Gå til innhold

Hovedkort, Prossesor og minne!

hwknut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg annbefale Asus A7N8X Deluxe. Fordi det er veldig stabilt og har høy ytelse. Og 2x512 ddr TwinMos ram brikker på 200Mhz, PC3200.

Når det gjelder prosessor må du jo nesten se hvor mye penger du vil bruke. (2500+ er veldig lett og klokke, hvis du er interresert i det..?)

Men dette systemet passer bra hvis ike du har tenkt til å klokke.

Lenke til kommentar

Asus-kortet pga. stabilitet og funksjonalitet. Abit NFS v.2 (riktig skrevet) pga. overklokking. Dersom du skal overklokke bør du kjøpe ekstra vifte og arctic silver 5 i tillegg til prosessor.

2x512 pc3200 (eller pc2700) TwinMos eller Geil RAM. Bør ha cl2 (cas 2).

Off-topic: andesam: Vi har ganske likt system. Prøvd å oveklokke til xp3200? Isåfall, cpucore volt og ram volt? Får litt ustabilt og restart nå og da med overklokka... Hvilket skjermkort? Får 5600 3dmark med PowerColor.. :nice:

Lenke til kommentar
Off-topic: andesam: Vi har ganske likt system. Prøvd å oveklokke til xp3200? Isåfall, cpucore volt og ram volt? Får litt ustabilt og restart nå og da med overklokka... Hvilket skjermkort? Får 5600 3dmark med PowerColor.. :nice:

Har klokka litt ja. har skrudd fsb opp til 176 uten at det har vært noe problem. Men hvor mange hz må jeg klokke prosessoren med for å kunne kalle den 3200+?

bare å stille fsb til 200? Har powercolor kort....

Dette er off-topic ja.. jeg vet

Lenke til kommentar
Abit NF7-S v2.0

AMD Athlon xp 2500+ eller xp2600+

Twinmos pc3200 2x512mb(så du kan kjøre dual)

Samme oppsettet som jeg har, men ikke kjøp de twinmos "dual-pack" brikkene. Har de selv, og de har problemer med å kommer over 400 mhz, og er ikke i nærheten av å klare å kjøre cl2 hastigheter. Kjøp heller med winbound eller et annet merke. Prøv også å finn en butikk som ikke selger mp-låste bartoner.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...