Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som plutselig ikke vil ha sex

Anbefalte innlegg

Joda. Problemet er bare at dama har så store komplekser for vekta si at bare det å ha det som samtaleemne kan knekke henne og jeg må da bruke resten av kvelden på å trøste en gråtende, hulkende kvinne.

Det heller ikke bare å dra henne med på joggetur, vi snakker BMI på >40 - morbid overvekt, overbelastning av ledd og ekstrem risiko for hjerte-, karsykdommer og diabetes. Legen vil helst gjøre en gastric bypass på ho, men på grunn av at hun har så store problemer med en gang prate om det er det laaaaaaaangsom fremgang. Anonymous poster hash: 37096...6d4

Det var hakket værre enn jeg hadde forventet meg igrunn... Hmmm, da er jeg redd at du får ta det rolig... Da er jeg ikke sikker gitt på hva du kan gjøre annet enn å vente til leger og slikt har blitt ferdig, men du kan sikkert høre med dem hva dere kan gjøre for å starte lett ( gjør det litt i skjul, og heller prøv å få med a på aktiviterer uten at det klarer å bli linka til "vekt" av noe slag )

Annet enn det så trur jeg du har større problemer, og der er ikke jeg mye til hjelp.  :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Problemet er bare at dama har så store komplekser for vekta si at bare det å ha det som samtaleemne kan knekke henne og jeg må da bruke resten av kvelden på å trøste en gråtende, hulkende kvinne.

Det heller ikke bare å dra henne med på joggetur, vi snakker BMI på >40 - morbid overvekt, overbelastning av ledd og ekstrem risiko for hjerte-, karsykdommer og diabetes. Legen vil helst gjøre en gastric bypass på ho, men på grunn av at hun har så store problemer med en gang prate om det er det laaaaaaaangsom fremgang. Anonymous poster hash: 37096...6d4

Dessverre er det nå en gang sånn at ikke noe blir bedre hvis man ikke tar tak i det. Jeg synes det er helt fantastisk at du er innstilt på å bli hos henne, men for dere begges del er det på høy tid å gjøre noe. Første steg er å innrømme overfor seg selv at man har et problem, enten hun overspiser, går på medisiner eller har andre medisinske årsaker til at hun er overvektig.

Samtidig nytter det ikke å sette seg for bare å snakke om utfordringene, dere må også kunne komme fram til en løsning som kan virke oppnåelig og motiverende. Mitt forslag er at dere begynner med å snakke om det dere i mellom, og når hun kanskje har fått litt dreisen på det kan dere gå til legen sammen. 

Det handler bare om å stikke hull på verkebyllen.

Lenke til kommentar

Dama mi sliter også med selvtilliten pga overvekt. Saken ble ikke mye bedre av at jeg ikke er særlig seksuell av meg, og ofte heller ville kose, gjøre andre ting, og heller ikke tok ganske tydelige hint siden det ikke er sex mitt hode tenker på med en gang.

Så for å hjelpe henne har jeg lekt mye med kroppen hennes. Jeg stryker henne på rompa eller magen når jeg går forbi, står bak og holder henne på puppene mens jeg kysser nakken, og en del andre småting utenfor senga. I senga ligger jeg også og holder rundt og koser mye med henne uten at det blir for seksuelt for å vise at jeg er interessert i henne uavhengig av krpppen hennes. Ha også mye øyekontakt når du gjør dette for å vise at det er henne du ser, ikke kroppen hennes.

Når det kommer til det å snakke om kropp skiller jeg veldig på hva jeg sier, og i hvilken sammenheng. Er det i sammenheng med sex påpeker jeg at jeg ikke synes kroppen er så viktig og at det er ho jeg er sammnes med. I en mer generell samtale om temaet sier jeg også at kroppen i seg selv ikke er viktig, men at det kanskje er lurt om vi (er ikke akkurat slank selv) bør gjøre noe med det av helsemessige årsaker og fordi jeg vil ha et lengst mulig liv med henne.

Dette har fungert utrolig godt for oss. Jeg merker at ho har mer lyst på sex og er mer selvsikker.

Anonymous poster hash: e2cdf...b45

Anonymous poster hash: e2cdf...b45

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...