Gå til innhold

har funnet et litt mystisk skjermkort her...

Mushaboom

Anbefalte innlegg

kortet er av typen Terratech Mystify 5800 ,

aldri hørt om merket før og de selger bare en utgave av terratech.

dette er specsene:

NVIDIA GeForce FX5800 Ultra Multi-display GPU

Graphics chip clock frequency: 500 MHz

Memory clock frequency: 1000 MHz

Fill rate (AA Samples/sec): 16 billions

Vertices/sec.: 325 billions

Memory bandwidth: 16 GB/sec.

Memory: 128 MB DDRII

det ser jo ganske bra ut eller?

hvordan ville dette kortet vært på de nye spill som HL2?

og dette er litt av "kravene":

Intel® Pentium 4/III/II Celeron or AMD® K7/K6 (er det det samme som XP+?)

One free power connector on the PC power supply

One free AGP port plus the bordering PCI slot

kan jo også legge til at kortet har tv inn og...

les mer her]les mer om kortet her[/url]

edit:kortet er ikke av typen ULTRA

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ummm.... EN ting er sikker, skaff deg hørselsvern! Det bråker

åå?

har du kortet selv?

det er ganske kjent sak at fx5800-kortene hadde et ganske stort problem med lyd... med mindre terratech har funnet på noe glupt noe... men det var ingen bilder der, så...

Lenke til kommentar
Ummm.... EN ting er sikker, skaff deg hørselsvern! Det bråker

åå?

har du kortet selv?

det er ganske kjent sak at fx5800-kortene hadde et ganske stort problem med lyd... med mindre terratech har funnet på noe glupt noe... men det var ingen bilder der, så...

Vannkjøling passer bra her :)

Men ja kortet bråker som et jetfly!

Og radeon 9800 er bedre :)

Lenke til kommentar
likevel har ingen besvart mine spørsmål :roll:

bare nevnt en masse om bråk....

sorry... jeg husker ingen benchmarks helt ut av det blå, men det er vel slik at det skuffet en del da det kom....

hvis du får det ganske billig, og enten tåler støy eller har planer om å fikse på kjølinga (hvis ikke, som sagt, terratech har avveket fra nvidias referansedesign, og bruker noe som er mulig å leve med), vil jeg ikke se bort i fra at det gjør ganske bra i det meste... men hl2? kanskje ikke... tester med nvidia-kort har visstnok ikke vært noe å rope hurra for... (noe som er synd, personlig liker jeg nvidia)

Lenke til kommentar
Tror du får mer ut av pengene ved å legge dem i et Radeon basert kort fra 9600PRO serien og høyere [såklart].

Du har vel kanskje ikke sett FX Benchmarks av Half-Life²? Har dem ikke for hånd akkurat nå, men et raskt Google search skulle klare å drive dem frem.

mener du at et ati 9600 er bedre enn fx 5800 ultra..

tror du tar feil der.

Lenke til kommentar
Tror du får mer ut av pengene ved å legge dem i et Radeon basert kort fra 9600PRO serien og høyere [såklart].

Du har vel kanskje ikke sett FX Benchmarks av Half-Life²? Har dem ikke for hånd akkurat nå, men et raskt Google search skulle klare å drive dem frem.

tror du tar feil der.

Huff.. Slikt skjer når man ikke er helt våken!

Mente 9800 :yes:

Lenke til kommentar

tror du tar feil der.

han mente HL2 de er 9600 pro nesten dobbelt så bra en fx 5800 ultra

Lenke til kommentar

Jeg har Terratec Mystify Geforce FX 5800 Ultra.

Blir nok et nytt skjermkort til våren, da jeg er lei av å sitte med headset hver gang jeg skal spille.

Kortet duger forsåvidt bra til de spilla som jeg spiller (BF1942, AmericasArmy...), men som sagt så bråker det som f***!

Med vennlig hilsen

iobor

Lenke til kommentar

Litt rart hvordan alle spørsmål her ang. skjermkort, ender opp i disk. om hvor mye bedre Radeon er enn Nvidia, og hvor lite Nvidia scorer på HL2.

Innen spillet kommer ut, er jeg sikker på at det ikke blir lett å se forskjell på frameraten, nye bedre drivere for Fx kort har nok kommet innen den tid, og de er godt på vei allerede.

Dessuten husk at et 5900ultra kort, vinner som regel alt av benchmark tester over Radeon kort, iallefall opp til 9800 Pro og er et bedre kort. Xt utgaven av radeon 9800pro vil igjen konkurere m 5950.

Et spill skal vel ikke være nok til å la være å kjøpe et fx kort?

D blir vel de som reagere her og`

Nb: Ja, det 5800 fx kortet bråker en GOD del, har testet det selv, men d yter bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...