Gå til innhold

Striping i W2K Pro SP2

Hurrle

Anbefalte innlegg

Har laga et "striped volume" på 2 dynamiske disker i W2K Pro SP2. Poenget med striped volume er jo at den skal dele dataene mellom 2 disker slik at man får høyere lesehastighet.

Hvis jeg nå defragmenterer med verktøyet som ligger i W2K Pro SP2 flytter den dataene til den første disken! Er dette en feil i Windows/defragmenteringsverktøyet eller skal det være sånn?

Slik som jeg forstår det (har diskutert med lærer og han var enig også) mister man jo da funskjonen av stripe settet! Når alle dataene ligger på første disken er stripe settet borte på en måte.

Noen som har mer peil på raid eller har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Windows flytter data til den eine disken må det vara noko feil ja.. Du har nok rett i at du mistar virkninga av raid opsettet ditt då (jalfall som eg forstår det..) Men kva skjer når du legg inn nye ting da? legg det seg på begge diskane då?

mystisk..

Lenke til kommentar

Den legger på begge diskene når jeg legger inn noe nytt ja.

Det kan se ut som om det er defrag det er noe feil med. Det virker som om defrag "glemmer" at det er et striped volum og bare putter alt i begynnelsen på (stripe)volumet isteden for å putte det i begynnelsen på hver disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...