Ehm97 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hei. Fikk nylig et brev fra Forsvaret, der det står at jeg er blitt flyttet fra KESK og til garden grunnet at de ikke trenger så mange i KESK. Jeg hadde gledet meg noe helt sykt til å være i KESK, men er nå usikker på hva jeg har i vente i Garden. Noen som kan fortelle meg litt? Har ikke funnet det jeg lurer på på nett. Finnes det evt en måte å bytte? Ringte 03003, men fikk beskjed om å ringe til 62 51 58 11. Har prøvd å ringe i tre dager, men har ikke fått svar. Har også prøvd å sende mail for 3 dager siden, men får ikke svar Når dette er sagt, så har jeg funnet litt ut om garden, og stiller meg mer positiv til det nå, en da jeg fikk brevet. Lenke til kommentar
E_A Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hei. Fikk nylig et brev fra Forsvaret, der det står at jeg er blitt flyttet fra KESK og til garden grunnet at de ikke trenger så mange i KESK. Jeg hadde gledet meg noe helt sykt til å være i KESK, men er nå usikker på hva jeg har i vente i Garden. Noen som kan fortelle meg litt? Har ikke funnet det jeg lurer på på nett. Finnes det evt en måte å bytte? Ringte 03003, men fikk beskjed om å ringe til 62 51 58 11. Har prøvd å ringe i tre dager, men har ikke fått svar. Har også prøvd å sende mail for 3 dager siden, men får ikke svar Når dette er sagt, så har jeg funnet litt ut om garden, og stiller meg mer positiv til det nå, en da jeg fikk brevet. Hei, Det er vel ikke så mye å få gjort med tanke på forflytningen. Det er Forsvaret som bestemmer, og akkurat nå så hadde de ikke behov for deg på KESK, men de har kanskje mer behov for deg i Garden. Man vil jo helt være der det er behov for en, ikke sant? Bare aksepter det og prøv å gjøre det beste ut av din tid i Garden. Det betyr ny erfaring, nye venner, ny kunnskap, og plutselig så dukker det opp en ledig plass der du helst vil være. Og det kan også hende at du ikke vil ha lyst til å flytte fra Garden. Hvordan din tid kommer til å være er det du som bestemmer, ingen andre. Lykke til! 2 Lenke til kommentar
Ehm97 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Takk for svar, og beklager for sent svar selv....Har igrunn blitt ganske så positiv til Garden Jeg fikk også tak i en som sa han kunne flytte meg over til sjøforsvaret, men jeg har ingen anelse om hva som skjer der... Har egentlig kun fått med meg at man kan havne på en fregatt. Noen her inne som kan fortelle meg hva man kan bli om man har førstegangstjenesten sin i sjøforsvaret, og hva man må kunne prestere på rekrutten for å komme inn på de forskjellige stedene? 1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Takk for svar, og beklager for sent svar selv.... Har igrunn blitt ganske så positiv til Garden Jeg fikk også tak i en som sa han kunne flytte meg over til sjøforsvaret, men jeg har ingen anelse om hva som skjer der... Har egentlig kun fått med meg at man kan havne på en fregatt. Noen her inne som kan fortelle meg hva man kan bli om man har førstegangstjenesten sin i sjøforsvaret, og hva man må kunne prestere på rekrutten for å komme inn på de forskjellige stedene? Oversikt over hva du kan bli i sjøforsvaret finner du på forsvaret sine hjemmesider: https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/?&filter=cae90175-fffd-45df-b170-fc01f8d2cd44&rowlimit=20 Trykker du på hver enkelt kan du lese mer om tjenesten og se hvilke måneder du må ha innrykk for å kunne velge de forskjellige tjenestene. Jeg orker ikke å skrive hva som må til for å komme inn på alle de forskjellige tjenestene, ettersom jeg ikke vet hvilken måned du skal inn. Se oversikten som jeg har linket og se hvilke tjeneste som virker spennende for deg og om måneden stemmer med når du skal inn. Så kan du stille spørsmål hvis det er noe spesifikt du lurer på. De mest populære tjenestene i sjø er ofte: Kystvakten, Fregatt, Hunderøkter (du konkurrerer med luftforsvaret) og brann. Mulig dykker også er veldig populært. Litt usikker på den. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg fikk bytta etter en telefon i 2011, fra Gaden til Luftforsvaret(som jeg ville). Lenke til kommentar
Ehm97 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 hvilket nummer ringte du da?Jeg ringte 03003, men fikk beskjed om at jeg måtte ringe et annet nummer. Eneste greia er at ingen tar telefonen på det nummeret jeg fikk oppgitt Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Liker du KESK, kommer du trolig til å trives i Garden. Svært operativ enhet. Mye grønn tjeneste og viktige øvelser. Garden får nok over gjennomsnittet med nærkamptrening, tatt andre vernepliktige enheter i betraktning. Lenke til kommentar
Ehm97 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Så bra! Er å være med ut på forskjellige ting jeg er ute etter Ser nok ut til at jeg blir i garden 1 Lenke til kommentar
E_A Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Takk for svar, og beklager for sent svar selv.... Har igrunn blitt ganske så positiv til Garden Jeg fikk også tak i en som sa han kunne flytte meg over til sjøforsvaret, men jeg har ingen anelse om hva som skjer der... Har egentlig kun fått med meg at man kan havne på en fregatt. Noen her inne som kan fortelle meg hva man kan bli om man har førstegangstjenesten sin i sjøforsvaret, og hva man må kunne prestere på rekrutten for å komme inn på de forskjellige stedene? Hej. så bra at du har blitt mer positiv! =) Hater å være "party-pooper", men faktum er at man kan aldri vite hva som vil skje enten i Garden eller i Sjøforsvaret. Og i mine (kjedelige øyne) ikke noe vits i å spørre, fordi av erfaring vet jeg at så lenge man er forberedt og mentalt innstilt på alt (det vil si at du vet ingenting om hva som venter deg, men du vet du takler det) så kan du havne overalt og ha det bra. En ting som er sikkert med Forsvaret er at ingenting er sikkert, og det er det som er poenget fordi man må være forberedt på alt og takle det meste. Man vil bli kastet ut på dypt vann uten å vite noe som helst og måtte takle det, uansett om du er i Sjøforsvaret eller ei. Se på dette som din "dannelsesreise" Tiden i Forsvaret vil endre deg og utvikle deg som menneske, hvis du er åpen for det. Mitt tips til deg er å være selvstendig. Med dette mener jeg at du gjør research selv, og begynner med www.forsvaret.no og stiller spørsmål til Forsvaret direkte enten på tlf eller mail, da de har egne folk til å besvare slike spørsmål. Poenget med å gjøre dette på denne måten - å gå direkte til kilden - er at dette er den eneste måten du vil få rett og tidsriktig kunnskap om det du lurer på. Nettsidene til Forsvaret er bra og omfattende og du kan finne ut myyye på egen hånd En annen ting ved å ta ansvar for dette er å "tenke selv" og ta intj, da vil du få mest utbytte av tjenesten og alt av kunnskap og tilbud som Forsvaret har å by på. Det er bra at du stiller spm, ta det et hakk videre og vær "din egen leder". Hvis du ikke tenker selv, så vil Forsvaret gjøre tenkningen for deg. Forsvaret har mye bra i form av tjeneste (UB, Befalsskole mm), men det er der for dem som kan gripe muligheten og styrer sin egen skjebne. Mye av det du spør om, kan du finne ut på egen hånd og ikke trenger hjelp fra oss det vil være forventet at du kan løse dette og mange andre spm på egen hånd når du er inne i tjenesten. Har du tenkt på at kanskje du tenker for smått?? Og at kanskje du kunne ha klart deg/det ville ha vært plass til deg hos marinejegerne, fallskjermjegerne, på Krigsskolen, på Befalsskolen? Når tiden går så angrer man på at man ikke har tenkt større og turt. Hva man må prestere på tester, finner du ut av på nettet og ved å henvende deg til VPV. Uansett krav, så må man nesten begynne nå der man er med det man har og det man kan (uten å undervurdere en god slagplan, selvfølgelig). Lykke til! Fant denne idag, den gir meg så fred i hjertet, en velskrevet sang. Du kan låne den av meg hvis du blir klaus på fregatten https://youtu.be/cI0wUoCLnLk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå