AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Noen som vet hvor mye man kan røyke/snuse før man får nikotinforgiftning? Og hva skjer hvis men får nikotinforgiftning? Jeg røyker og snuser til vanlig, men jeg og venninna mi har lyst å prøve hvor mye vi klare å røyke på en dag/helg! Anonymous poster hash: 653b2...b8f Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Det spørs på hvor mye du bruker tobakk til vanlig, fysisk helse, dagsform osv osv. Det vil si, det er helt umulig å vite på forhånd. Når du får nikotin forgifting så blir du dårlig i magen, spyr,får feber og føler deg helt jævlig. Det er som en skikkelig hangover. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Jeg røyker og snuser til vanlig, men jeg og venninna mi har lyst å prøve hvor mye vi klare å røyke på en dag/helg! Her sitter jeg Hva legger du i forgiftning? Nikotin er ekstremt giftig, men dosene i røyk/ snus er veldig små. Skal du daue så kan du spise det, trenger nok ikke mer enn en boks snus. Du kommer til å svime av før du klarer å daue hvis du røyker det eller snuser. https://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine_poisoning 500-100mg delt på antall mg i en sigarett = antall sigaretter som trengs. Endret 2. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Kjøp en flaske ren nikotin, så kan du putte fingeren oppi! Da dør du. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) LD50 betyr at 50% dør av dosen, og ligger i følge wikipedia på 500mg-1000mg for nikotin. I følge FHI inneholder en vanlig pris 7-8 mg nikotin. Om du skal innta dødelige doser må du ta opp alt nikotinet i jævlig mange priser eller enda flere sigaretter. Jeg tror sistenevnte er vanskeligst da du må tvinge vanvittige mengder røyk ned i lungene. Sannsynligvis vil du oppleve heftig kvalme, svimmelhet, skjelvninger, hodepine og andre symptomer på å bruke mer nikotin enn du er vant til (nikotinsjokk) lenge før det blir akutt farlig (med mindre du spiser nikotin eller sprøyter det inn i blodårene) så hvorfor du/dere vil dette er jo helt merkelig. Endret 2. mars 2016 av Dr. Chaos Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Det var vel en fyr som skulle prøve å komme i Guinnes rekordbok ved å røyke flest mulig sigaretter på en gang. Han brukte et apparat som lot han inhalere over 2000 sigaretter samtidig mener jeg det var, med det resultat at han strøk med. Men ved å røyke en og en sigarett vil du umulig klare å røyke nok til å bli alvorlig forgiftet, da kroppen din vil gjøre motstand lenge før. Det eneste du vil oppnå er som nevnt her kvalme, hodepine og andre ubehag som gjør at du ikke orker å røyke mer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Det var vel en fyr som skulle prøve å komme i Guinnes rekordbok ved å røyke flest mulig sigaretter på en gang. Han brukte et apparat som lot han inhalere over 2000 sigaretter samtidig mener jeg det var, med det resultat at han strøk med Han kunne kose seg med en Darwin Award istedenfor da Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Selv om man overlever, vil det ikke være bra for lungene. Personer prøver jo å røyke så lite som mulig gjennom livet for å minske belastningen på lungene, og her kommer dere og vil forsøke å få så mye avleiring i lungene som mulig, på en helg. Dette kan jo redusere evnen til å løpe, og lignende på lengre sikt også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Selv om man overlever, vil det ikke være bra for lungene. Personer prøver jo å røyke så lite som mulig gjennom livet for å minske belastningen på lungene, og her kommer dere og vil forsøke å få så mye avleiring i lungene som mulig, på en helg. Dette kan jo redusere evnen til å løpe, og lignende på lengre sikt også. På lengre sikt sparer man staten for pensjonsutgifter også, så jeg syntes de skal kjøre på jeg, eldrebølgen kommer, men med innsatsen til TS tar hun neppe ta særlig del i den Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 LD50 betyr at 50% dør av dosen, og ligger i følge wikipedia på 500mg-1000mg for nikotin. I følge FHI inneholder en vanlig pris 7-8 mg nikotin. Om du skal innta dødelige doser må du ta opp alt nikotinet i jævlig mange priser eller enda flere sigaretter. Jeg tror sistenevnte er vanskeligst da du må tvinge vanvittige mengder røyk ned i lungene. Sannsynligvis vil du oppleve heftig kvalme, svimmelhet, skjelvninger, hodepine og andre symptomer på å bruke mer nikotin enn du er vant til (nikotinsjokk) lenge før det blir akutt farlig (med mindre du spiser nikotin eller sprøyter det inn i blodårene) så hvorfor du/dere vil dette er jo helt merkelig. i de fleste typer extra strong snus er det mellom 18 - 24mg nikotin. I min snus er det 44mg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) 44mg i hele boksen eller er det pr pose/ porsjon? Tøffen Endret 2. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Poenget er jo ikke å bli nikotinforgiftet! Vi vil bare prøve hvor mange røyk det er mulig å røyke på en dag eller helg! Men vil jo ikke bli nikotinforgiftet! Kan vi for eks røyke en kartong hver på en helg, uten fare? Anonymous poster hash: 653b2...b8f Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Kan vi for eks røyke en kartong hver på en helg, uten fare? Ja det kan dere, men jeg kan si med stor sikkerhet dere ikke vil få det til. Av grunnene som allerede er nevnt. Dere må da røyke ca 66 sigaretter om dagen de tre dagene. Forutsatt at dere sover 8 timer hver natt så må dere røyke en ny røyk hvert 15 minutt i gjenværende timene dere er våkne. Med det tempoet tipper jeg dere ikke klarer å røyke to pakker hver før dere gir opp. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Snus ser ut til å ligge på 11-15mg nikotin pr. gram snus Hva koster én kartong nå for tiden? 1100kr eller noe sånt? Merkelig prosjekt for en helg... Da ville jeg mye heller kjøpt en whisky til 2000kr og drukket opp den Endret 3. mars 2016 av newman221 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 En kartong Prince koster ca 550kr i Sverige, mens Pall Mall eller andre billigmerker kan man få til ca 450kr. Jeg liker Prince best! Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Kan vi for eks røyke en kartong hver på en helg, uten fare? Ja det kan dere, men jeg kan si med stor sikkerhet dere ikke vil få det til. Av grunnene som allerede er nevnt. Dere må da røyke ca 66 sigaretter om dagen de tre dagene. Forutsatt at dere sover 8 timer hver natt så må dere røyke en ny røyk hvert 15 minutt i gjenværende timene dere er våkne. Med det tempoet tipper jeg dere ikke klarer å røyke to pakker hver før dere gir opp. Jeg har røyka to pakker på en dag mange ganger uten problemer! :-) men om vi skal klare en kartong på lørdag-søndag, blir det jo 100 røyk om dagen! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 . Forutsatt at dere sover 8 timer hver natt så må dere røyke en ny røyk hvert 15 minutt i gjenværende timene dere er våkne. Med det tempoet tipper jeg dere ikke klarer å røyke to pakker hver før dere gir opp. Skal ikke undervurdere enkte sin vilje til å ødelegge egen helse, noen legger faktisk stor innsats i å forkorte livet mest mulig og ha dårligst mulig helse den tiden man har her. Minst kols før man dør er vel ett mål vil jeg anta Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Selv om man overlever, vil det ikke være bra for lungene. Personer prøver jo å røyke så lite som mulig gjennom livet for å minske belastningen på lungene, og her kommer dere og vil forsøke å få så mye avleiring i lungene som mulig, på en helg. Dette kan jo redusere evnen til å løpe, og lignende på lengre sikt også. Det er jo bare et forsøk for morroskyld! Og at røyking skader kondisen vet jeg, og merker jeg! Men det plager meg ikke! Er ikke så viktig for meg å løpe så mye! ? Anonymous poster hash: 653b2...b8f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå