AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Har vært sammen med dama i ca 6 mnd. Hun er mitt livs drøm, og jeg er hennes. Jeg bedro henne. Var på reise og litt sent en kveld etter litt for mye alkohol sendte jeg noen meldinger med en gammel flamme jeg ikke burde gjort. Meldingene fortsatte de 2-3 dagene jeg var bortreist og etterpå følte jeg meg bare dårlig og la det hele i glemmeboken. Jeg elsker dama og vil bare ha henne i hele verden. For meg var ikke dette noe problem da jeg visste hva jeg hadde lært og det endret ingenting i forhold til meg og dama. Så til dagens sak, denne dama jeg chattet med i 2-3 dager for første gang på årevis, fant ut at jeg har dame og sendte meldingene til dama mi. Hun er knust, innholdet i meldingene er både seksuelt og ellers upassende. Jeg klarer ikke å gjøre annet enn å si at det skjedde og at det var en prøvelse for forholdet vårt som jeg kom ut av med ett formål, å ta forholdet til dama mi videre. Hun er såret og redd og slik oppførsel er ikke noe hun ønsker i livet sitt. Har snakket med henne og hun skal ha noen dager å tenke seg om sier hun. Jeg forventer å bli dumpet. Jeg skjønner at hun tolker dette som både svik og utroskap og det at det varte ei helg og ble avsluttet betyr ikke så mye for henne. Hun er klart redd for dette og frykter gjentakelse osv. Jeg har med andre ord, kastet bort det beste som noen gang har hendt meg. Hva synes dere? er det normalt for et forhold å gå igjennom slike prøvelser og så lenge forholdet kommer seirende ut og det avsluttes raskt og sviket ikke tas videre og realiseres fysisk så betyr det at det er et godt forhold? Personlig er jeg skuffet over meg selv, over at jeg var så svak at jeg innledet det, at jeg lot meg dvele i fantasien. Jeg er skuffet over at det tok 2-3 dager for meg å avslutte det og kutte kontakten. Anonymous poster hash: ca329...ede Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvis Kong Alkohol klarte å kommandere deg en gang så klarer han det igjen. + at du fortsatte når du var edru slik jeg forstår det.... Du får krysse fingrene, men du kan ikke være så glad i henne som du sier for da hadde det aldri skjedd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Det er jo spennende å utforske det som er "ulovlig" i et forhold. Jeg har gjort det samme selv og funnet ut at jeg er svært godt fornøyd med det jeg har. Man vil aldri kunne gå gjennom et forhold uten å tenke NOE som helst på noen andre. Spørsmålet er bare om man ønsker å kjempe for forholdet man har eller ikke. Det gjelder å ta et valg, det gjorde du med å avslutte det som var på gang med din gamle flamme.Nå har du tråkket litt i det terrenget, du gjorde mer enn å bare tenke på noen andre, og om du holder deg for god for det senere, så burde det kunne gå greit. Dette avhenger selvfølgelig av at hun vil gi forholdet en ny sjanse. Du har driti deg ut, du har lært og du har helt klart dårlig samvittighet. Det tror jeg hun også skjønner. Bare husk at, ja, man kan lime sammen igjen et knust speil, men man vil alltid se sprekkene. Anonymous poster hash: fe22a...08f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Her har du driti på draget. At dama di er knust er fordi hun føler du har brutt hennes tillit, og det har du - forventningen er jo at man ikke holder på slik med andre når man har kjæreste. Hvorvidt dere klarer å reparere forholdet er det vanskelig å si noe om. Og, som andre sier, hvis alkoholen har "fått deg" til å gjøre dette en gang, så kommer det alltid til å være en risiko for at det gjentar seg. Jeg er imidlertid uenig i at dette nødvendigvis må bety at du ikke elsker henne. https://www.morethantwo.com Det kan godt tenkes at du er en sånn fyr som trenger å ha intime forhold med flere personer. Det er helt greit. Men da må alle involverte være inneforstått med det på forhånd. Så kan det tenkes at du ødela dette forholdet. Men prøv så å lær av det. Gå i deg selv og finn ut hvorfor det faktisk skjedde, og vit at man faktisk kan få det slik man vil ha det, gitt at man er åpen og ærlig om hensikter og behov. Anonymous poster hash: 60a1f...7f9 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) TS: Skjønner dama di godt. Dette var ikke en enkelthendelse, men viste et klart handlingsmønster fra din side. Hvis du har så lite selvkontroll at du ikke klarer å styre dine handlinger pga litt alkohol, så har du en personlighetsfeil. Du kan ikke skylde på at du har drukket, du er like fullt ansvarlig for dine egne handlinger. Når du da er i stand til dette, er det ingen garanti for at det ikke vil skje igjen. Endret 2. mars 2016 av stigfjel 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 For ei røy som sendte meldingene videre. Hun hadde jeg ikke giddet å hatt mye kontakt med i ettertid. For ei møkkakjerring. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) For ei røy som sendte meldingene videre. Hun hadde jeg ikke giddet å hatt mye kontakt med i ettertid. For ei møkkakjerring. Blir for dumt å skylde på andre for hva som har skjedd her. Dama som sendte meldingene videre er kanskje pill råtten tvers igjennom, men det fritar likevel ikke TS for noe ansvar. TS var med på det helt og holdent og må ta de konsekvensene hans handlinger fører med seg. Endret 2. mars 2016 av stigfjel 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Typisk utfall Mann: Nå har jeg lært og det skal ikke skje igjen. Kvinne: Jeg håper at det kommer din neste kjæreste til gode, adjø. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Hvis du har så lite selvkontroll at du ikke klarer å styre dine handlinger pga litt alkohol, så har du en personlighetsfeil. Nope, men det er ikke direkte alkoholens skyld heller. Det er instinktivt for nesten alle dyr av typen hannkjønn å prøve å få så mange barn som mulig med så mange partnere som mulig. Vi mennesker har kanskje blitt "flinkere" til å ikke få mange barn, men innstinktene er der fortsatt og resultatet er at menn vil pule så mange som mulig. Jenter har instinktet at de vil ha den beste mannen, altså den mannen som har sterkest gener. De instinktene resulterer i at damer nesten uten unntak vil ha en mann med gitte egenskaper i forhold til preferansene dama har. Noen vil ha mye muskler/ godt utseende, noen vil ha snille, noen vil ha smarte, noen vil ha en som har en vellykket lommebok. Ingen av disse tingene er nok til å tilgi utroskap i vårt samfunn og med vår kultur. Selvkontroll er også en egenskap jenter ser etter og det har tydeligvis ikke TS nok av. Endret 2. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Nope, men det er ikke direkte alkoholens skyld heller. Det er instinktivt for nesten alle dyr av typen hannkjønn å prøve å få så mange barn som mulig med så mange partnere som mulig. Vi mennesker har kanskje blitt "flinkere" til å ikke få mange barn, men innstinktene er der fortsatt og resultatet er at menn vil pule så mange som mulig. Jenter har instinktet at de vil ha den beste mannen, altså den mannen som har sterkest gener. De instinktene resulterer i at damer nesten uten unntak vil ha en mann med gitte egenskaper i forhold til preferansene dama har. Noen vil ha mye muskler/ godt utseende, noen vil ha snille, noen vil ha smarte, noen vil ha en som har en vellykket lommebok. Ingen av disse tingene er nok til å tilgi utroskap i vårt samfunn og med vår kultur. Selvkontroll er også en egenskap jenter ser etter og det har tydeligvis ikke TS nok av. Les også den siste setningen i innlegget mitt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg leste den. Hva er poenget med å be meg lese den siste setningen igjen? Selvfølgelig er det ikke noen garanti for at han ikke gjør det igjen. Jeg prøvde å si at det ikke er noen feil med personligheten hans, det er bare horebukkinstinktene hans som er veldig sterke. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg leste den. Hva er poenget med å be meg lese den siste setningen igjen? Selvfølgelig er det ikke noen garanti for at han ikke gjør det igjen. Jeg prøvde å si at det ikke er noen feil med personligheten hans, det er bare horebukkinstinktene hans som er veldig sterke. Selvfølgelig er det noe feil med personligheten hvis han ikke klarer å styre seg bare pga et par dråper alkohol. Der er vi uenige. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 WTF? Personlighetsfeil? Hva hvis fyren bare ikke er monogam da? Det er jo overhodet ikke noe problem så lenge han finner seg ei dame som heller ikke er monogam. Hvorfor kalle det personlighetsfeil? Anonymous poster hash: 60a1f...7f9 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Hva er det som er feil med personligheten hans da? Er han psykopat? Kanskje det er pga AD/ HD? Å ikke klare å kontrollere seg selv når man drikker betyr ikke at det er noe feil med personligheten. Å være utro tilsier heller ikke at det er noe feil med personligheten. Det finnes mange forskjellige typer personlighet, hvilken personlighetstype legger du til grunn for å si at det er noe feil med TS personlighet? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 For ei røy som sendte meldingene videre. Hun hadde jeg ikke giddet å hatt mye kontakt med i ettertid. For ei møkkakjerring. Ho gjorde det absolutt rette, i mi meining. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Har opplevd noe av det samme, bare motsatt vei. Kort fortalt; møttes som 18-åringer, vært sammen i 10 år og gift i halvannet. Har en sønn på 3 år. I sommer forstod jeg at noe ikke var som det skulle, og fikk henne i snakk. Hun var usikker på hva hun følte og var forvirret.Hadde rota med en fyr på en hjemmefest 3 uker før, og snappet fortsatt med ham. Det er vondt å tenke på at hun har vært fysisk med noen andre, og det med snapchat i etterid gjør det hele mye verre. Det var ikke en ting som skjedde spontant og som ble glemt fortest mulig. Hun hevder hun har fått pratet med venninner og funnet ut at hun har opplevd det mange opplever; usikkerhet på om det man har valgt her i livet er det riktige. Har gått i parterapi, og begge virker innstilt på at forholdet skal pleies og vare. I dag, et halvt år etter, lever vi som før. Men jeg plages med dette hver eneste dag. Hadde det ikke vært for sønnen vår hadde jeg dratt. Forferdelig vanskelig å skulle være den som skal velge å stole på en som har sveket. Nå står jeg ved et skille. Vi vurderer å flytte til et nytt hus, med høyere lån. Enten må jeg begi meg ut på resten av livet med henne, forsøke å tvinge meg selv til å glemme, å velge å stole på henne. Eller så må jeg splitte familien vår nå. Får vondt av at sønnen vår ikke skulle vokst opp med foreldrene sine sammen. Anonymous poster hash: 636a5...f05 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Har opplevd noe av det samme, bare motsatt vei. Kort fortalt; møttes som 18-åringer, vært sammen i 10 år og gift i halvannet. Har en sønn på 3 år. I sommer forstod jeg at noe ikke var som det skulle, og fikk henne i snakk. Hun var usikker på hva hun følte og var forvirret. Hadde rota med en fyr på en hjemmefest 3 uker før, og snappet fortsatt med ham. Det er vondt å tenke på at hun har vært fysisk med noen andre, og det med snapchat i etterid gjør det hele mye verre. Det var ikke en ting som skjedde spontant og som ble glemt fortest mulig. Hun hevder hun har fått pratet med venninner og funnet ut at hun har opplevd det mange opplever; usikkerhet på om det man har valgt her i livet er det riktige. Har gått i parterapi, og begge virker innstilt på at forholdet skal pleies og vare. I dag, et halvt år etter, lever vi som før. Men jeg plages med dette hver eneste dag. Hadde det ikke vært for sønnen vår hadde jeg dratt. Forferdelig vanskelig å skulle være den som skal velge å stole på en som har sveket. Nå står jeg ved et skille. Vi vurderer å flytte til et nytt hus, med høyere lån. Enten må jeg begi meg ut på resten av livet med henne, forsøke å tvinge meg selv til å glemme, å velge å stole på henne. Eller så må jeg splitte familien vår nå. Får vondt av at sønnen vår ikke skulle vokst opp med foreldrene sine sammen. Anonymous poster hash: 636a5...f05 Hadde det vært like ille hvis hun sa det til deg og kunne bevise at dem ikke hadde hatt kommunikasjon etter hendelsen? Anonymous poster hash: ca329...ede Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Ho gjorde det absolutt rette, i mi meining. Jeg er ikke enig med deg. Greit nok at trådstarter oppførte seg litt dustete, men det er ikke opp til hun andre å være idiot og videreformidle samtalen. Jeg hadde blitt fly forbanna på henne. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Greit nok at trådstarter oppførte seg litt dustete, men det er ikke opp til hun andre å være idiot og videreformidle samtalen. Jeg hadde blitt fly forbanna på henne. Klassisk "skylde på andre"-mentalitet. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Ho gjorde det absolutt rette, i mi meining. Jeg er ikke enig med deg. Greit nok at trådstarter oppførte seg litt dustete, men det er ikke opp til hun andre å være idiot og videreformidle samtalen. Jeg hadde blitt fly forbanna på henne. Med den logikken så var det ikke opp til Snowden og de andre varslerne å si ifra om overvåkingen og diverse andre ting heller, de er idioter. Du er altså fly forbanna på varslerne, ikke NSA og de andre etatene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå