Gå til innhold

NTNU: Noen som vet et lett årsstudie som kan gi meg undervisningskompetanse?

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg fullfører en mastergrad i ******* dette semesteret, men vil ta et årsstudium og deretter PPU slik at jeg kan undervise i to fag i skolen.

Jeg er rimelig lei av å studere hardt, så jeg er på utkikk etter et årsstudium ved NTNU som ikke krever 

så sinnsvakt mye arbeid. Er det noen som har erfaringer med enkle årsstudiuer? Utelukker nesten historie, for det hører jeg er pain

Endret av sabelpikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel lurt å velge litt etter interesse. Kanskje kan det være en ide å vurdere fellesfagene som vies mye tid i skolen - norsk (nordisk,) engelsk og matematikk.

Årsstudiet i pskologi virker ganske ok om man ikke har mål om toppkarakterer. Har visst kommet hakket mere arbeidskrav nå i forhold til før, men veldig greit stoff. (Var såvidt borti det et år og tok en del av fagene.)

Årsstudiet i matte og statistikk er knallhardt. Helt klart feil valg om målet er et trivelig koseår med bedagelig tempo. (Jeg tok det på deltid, over nett - og selv med halvt tempo var det travelt.)

Er litt usikker men har vurdert både årsstudiet i nordisk og i engelsk, selv - så jeg følger tråden. Kansje fins det noen andre interessante årsstudier?

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel lurt å velge litt etter interesse. Kanskje kan det være en ide å vurdere fellesfagene som vies mye tid i skolen - norsk (nordisk,) engelsk og matematikk.

Årsstudiet i pskologi virker ganske ok om man ikke har mål om toppkarakterer. Har visst kommet hakket mere arbeidskrav nå i forhold til før, men veldig greit stoff. (Var såvidt borti det et år og tok en del av fagene.)

Årsstudiet i matte og statistikk er knallhardt. Helt klart feil valg om målet er et trivelig koseår med bedagelig tempo. (Jeg tok det på deltid, over nett - og selv med halvt tempo var det travelt.)

Er litt usikker men har vurdert både årsstudiet i nordisk og i engelsk, selv - så jeg følger tråden. Kansje fins det noen andre interessante årsstudier?

Takk for svar! Ja, sant så du sier, lurt å velge etter interesse. Uten interesse hadde jeg ikke klart 5 år med musikkstudier. Psykologi er utelukket for meg, karret meg såvidt til en E i et psyk valgfag på UiB... Tok også et lite sosiologifag som valgfag, og det var mye mer interessant for meg.

Nordisk og engelsk derimot er noe som tickles my curiosity! Jeg leser spent på erfaringer fra disse også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...