JetzBullet Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Jeg har dette oppsettet på gaming-rommet fra før: Nå har jeg funnet ut at det er på tide med en slik stol i stuen hvor projektoren er. Har en Ikea Markus stol som jeg holder på modde til en Battlestation/flight sim. Kjøpt inn 4 stk. bordbein på Ikea som dette for å lage feste til joystick/throttle, mus og gaming key pad. Etter litt sliping/sveising ser det slik ut (en god sveis er ikke alltid en pen sveis! ) På denne stolen skal jeg ha Saitek X55 Rhino, Razer Orbweaver, Razer Tartarus: Eller Oppdatering kommer.. Endret 2. mars 2016 av JetzBullet 2 Lenke til kommentar
1969 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Tøft, alt du trenger nå er en Oculus rift. Testa Warthunder med Oculus rift, man får en helt annen opplevelsen av flyginga. 2 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Jævlig nice! Ser frem til flere oppdateringer 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Not bad, sitter og funderer på en tilsvarende løsning selv, dog for bil og lastebil kjøring. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Takker Holder på å slipe/file vekk gjennombrenning etter sveisingen (ID), der rørene skal gjennom. I morgen blir det sandblåsing/pussing samt grunning/lakkering, lage platene som joystick og annet stæsj skal på. Kanskje en oppdatering på søndag eller ut i neste uke, kommer an på om godværet holder seg, da mye av arbeidet må gjøres ute(Vestlandet). Hei Lord Nuker, Ja hvorfor ikke.. Burde være en smal sak å lage noe slik om til truck/racing sim Grisedigg å slippe pc-pult.. den tar for stor plass, samt lite praktisk.. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Her er litt lørdags snop. Dagen gikk med sliping av sveis samt kutte/tilpasse 8mm Lexan plater til festene som joystick og throttle,keypad skal på. Dårlig kvalitet på bildene, tatt med mobilen.. Beklager.. Ingenting er festet, bare en liten sjekk at alt er som det burde være med tanke på justering. Skal bruke 8mm Lexan plate(musematte) med borrelås slik at jeg slipper å være turner for å klare å plassere ræva på stolen. Hvis det viser seg at festene jeg har laget ikke er stivet av nok kan det fikses med disse bordbein justeringsknottene som følger med Ikea bordbein, disse har gjengestang innvendig(m6 eller m8), perfekt til avstivning stag! Avstivnings stag/stav. Hvis været holder seg i morgen så blir det sandblåsing samt grunning og kanskje lakkering. Endret 5. mars 2016 av JetzBullet 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Vurdert å skru HOTAS'en fast i platen, så slipper du å knote med at ting detter ned osv den dagen du går over til VR briller? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Hei Lord Nuker Hvis du ser nøye på bildene så har jeg laget hull til hotas, skal festes med bolter. Ikke ferdig med jobben, dette var bare for å vise dere hvordan det skal se ut. Sandblåsing, grunning og lakkering må gjøres. Platen til musematte samt keypad skal festes med borrelås, alt skal etter planen sitte dønn fast når jeg er ferdig. Hiver meg ikke på VR ennå, venter til VR har fått litt tid på seg. Har projektor(100") og Eyefinity(5760x1080), samt TrackIr 5.. holder en stund til det vettu. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Holy smoke bomb! Drømme oppsett Hehe så fort jeg får Riften min trenger jeg ikke tenke på at oppsettet mitt ikke ser så rått ut, så lenge jeg klarer å finne joysticken min Endret 8. mars 2016 av GrinderX9 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Takker GrinderX9 Bare å sette i gang med bygging! Denne Markus stolen samt disse bordbeina er mye billigere enn gaming-stolene man får kjøpt Oppdatering: Nesten ferdig med lakkering, gikk tom for lakk i dag.. Kjøpe inn mer i morgen. Hvis det ikke regner i morgen er jeg 90% ferdig med lakkeringsjobben. Skal også lakke Lexan-platene samt bolter og tvingemutre sort matt. Satser på at hele jobben er ferdig engang i april, poster bilder da. Takk til dere som har besøkt tråden så langt. Er det noe dere lurer på, så er det bare å spørre Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Heisann, Nå er det ferdig lakkert og alt jeg trenger er på plass, har fått påskefri etter jobb i morgen. Starter montering i helgen, blir jeg ferdig kommer det bilder av oppsettet ASAP.. Fant ut at jeg måtte ha litt harryfaktor på oppsettet hehehe .. Endret 17. mars 2016 av JetzBullet Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Nå er det tid for å vise dere stæsjet. Hadde egentlig tenk å lakke fester samt foten på stolen Razergrønn, men gikk vekk fra den tanken. Har beholdt orginal farge som er grå. Ta en titt: Her er stæsj: Throttle og keypad: Joystick og mus: For at jeg skal kunne sitte meg i stolen har jeg fikset en løsning på mousepad-platen, hengsler og borrelås: Måtte jo ha litt harryfaktor her også, men en nyttig faktor vel og merke! Ta en titt: Kan brukes til å parkere musen når den ikke er i bruk: En av de store trusler en kriger har er.. dehydrering! Aldri i kamp uten kalde granater.. Bank i bordet : Håper dere liker modden min? er ganske fornøyd selv! God påske godtfolk 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Et ord: Nice. Så over til litt flere ord Vurdert å lage slike på bestilling? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Hei Lord Nuker Godt du liker modden. Jobber i oljebransjen(Subsea), der går det ikke så veldig bra for tiden.. Mister jeg jobben skal jeg bygge meg fette rik på slike fester Fra spøk til revolver... Tar for lang tid å lage disse festene til at det skulle lønnet seg! Får bruke oppsparte midler, få noen i Kina til å masseprodusere dem billig slik at jeg kan selge dem dyrt Hva ville du betalt for slike fester? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Det menes alvor i gamingen når man er utrustet med drikkevarer for begge hendene! Eneste jeg kan sette fingeren på er at det er tydeligvis brukt for lite varme på noen av sveisene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Tja, godt spm i grunn, Nå er riktignok ikke min kropp skapt for kontorstoler, eller er det omvendt? Men hadde slike vært aktuelle for meg, og jeg kunne sittet i slike uten å ta knekken på demperen så kunne jeg fint bladd opp 4-6k for stol og arbeid. I tillegg til fly og andre space spill så ser jeg for meg at en slik stol kunne vært kjekt å hatt til farm sim f.eks. (Ja, jeg er en av de^^) En litt breiere stol slik at man også kunne festet ratt f.eks og den kunne vært brukt til bil spill i tillegg. Mitt mål selv er å kunne få bygd meg en fin open wheel stasjon, men jeg må bli flinkere med treet. Kunne forsåvidt også tenkt meg et ordentlig oppsett til andre simulatorer som inneholder tyngre kjøretøy. Jeg håper sånn sett at FS17 har litt flere interaktive instrumenter i sine traktorer og andre redskaper. Lenke til kommentar
P373 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Dette ble jo knalltøft Jetz! Langt over hva jeg hadde sett for meg da vi rev lexan platene ut av bosset. Håper det funker like bra som det ser ut som, for da blir det mange bra spillopplevelser. helt rått =) Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Det menes alvor i gamingen når man er utrustet med drikkevarer for begge hendene! Eneste jeg kan sette fingeren på er at det er tydeligvis brukt for lite varme på noen av sveisene. Da har du en god finger Sveise kan jeg ikke. Menes alvor ja.. Fælt å gå tom for granater, jeg er ltt som denne karen her: Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Dette ble jo knalltøft Jetz! Langt over hva jeg hadde sett for meg da vi rev lexan platene ut av bosset. Håper det funker like bra som det ser ut som, for da blir det mange bra spillopplevelser. helt rått =) Hei Xpozed Takker Den platen er ikke brukt ennu, men kommer fra en vi begge vet hvem er. Har prøvd ut oppsett i ett par timer nå, funker som bare det. Fri i hele påsken, skal nyte div helikopter/fly i DCS på 100" Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Gleder meg vilt til å se denne live og teste den ut når jeg kommer over i sommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå