige om man går fra verandaen og inn i stuen. Videre hakker Samsung en del der det er dårlige forhold, mens andre som for eksempel LG og Huawei funker fint. Så det ER forskjell og testene det vises til kjøper jeg ikke da de kun er testet under normale/gode forhold. For øvrig synes jeg Samsung har blitt noe bedre på de siste modellene Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Har merket dette selv. Iphone og Samsung blir ofte utydelige om man går fra verandaen og inn i stuen. Videre hakker Samsung en del der det er dårlige forhold, mens andre som for eksempel LG og Huawei funker fint. Så det ER forskjell og testene det vises til kjøper jeg ikke da de kun er testet under normale/gode forhold. For øvrig synes jeg Samsung har blitt noe bedre på de siste modellene Ja, mener å merke endel til dette selv og.. Brukte i en periode en Nokia 735 som erstatningstelefon, og det er noe av det beste jeg har hatt med tanke på lydkvalitet og signal/dekning. Hadde det ikke vært for at Wp har såpass mange begrensninger og mangler i apper, hadde jeg heller beholdt den... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Utydelig tale vil jeg ikke akkurat kalle det. Men den er heller ikke så klar som jeg hadde forventet av en såkalt "HD VOICE" telefon.. HD voice, eller amr-wb kodeken som den egentlig heter*, brukes kun dersom samtalen går mellom to abonnenter med samme operatør i Norge. Telenor tilbyr amr-wb på volte ("4G tale", for de som har det), 3G og 2G mens hos Telia (tidligere NetCom) er den foreløpig kun tilgjengelig i 3G. Så her ligger begrensingen hos operatøren, ikke telefonprodusenten. * https://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Multi-Rate_Wideband Endret 4. mars 2016 av mandela Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Utydelig tale vil jeg ikke akkurat kalle det. Men den er heller ikke så klar som jeg hadde forventet av en såkalt "HD VOICE" telefon.. HD voice, eller amr-wb kodeken som den egentlig heter*, brukes kun dersom samtalen går mellom to abonnenter med samme operatør i Norge. Telenor tilbyr amr-wb på volte ("4G tale", for de som har det), 3G og 2G mens hos Telia (tidligere NetCom) er den foreløpig kun tilgjengelig i 3G. Så her ligger begrensingen hos operatøren, ikke telefonprodusenten. * https://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Multi-Rate_Wideband Heh, ja, vi blir lurt av reklamen her også.. Er det egentlig noen særlig med telefoner som har VoLTE? Trodde dette bare var noen få.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå