Purreløk Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Noen som har vært på bilferie i Storbritannia med leiebil? Tenker på å leie en bil for å kunne levere den et annet sted. Har litt lyst til å kjøre dette, men for å gjøre det billigst mulig så blir det vel at vi tar med telt, men vi vil nok ha noen netter under tak også. Vil se mye natur, men også litt byliv. Tar imot alt av tips og erfaringer. Gjerne steder man kan leie bil (kanskje van?) for en grei pris. Kanskje noen har noen spennende ruter å anbefale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Har vært på bilferie i England mange ganger, men alltid hentet og levert bilen på samme sted. Bor på B&B, puber med rom og hoteller, ettersom hva som passer best. Har vært mest i syd-England og Wales. Hva vil dere se? Hva er budsjett? Har du kjørt bil i England før? Feil side, andre regler, miles, yards, etc. Endret 2. mars 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Purreløk Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Har vært på bilferie i England mange ganger, men alltid hentet og levert bilen på samme sted. Bor på B&B, puber med rom og hoteller, ettersom hva som passer best. Har vært mest i syd-England og Wales. Hva vil dere se? Hva er budsjett? Har du kjørt bil i England før? Feil side, andre regler, miles, yards, etc. Vil se fin natur, men også litt by, men veit ikke om vi kommer til å bevege oss inn i de travleste byene som f.eks London, det må vi nesten se an. Budsjettet er ikke bestemt ennå da vi må spare frem til sommeren, men billigst mulig er vel bra (y) Har ikke kjørt bil i England, men New Zealand Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg har bare leid normale personbiler i UK. Det er fint å kjøre der, trafikken er stort sett ganske disiplinert og jeg har ikke møtt på noen uønskede hendelser. Det er viktig å være ekstra oppmerksom når man kjører ut fra bensinstasjoner og sånt på grunn av venstrekjøringen (det er lett å legge seg feil ellers) Når det gjelder overnatting ville jeg nok satset på B&B, det er mange ok steder å oppdrive for en svært lav pris. I 2010 var jeg i Wales sammen to kompiser, da betalte vi under 1200,- for 3 netter, frokost var inkludert. Vi delte rom Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Med nicket "Purreløk" er du bare nødt til å ta turen innom Wales ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå